Mitt test av proff 250 kr 3 blocks vattenkylnings system. Ni kanske blir överaskade..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Nu har även jag kört igång vissa delar av kittet!

Till det positiva:
CPUblocket fungerar utmärkt på mitt Radeon X1900XTX!
Man behöver bara avlägsna en bit av stålplattan så får det plats utan problem!
Kör det tillsammans med en Bigwater 745-pump och thermaltakes dual-radiator fläktlös.
Tempen ligger på runt 64-66 grader i fulload.
Nu är min prestandadator äntligen 100% fläktlös!

Till det negativa:
Chipsetblocket stödjer inte alla Intels chipsetfästen, endast vissa i865/i875.
Grafikkortsblocket är bara att slänga om man har ett nytt grafikkort.

Kontentan är att jag inte tjänat något på detta kitt, då jag endast använder mig av 2 st slangar och CPU-blocket... hade hoppats på att vattenkyla mitt chipset också

Hur ser monteringshålen ut på nyare grafikkort? för jag kör mitt på mitt x800gt och monteringen ser ut som den på zalman vf700 ungefär, funkar inte vf700 till nyare grafikkort heller?

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Hur ser monteringshålen ut på nyare grafikkort? för jag kör mitt på mitt x800gt och monteringen ser ut som den på zalman vf700 ungefär, funkar inte vf700 till nyare grafikkort heller?

Nu äger jag bara ett Nvidia 7800GT samt ett ATI X1900XTX och där är det större avstånd mellan monteringshålen än vad det lilla blocket som medföljer har.

Därför använder jag CPU-blocket som med lite tur hade 2 hål som passade, det enda kruxet e att man måste dremla bort en bit av plåten (inga problem). Tror dessutom att CPUblocket kyler bättre än VGA-blocket.

VF700 ska mig veterligen passa de flesta nyare grafikkort (förutom nvidias nyaste GX2?).

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk

måste bara säga att det var den skönmaste reccensionen jag läst någonsig många + till dig

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk

hah SUG PÅ DENNA: 28IDLE PÅ ETT X800XT@567/1160. obs. original är 500/1000! med original kylningen lyckades jag komma till 533/1120(dock 85grader vid load:P ). har kortat slangarna och ska snart befria radiatorn från det fula plasthöljet(hur?). :D:P

Visa signatur

moggelotr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moggelotr
hah SUG PÅ DENNA: 28IDLE PÅ ETT X800XT@567/1160. obs. original är 500/1000! med original kylningen lyckades jag komma till 533/1120(dock 85grader vid load:P ). har kortat slangarna och ska snart befria radiatorn från det fula plasthöljet(hur?). :D:P

Funderar på att kapa sönder den själv, för det är nog det man måste göra

Någon annan som kört den original på cpu ?
Det känns som att den ger så dålig kylning i radiatorn...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

mm men om du lägger den bredvid datorn e den grym

Visa signatur

moggelotr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moggelotr
mm men om du lägger den bredvid datorn e den grym

Har du testat och sett skillnad mellan att ha den ovanpå och bredvid?
Glömde att pumpen är väldigt mesig på paketet, ska testa att ha den brevid datorn när jag kommer hem.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

hmm ja verkligen:D jag sänkte från 45load:D men glöm inte att korta slangarna,just för att pumpen ska kunna gå snabbare.

Visa signatur

moggelotr

Permalänk

Vart kan man köpa?! Ge mig länk

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

tyvär kqan du endast köpa från danmark. ändå intresserad?

Visa signatur

moggelotr

Permalänk

jodå, länk?!

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

tyvärr danskarna har sålt sina sista:( eventuellt om du skriver till proff o frågar om d har några liggandes.....

Visa signatur

moggelotr

Permalänk

FAN! Alltid kommer jag försent för sådana här saker...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag hörde att detta gick att beställa från någon dansk sida för en lika liten peng... någon som kan bekräfta detta?
skulle vara intressant att leka lite med