Jag har spelat everquest 2 över 1 år nu. Lagt ner massvis med pengar och är en fulltime raidspelare.
Vad jag kan säga är fölljande:
Zoning. Tar tid, ibland tar det 2 minuter att zoona in i en raid instance. Spelet har så extremt många texturer så det tar tid att ladda.
Quests.... Hitta npc's osv. För att grejja detta får man annvända sig av www.ogaming.com och sen tanka Eq2maps från www.eq2interference.com (stavning?). utan detta blir det svårt.
I november kommer en ny expansion med 1 ny ras och massvis med nya raidzoner. Inga fler lvl's dock.
Expansion packet är skapat för lvl 1-70 , dvs hela rattan. lvl 50-60-70 raid instancer med helt otroligt svåra encounters.
Everquest 2 är klart ett riktigt roligt Mmorpg med extremt bra support. Tar offtast 2-3 minuter efter man skickat en petition innan dom kommer. Gm's mycket trevliga, Samt dom har väldigt rolig humor
Kör hårt och ha roligt bara, hitta en vänligt guild också. Är grymt viktigt, blir tråkigt annars.
Själv har jag en lvl 70 paladin och en lvl 70 swashbuckler.
Paladin'en är min raid toon. Full fabled equippad.
Betrayal quest (om du vill byta sida) går till såhär:
Evil har vissa klasser och Good har vissa. Vissa finns på båda ställerna ( som guardian, troubadour etc)
Men Shadowknights och Paladins är olika städer tex.
Man kan betraya vid vilken lvl som hellst men det är svårare ju lägre lvl man är. Man torskar all klass baserad armor om man betrayar och man får val att välja om klass ( kan välja bland motsvarande klass på andra sidan endast) samt alla Combat Arts och spells går automatiskt till App2 upp till lvl 50, resten måste lootas eller craftas.
Mer frågor? pma.