Permalänk
Medlem

Everquest 2 frågor.

Jag har lirat Trial of isle i massa timmar nu
Är mäktigt sugen på att släppa wow och ta tag i eq2 då jag känner mig mer hemma och en mognarare publik som lirar.
Vad skulle man köra som första char, jag har testat:
Guardian
Shadowknight
Fury
Warden
Assasin

De klasser har jag kört till level 6 och min shadowknight(Söt Gnome) är det som lockar mest.
Eftersom jag bara varit på startön hur är resten av världen?
Stor och fin eller instängd?
Och framför allt, om jag börjar vilken server rekommenderas?

//Redflip

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag spelar på GuK servern och ha rnyss skapat en Warlock, jag gillar den klassen. Annars testa en Monk dom är också rätt sköna.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Svagt med svar..
Neutklas(Om det var så servern stavades), är inte den rätt okej mängd med spelare och så?

EDIT: Hur funkar det med good och evil...skapa en Barbarian Shadowknight(evul ofc^^), men kan man inte beblanda sig med de "snälla" då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan göra en quest som gör din evil till god men har själv inte gjort det, så jag vet inte hur svårt det är.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Du kan göra en quest som gör din evil till god men har själv inte gjort det, så jag vet inte hur svårt det är.

Kan vara värt att nämna att detta måste göras innan en speciell level (Så var det när jag spelade för 1 år sedan iaf).

Världen är stor och öppen, ofta är det svårt att hitta vart man ska pga. storleken på världen.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

De första questen som man gör i huvudstaden tvingade en att zona lite för mycket. Staden är uppbyggt på flera smådistrikt, och för att komma dit måste man zona. Detta är ju såklart för att behålla lite av flytet i motorn, kan bli lite mycket folk annars.
Nu har det förbättrats så starterquesten är lite mer samlat.

När man kommer ut i "världen" så blir det lite öppnare och mindre segmenterat. Tycker personligen inte om alla laddningstider mellan zoner men man blir van efter ett tag.

Visst kan det bli svårt att hitta till rätt plats för en quest eller bara komma tillbaka till NPCn som gav questet till att börja med, speciellt om man haft ett tiotal quests i boken som man tagit på en och samma gång. Det blir liksom lite svårt att hålla reda på var det var man träffade knasten.
Detta tycker jag inte beror på den stora världen, så stor är den inte... det är bara snålt med information.
Visst blir det lite mer äventyr om man måste hitta till queststället, men det ska ju inte vara svårt att hitta tillbaka till köpmannen som ville ha tillbaka sin son.

Själv är jag hardcore rollspelare så jag spelar på Antonia Bayle (US-server) som är den största RP-servern... största servern överhuvudtaget.

Som nybörjare så ska du kunna välja vilken som av de där klasserna som du frågat om.

Min första och den jag fortfarande spelar är en munk.

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa spelet nu via Direct2download sidan...hmm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har spelat everquest 2 över 1 år nu. Lagt ner massvis med pengar och är en fulltime raidspelare.

Vad jag kan säga är fölljande:

Zoning. Tar tid, ibland tar det 2 minuter att zoona in i en raid instance. Spelet har så extremt många texturer så det tar tid att ladda.

Quests.... Hitta npc's osv. För att grejja detta får man annvända sig av www.ogaming.com och sen tanka Eq2maps från www.eq2interference.com (stavning?). utan detta blir det svårt.

I november kommer en ny expansion med 1 ny ras och massvis med nya raidzoner. Inga fler lvl's dock.
Expansion packet är skapat för lvl 1-70 , dvs hela rattan. lvl 50-60-70 raid instancer med helt otroligt svåra encounters.

Everquest 2 är klart ett riktigt roligt Mmorpg med extremt bra support. Tar offtast 2-3 minuter efter man skickat en petition innan dom kommer. Gm's mycket trevliga, Samt dom har väldigt rolig humor

Kör hårt och ha roligt bara, hitta en vänligt guild också. Är grymt viktigt, blir tråkigt annars.

Själv har jag en lvl 70 paladin och en lvl 70 swashbuckler.
Paladin'en är min raid toon. Full fabled equippad.

Betrayal quest (om du vill byta sida) går till såhär:

Evil har vissa klasser och Good har vissa. Vissa finns på båda ställerna ( som guardian, troubadour etc)
Men Shadowknights och Paladins är olika städer tex.

Man kan betraya vid vilken lvl som hellst men det är svårare ju lägre lvl man är. Man torskar all klass baserad armor om man betrayar och man får val att välja om klass ( kan välja bland motsvarande klass på andra sidan endast) samt alla Combat Arts och spells går automatiskt till App2 upp till lvl 50, resten måste lootas eller craftas.

Mer frågor? pma.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.