Norton Antivirus 2007 el. Norton Internet Security 2007????

Permalänk

Norton Antivirus 2007 el. Norton Internet Security 2007????

Jag undrar vilket som är bäst att använda som virusprogram. Jag surfar typ bara och vill ha en säker dator.

Norton Antivirus 2007 eller Norton Internet Security 2007, vad är skillnaden????

Visa signatur

?JoNaS?

Permalänk
Medlem

Norton Antivirus 2007: Som det låter, du får ett Antivirus skydd.
Norton Internet Security 2007: Då följer det även med en brandvägg och ett antispyware skydd brukar följa med vissa "paket".

Men skulle inte rekomendera nått av dem.
Kaspersky eller Nod32 är väldigt populära.
Gällande brandvägg så är Outpost och Sygate populära val.
För gratis alternativ kan du kolla i Gratis-tråden.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Du har ju allt det där inbyggt i Windows Vista. Värkar riktigt säkert tycker jag än så länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cezar
Du har ju allt det där inbyggt i Windows Vista. Värkar riktigt säkert tycker jag än så länge.

Nu funderade han vad det var för skillnad på dom alternativen.
Förvrigt är Vista långt i från säkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Active Virus Shield

Det är "gratisversionen" av Kaspersky Antivirus.
Samma höga säkerhet, men drar mindre resurser (RAM ~7.5Mb) & startar snabbare.

Vad gäller brandvägg har Prästen redan nämnt två kalasvarianter.

Sygate-brandväggen är det enda Symantec-programmet jag kan tänka mig att installera.
Norton Antivirus/NIS är bara onödigt resurskrävande utan att ge mer säkerhet för det...

Mvh

Permalänk
Medlem

om man ska gå efter antalet virus-signaturer, så är bitdefender ett givet val. det programmet har över 366.000 signaturer! det är cirka 110.000 mer än vad kaspersky har

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
om man ska gå efter antalet virus-signaturer, så är bitdefender ett givet val. det programmet har över 366.000 signaturer! det är cirka 110.000 mer än vad kaspersky har

Tog bara med dom program som är relevant för denna tråd.
Detta är fakta, låter det tala för sig själv.

1. Kaspersky version 6.0.0.303 - 99.62%

2. Active Virus Shield by AOL version 6.0.0.299 - 99.62%

4. BitDefender Professional version 9 - 96.63%

22. Norton Professional 2006 - 83.18%

Till synes så hamnade Kaspersky på första plats, som hittade hela 99.62% av alla 147184 virus.
"Det är inte storleken som räknas, det är vad man kan göra med den" brukar man säga.

Testet är gjort av Virus.gr och är från Augusti 2006.
Källa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo, kaspersky har ett ruskigt bra system, men det hittade t.ex. inte rootkit-trojanen som jag hade problem med för några veckor sedan. det gjorde dock bitdefender nästan direkt.

därför går jag efter antalet virus-signaturer

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

frågan är då om man ska köra emd Kaspersky eller bitdefender??vill inte ha ngt segt program heller..vilket är bäst enligt dig???

Permalänk
Medlem

Vet inte vem du syftade på nu men.
Jag svarar Kaspersky om du vill lägga ut pengar, Avtive Virus Shield om du vill ha nått gratis som är minst lika bra, enda skillnaden är ett par mindre funktioner som man egentligen inte behöver.
Väldigt resurssnåla program med.

Visa signatur

Permalänk

är det ngn skillnad överhuvudtaget på kaspersky,nod32 och bitdefender??vilket är bäst om dom 3?

Permalänk
Medlem

är bitdefender gratis?

Visa signatur

- Den stolte Materialisten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Technofreak_
är det ngn skillnad överhuvudtaget på kaspersky,nod32 och bitdefender??vilket är bäst om dom 3?

Det är väl smaksak, dock tror jag att Kaspersky och Nod32 är snäppet bättre än Bitdefender.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara NOD32 Det drar hellre inte mycket processorkraft.

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Re: Norton Antivirus 2007 el. Norton Internet Security 2007????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_com
Jag undrar vilket som är bäst att använda som virusprogram. Jag surfar typ bara och vill ha en säker dator.

Norton Antivirus 2007 eller Norton Internet Security 2007, vad är skillnaden????

Kan inte med gott samvete rekommendera något av dom.
Vill du ha en säker, snabb och problemfri dator ska du helt enkelt inte installera några Nortonprodukter.
T.o.m. gratisprogramen är bättre än Nortons.

Dom flesta som verkligen kan datorer undviker Norton, det märker du på dom flesta svar här.

Jag kör NOD32, anser det är en av dom bästa.
Om du kör Windows XP så kan du gott köra XP:s egna brandvägg. Fungerar till den normala användaren.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Nod32

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Norton antivirus 2005 och 2006 på mina datorer o aldrig haft ett problem med virus, visst har dom vart lite krävande ibland kanske men inget som jag märkt ärligt talat så där direkt. och nu så skall ju enligt fakta nya Norton 2007 vara mycket bättre o mindre att den skall visst inte dra så mycket prollekraft va jag har läst mig till. Men jag skall i alla fall testa NOD32 o se vad det kan åstadkomma....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Fear det är för att du inte märker alla trojaner som är installerade pga Norton.

När jag testade bitdefender hade jag stora prestanda problem, bitdefender använde hela min processor hela tiden, det måste varit något fel men jag kör det iaf inte.

Kaspersky och nod32 är de jag har positivast erfarenhet av. Kaspersky (Internet security) körde jag tills för någon månad sen, det fungerade underbart. Nu kör jag nod32 och den enda skillnaden jag ser är att nod32 drar liite mindre kraft från datorn.