Permalänk
Medlem

Är denna reciver bra?

Tror ni detta kan vara något http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124254 eller har ni nån annan reciver att rekommendera för två tusen spänn?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Hedersmedlem

Ta vad som helst utom Eltax, den är helt enkelt inte värd pengarna jämfört med vad du får för bara nån hundralapp till.
Några exempel:
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1805
eller någon av de första här: http://www.fyndborsen.se -> HiFi -> Hemmabio-förstärkare/receivers, sortera efter billigast först.
Även www.netonnet.se har nån i din prisklass.
Annars finns ju alltid Blocket, det går att fynda där med.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

måste du ha 5.1? om du inte använder 5.1 är det extremt mycket mer värt att lägga 2tuden på en stereoförstärkare! te.x på hifiklubben har du en cambridge för 2000kr. mycket mer värt med en sådan än en 5.1 och massa funktioner. för billigt pris. det blir skräp

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk

Lägg till 1000 spänn och skaffa en Marantz SR4600 istället. Finns inget som piskar den i den prisklassen. Låter dessutom ruskigt bra för den lilla peng som den kostar.

Visa signatur

"?"

Permalänk

men ska du ha stereo. lägg till 1500kr och köp en NAD 320BEE. Vill du ha rent ljud. vad har du för högtalare, vad är det för rum. Vad är det för musik? mycket spelar in på vad du ska köpa

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Medlem

Vet inte varför ni trycker ner på eltax. Visst Eltax är väl inget super märke men jag har exakt samma eltax som aldabal länkar till å den funkar jävligt fint. Driver iofs bara två stycken golvhögtalare eller vad dem nu heter men det funkar fin fint.

Högtalarna jag har ligger på 250watt styck å dem driver Eltaxen utan problem, huset skakar när dem 4 10tums basarna basar.

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "funkar jävligt fint"? Alla har vi olika tycke och smak när det gäller ljud, vissa är nöjda med ljudet som en eltax reciever presterar(beror ganska mycket på vad man har för högtalare) medan många av oss andra tycker det låter skräp helt enkelt.
Det bästa är alltid att provlyssna innan man köper!
Och sen har högtalarnas watt(tålighet) absolut inget med förstärkaren att göra!
Angånde hur basarna basar(kul uttryck) så finns det kvantitet och sedan finns det kvalitet.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Ja den funkar fint ^^ Inga problem eller liknande me den.
Många som säger att den är skit har nog inte provlyssnat på en sån.

Du har iofs helt rätt, lite väl snabbt "svar" från min sida.
va ska man annars säga att basarna gör ? =D.

Jag försöker inte backa upp eltax eller liknande. Jag hade troligen hellre köpt en annan förut, men jag hade inte mycket cash då så det fick bli ett billigare alternativ. Men jag är hel nöjd med min eltax. Funkar utmärkt till det jag behöver den till.

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Ta vad som helst utom Eltax, den är helt enkelt inte värd pengarna jämfört med vad du får för bara nån hundralapp till.
Några exempel:
eller någon av de första här: http://www.fyndborsen.se -> HiFi -> Hemmabio-förstärkare/receivers, sortera efter billigast först.

Det du säger att du rekommenderar något i samma prisklass på Netonnet är ju jättekonstigt eftersom CentrumTitan 500 och just den här Eltax-receivern är samma produkt.

Centrum Titan 500/ Eltax AVR-800 är en receiver som har fått gott betyg för sin prisklass. Nu har den hängt med ett tag men den ska väl låta skapligt för pengarna ändå.
Sedan om det är den mest prisvärda vill inte jag uttala mig om.
Kenwooden på Fynda ser ju intressant ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Några exempel:

Jag har också kollat på den på fynda.se och den verkar ju vara bra faktiskt. Men det är så att jag ska beställa lite andra grejer från komlett så det är nog det smidigaste att köpa därifrån. Men fynda har ju fri frakt så den kan man ju också köpa. Sen var jag inne på netonnet och kollade på en som heter anderson r1. Jag undrar om den är nåt å ha?, den är ju lite dyrare.

Herr_toalett: Jag tänkte köpa 5.1 ljud senare så jag tänkte köpa en 5.1 reciver.
Jag har ett ganska stort fyrkantigt rum och jag har ett par 150 watts jws-högtalare och det jag lyssnar mest på är powermetal och heavymetal.

*Redrom*: Presterar Eltax bra enligt dej? Så det kan vara värt att köpa den?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera yamaha rx-v457.
Jag köpte den (i titan) i förra veckan, och även om jag inte är nån expert, så är den ju om inte annat jävligt snygg
Dom sålde den på siba för 2190kr, så det är ju ett väldigt överkomligt pris, och då slapp man ju frakt också. Vet inte om det bara var ett lokalt pris, men den var då helt ny och inte nått demo ex eller nått.
Kan vara värt att kolla upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruXo
Jag skulle rekommendera yamaha rx-v457.
Jag köpte den (i titan) i förra veckan, och även om jag inte är nån expert, så är den ju om inte annat jävligt snygg
Dom sålde den på siba för 2190kr, så det är ju ett väldigt överkomligt pris, och då slapp man ju frakt också. Vet inte om det bara var ett lokalt pris, men den var då helt ny och inte nått demo ex eller nått.
Kan vara värt att kolla upp.

Var inne på siba o kollade men hittade inte yamaha rx-v457. Hittade bara 459 modellen och den är för dyr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man brukar få betala 3-4 gr mer för att en hemmabio förstärkare ska låta lika bra som en 2 kanalare på musik.
hemabio e till för se film med o inte lyssna på musik.
kolla upp cambridge eller något istället för eltax skit

EDIT:skit samma din musiksmak kräver ju inte någon bra anläggning
kolla på myroran eller någon loppis efter en 70 tals förstärkare..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus

EDIT:skit samma din musiksmak kräver ju inte någon bra anläggning
kolla på myroran eller någon loppis efter en 70 tals förstärkare..

Ehh jag skulle säga tvärtemot, hans musiksmak behöver verkligen snabba högtalare och framförallt en förstärkare/reciever som kan backa upp ordentligt. Och därmed inte sagt att en 70tal-stäkare inte fixar det. Det finns gott om fynd att göra om man letar begagnat!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Kul ni säger 70tals förstärkare

Sitter faktiskt själv på en riktigt gammal sak, tyvärr vet jag inte ålder på den men sent 70tal- tidigt 80tal skulle jag gissa på.

Och denna 2 kanals bettan spelar ifrån min 6k receiver

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Hedersmedlem

Helt riktigt som de två senaste säger. En modern surroundstärkare duger väl bra till film, men för det riktiga trycket i power metal och liknande krävs mer. Själv har jag en Yamaha RX-V640 och ett Jamo 5.1-system till film, men seriös headbanging utföres bäst till min gamla trogna NAD 3240 och ett par Cervin-Vega AT40. Det låter både högt och bra. Sällar mig till flocken och rekommenderar även jag Cambridge om smärtgränsen ligger på 2000 spänn. Annars hade NAD C320BEE varit given. Kostar dock en tusing till.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

tack för alla svaren. Men nu är det så att jag tänkte ha den till både musik och hemmabio eftersom jag ska köpa till surround om några månader eller så. Så det lutar nog åt en r1 Anderson på netonnet. Läste ett test med den och den verkar vara gabska bra faktiskt. Jag är inte heller den där finsmakaren som kräver det allra bästa. Bara jag skan spela så det låter någorlunda bra så är jag nöjd

Visa signatur