Nya bilder på Alan Wake

Permalänk

Nya bilder på Alan Wake

http://www.shacknews.com/screens.x/alanwake/Alan+Wake/1/09270...

Grafiken är helt sanslös.

http://img80.imageshack.us/img80/4554/092706alanwake7qc6.jpg

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

Varför lutar gräset exakt likadant mellan de där bilderna?

Man skulle ju kunna tänka sig att det svajade litegrann i vinden.

Permalänk
Medlem

med DOH. Det är väl meningen att det ska vara exakt likadant för att man ska kunna jämnföra mellan de olika tiderna på dygnet

Ser damn trevligt ut btw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesper_o
Man skulle ju kunna tänka sig att det svajade litegrann i vinden.

I filmerna som släppts så svajar gräset.

Kan tänka mig att tiden är pausad eller nåt, och att vädret är det enda som ändrats.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s

Kan tänka mig att tiden är pausad eller nåt, och att vädret är det enda som ändrats.

Jo, det låter rimligt. Fast jag tycker det är lite glest mellan träden. De hade nog kunnat klämma in lite mer träd om de velat.

Permalänk
Medlem

Holy crap, måste börja spara till ett nytt grafikkort...igen...

Permalänk
Medlem

Vajert!

Ditt xtx bör väll klara biffen, eller är det Dx10 på detta lir med?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

blir till att köpa till xboxen eller PS3:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kommer inte till PS3. Just nu är den exklusiv för 360 och Vista.

Det här spelet måste man bara skaffa. Omgivningen är sanslöst vackert, speciellt med dimman. Ljuseffekterna är också sjukt bra gjorda. Vad jag hört så kördes det på en Dx9-kort t.o.m.

Edit:

The demo ran extremely well on the test system, which was a Core 2 Quad running at 3.73GHz with a GeForce 7900 GTX. Markus said that it would have run just as well if the Core 2 Quad was running at its default clock speed, which we assume was 2.66GHz.
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2841&p=2

Hemsidan för spelet hade visst ett par nya bilder:

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket pengar det kostar att göra ett sånt här spel...

Permalänk
Medlem

Vad handlar spelet om?

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem
Citat:

Säkert pre-render

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesper_o
Undrar hur mycket pengar det kostar att göra ett sånt här spel...

Om man förutsätter att varje anställds omkostnad för företaget ligger på 40.000 kr / mån och att teamet är 15 stycken och att spelet tar två år att utveckla så ligger det på omkring 15 miljoner. Senn finns det nog hur mycket omkostnader som helst att räkna in runtom, t.ex. bara en sån sak som kaffe till alla varje dag.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

Om jag ägde ett stort multinationellt företag så skulle det vara obligatoriskt med ett bollhav på varje arbetsplats.

...appropå ingenting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kladz0r
Vad handlar spelet om?

Vad jag kan minnas så är man en författare som flyttat ut till en liten stad för att finna ro till att skriva en bok, kruxet är att man börjar uppleva det som han har skrivit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Vad jag kan minnas så är man en författare som flyttat ut till en liten stad för att finna ro till att skriva en bok, kruxet är att man börjar uppleva det som han har skrivit.

påminner mig om filmen: tittar vi spökar eller vad den hette där en känd författare flyttar ut till en småstad till huset där han bodde som ung, fast där verkar huset göra allt han skriver till verklighet! ganska rolig film!

när släpps spelet? blir nog sköna system krav till det där spelet, aja bara sätta allt på low så

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Nja jag är inte särskillt imponerad av dom senare bilderna, och dom känns lite mer verklighetstroga än trådskaparens.

Permalänk
Medlem

undrar när demot kommer till market place till xboxen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
undrar när demot kommer till market place till xboxen

Skulle inte sitta helt fel med ett demo.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
påminner mig om filmen: tittar vi spökar eller vad den hette där en känd författare flyttar ut till en småstad till huset där han bodde som ung, fast där verkar huset göra allt han skriver till verklighet! ganska rolig film!

när släpps spelet? blir nog sköna system krav till det där spelet, aja bara sätta allt på low så

Spelet är en Windows Vista launch title

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Själv så blir det X360 passligt när det kommer, synd på crysis men hoppas det snurrar på bra i medel på ett 7900gt :/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man förutsätter att varje anställds omkostnad för företaget ligger på 40.000 kr / mån och att teamet är 15 stycken och att spelet tar två år att utveckla så ligger det på omkring 15 miljoner. Senn finns det nog hur mycket omkostnader som helst att räkna in runtom, t.ex. bara en sån sak som kaffe till alla varje dag.

Teamet består utav 30 personer men en stor del av design arbetet outsourcats.

Grafiken må vara sjukt nice men med tanke på remedys andra spel (Max Payne) tror jag att storyn och känslan kommer vara det bästa med spelet.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Det blir nog väldigt höga systemkrav multicore lär garanterat bli väldigt rekommenderat eftersom på en konferens med Intel sa han att på single core skulle spelet troligen inte ens köras eller om det gick igång så fick allt för många effekter gå förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Grafiken må vara sjukt nice men med tanke på remedys andra spel (Max Payne) tror jag att storyn och känslan kommer vara det bästa med spelet.

aha är det dom snubbarna då kommer nog storyn vara det intressantaste!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nån som vet om spelet är låst vid handlingen,eller kan man fritt ströva omkring runt landskapet om man vill det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bilen var ju inte jättesnygg :/ men landskapen va fina

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kladz0r
Vad handlar spelet om?

Alan Wake is a bestselling horror writer. Early on in his career, his fiancée was his muse. Just prior to meeting her, he had started to see strange dreams which he used as material for his first book. The book was a big success, a dream come true. But then Wake’s fiancée vanished without a trace. Wake was devastated. He couldn't write anymore, his dreams stopped and he began to suffer from insomnia. At the beginning of the game, Wake travels to a sleep clinic to seek treatment for his condition. The secluded clinic is located near the small town of Bright Falls, Washington, far away from the stressful urban lifestyle. Receiving treatment at the clinic, Wake is able to sleep again. At the clinic, he meets a mysterious woman who is the very image of his missing fiancée, uncannily so. At once, his dreams return, this time as terrible nightmares. Wake begins to write again: a new book based on those nightmares. But something is horribly, horribly wrong. Impossibly, the town of Bright Falls starts to change to something awful that bears a close resemblance to Wake’s new book. Wake ends up fighting for his life with a gun and a flashlight in his hands, trying to understand what’s happening.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Alan Wake is a bestselling horror writer. Early on in his career, his fiancée was his muse. Just prior to meeting her, he had started to see strange dreams which he used as material for his first book. The book was a big success, a dream come true. But then Wake’s fiancée vanished without a trace. Wake was devastated. He couldn't write anymore, his dreams stopped and he began to suffer from insomnia. At the beginning of the game, Wake travels to a sleep clinic to seek treatment for his condition. The secluded clinic is located near the small town of Bright Falls, Washington, far away from the stressful urban lifestyle. Receiving treatment at the clinic, Wake is able to sleep again. At the clinic, he meets a mysterious woman who is the very image of his missing fiancée, uncannily so. At once, his dreams return, this time as terrible nightmares. Wake begins to write again: a new book based on those nightmares. But something is horribly, horribly wrong. Impossibly, the town of Bright Falls starts to change to something awful that bears a close resemblance to Wake’s new book. Wake ends up fighting for his life with a gun and a flashlight in his hands, trying to understand what’s happening.

påminner lite om filmen som jag nämde förut(titta vi spökar) fast då är det sonen som försvinner spårlöst. kanske fått iden från filmen?

annars verkar det bra, undrar om det är monster eller om människorna blir galna ala condemed

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sedan marknadsföring Det är inte billigt.

Det ser förbannat fint ut.. Måste nog köpa nytt grafikort då

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro