Bilder i trådar dödar IE

Permalänk
Medlem

Bilder i trådar dödar IE

Varje gång jag går in i en tråd med bilder så börjar IE(både 6 och 7, har ej testat med annan läsare) käka 100% cpu. Är det få bilder så lugnar det sig efter ett tag när alla bilder laddat färdigt men ligger fortfarande över 20-30%.

Kolla den här tråden t.ex
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Låser webläsaren i nästan en minut under tiden den laddar och hackar sedan när man försöker scrolla.

Bildlänkar brukar också spöka genom att det inte går att klicka på dem, men om man klickar 50-100px till höger om bilden, då funkar det.

Har inte detta problemet på några andra hemsidor och det är inte bara på min dator det blir såhär, får samma resultat i skolan och hos kompisar.

Permalänk

ja testade me min IE 7 å hela datan började hacka.. men i Firefox funkar de felfritt... ladda hem Firefox istället och testa

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Tja, vad sägs om att köra en riktig webbläsare?
Ladda ner Opera eller Firefox.
Får inte alls på långa vägar samma problem med Opera.. (men får det i ie)

Permalänk
Medlem

Oväntade svar

Testade stänga av javascript och då hackar det ingenting, länkade bilder fungerar och sidan ser ändå exakt likadan ut som med js aktiverat.

Permalänk

bättre o vänta lite.. jag brukar sitta på andra sidor så länge för även om man skrollar ner så åker man "upp" då bilderna tar mer utrymme när de visas.. dock finns det ju en knapp i fältet i IE "stopp" detta hindrar bilder o sånt att laddas menans texter o sånt brukar avra färdigt innan de första bilderna så

Visa signatur

I am Extrazz.