Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vilken vBulletin version kör Sweclockers? Plus andra vBulletin frågor.

Permalänk
Medlem

Vilken vBulletin version kör Sweclockers? Plus andra vBulletin frågor.

Hej. Kör Sweclockers vBulletin 2 eller 3, ser ut som vBulletin 2 i User CP i alla fall?
Är det någon annan än mig som håller med om att Sweclockers borde ge ut sitt förra tema som download gratis till behövande forumiter? Är desperat efter det, verkligen desperat!

Någon annan som kör vBulletin föressten? Jag köpte det nyss. Valde mellan IPB och vBulletin, men tycker IPB är skit då det är dyrare i längden, dom har dålig attityd, tar bort features som "Card" som var en bra features, så tycker vBulletin är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

åter en gång ser jag dig tigga efter saker som andra gjort, och ändå är jag inte speciellt ofta på swec eller i den här delen av forumet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
åter en gång ser jag dig tigga efter saker som andra gjort, och ändå är jag inte speciellt ofta på swec eller i den här delen av forumet

Tigga? Ähh skärp dig.

Permalänk
Testpilot

Swec kör med 2:an, var en omröstning för ett tag sen om vilket forum som användarna ville byta till och då fanns 3:an med som alternativ.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Swec kör med 2:an, var en omröstning för ett tag sen om vilket forum som användarna ville byta till och då fanns 3:an med som alternativ.

OK, intressant att dom kör 2an, men, dåligt att temat bara är för version 2 om man kör version 3. Varför uppdaterna ni den inte till vBulletin 3?

Permalänk
Medlem

Har också funderat på att köpa antingen VBulletin eller InvisionBoard, lite surt att lägga ut pengarna innan man vet om man får igen dessa eller inte...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
OK, intressant att dom kör 2an, men, dåligt att temat bara är för version 2 om man kör version 3. Varför uppdaterna ni den inte till vBulletin 3?

I omröstningen fanns även punBB, phpBB och nått annat forum med och jag antar att om många vill ha ett av dom så är väl Swec glada om dom slipper köpa ett nytt forum. Det ingår väl inte så stora uppdateringar som mellan 2:an och 3:an när man köper vBulletin.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

lite offtopic kanske, men jag tycker inte att folk ska vara så blyga för att göra egna forum, det är kul, lärorikt och i längden kan det vara rätt praktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loopback
Har också funderat på att köpa antingen VBulletin eller InvisionBoard, lite surt att lägga ut pengarna innan man vet om man får igen dessa eller inte...

Köp vBulletin, bättre än IPB och billigare i längden. Jag lovar att jag vet vad jag snackar om.

@totoo, det är inte så "lätt" att bara göra ett forum sådär, som jag trodde då jag skrev en ny projekttråd här. Speciellt att göra det stabilt och med lika mycket funktioner som alternativen idag. Tar ju väldigt mycket tid också.

Permalänk
Testpilot

Tycker inte det verkar riktigt värt att köpa dom, finns flera bra gratisalternativ. Vad är det som IPB och vBulletin har som är bättre än gratisalternativen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker inte det verkar riktigt värt att köpa dom, finns flera bra gratisalternativ. Vad är det som IPB och vBulletin har som är bättre än gratisalternativen?

Fler funktioner, ser mer profesionella ut, det är personer som arbetar med det varje dag att göra forumet bättre, oftast bättre support, mer reliable oftast, utvecklas ständigt. Visst det finns många bra gratis alternativ, men dessa är fortfarande kungar.

Permalänk
Glömsk

Här kan du se vad världens största forum kör för mjukvara: http://www.big-boards.com/

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Här kan du se vad världens största forum kör för mjukvara: http://www.big-boards.com/

Yupp, dom flesta kör vBulletin eller phpBB. Men alla forum lägger ju inte till sig i listan.

Angående temat, asså om ni inte använder det längre, så skulle ni väl kunna göra det? Om ni inte ska använda det i framtiden. Inte ska det ligga där och skräpa.

Vem designade det föressten? Bra designer ni har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
lite offtopic kanske, men jag tycker inte att folk ska vara så blyga för att göra egna forum, det är kul, lärorikt och i längden kan det vara rätt praktiskt.

Det har du helt rätt i men jag tycker det beror helt och hållet på vad man har för ambitioner. Satsar man på ett välbesökt forum så är det nog att föredra att välja en etablerad (robust), vältestad pålitlig (säker) lösning. Att utveckla ett forum själv som lever upp till samma kvalitét som vBulletin tar lång tid, oerhört lång tid, kanske rent ut sagt omöjligt om man försöker helt på egen hand. Som programmerare vill man ibland göra så mycket som möjligt själv men ibland kan det vara dumdristigt och att använda sig av färdiga lösningar (komponenter) kan ibland vara fördelaktigt, även om det kostar pengar.

Citat:

Se ovan...

Personligen funderar jag först på att använda mig av phpBB för att sedan uppgradera till vBulletin när forumet blir lönsamt. 160 $ är lite mastigt för en privatperson om det gäller ett projekt som kanske inte kommer att lyckas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loopback
Det har du helt rätt i men jag tycker det beror helt och hållet på vad man har för ambitioner. Satsar man på ett välbesökt forum så är det nog att föredra att välja en etablerad (robust), vältestad pålitlig (säker) lösning. Att utveckla ett forum själv som lever upp till samma kvalitét som vBulletin tar lång tid, oerhört lång tid, kanske rent ut sagt omöjligt om man försöker helt på egen hand. Som programmerare vill man ibland göra så mycket som möjligt själv men ibland kan det vara dumdristigt och att använda sig av färdiga lösningar (komponenter) kan ibland vara fördelaktigt, även om det kostar pengar.

Se ovan...

Personligen funderar jag först på att använda mig av phpBB för att sedan uppgradera till vBulletin när forumet blir lönsamt. 160 $ är lite mastigt för en privatperson om det gäller ett projekt som kanske inte kommer att lyckas...

Säg inte det att det inte kommer lyckas. Det kommer det nog.

Själv har jag i flera år kört tex phpBB och andra gratisalternativ och jag tyckte nu det var dags att ta steget och använda vBulletin.

Permalänk
Medlem

Loopback: Jo naturligtvis, men det är ändå många som är sugna men är rädda bara för att det låter stort. Jag har ju gjort ett eget som än så länge inte är i klass med de stora riktigt, men ganska nära (det är mest finish som saknas), och jag kommer nog putsa på och förbättra det under ett par år framöver. Det är ett kul projekt för den som vill. Men det tar ju ett gäng timmar att få till det, så man måste ju både ha kunskap och tid.

Men bombur, jag måste fråga, vad använder du forumet till? Har du stora planer eller är det mest privat bruk? Man blir ju lite nyfiken när du trots allt betalar för ett forum - vilket jag inte skulle få för mig att göra i första taget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Loopback: Jo naturligtvis, men det är ändå många som är sugna men är rädda bara för att det låter stort. Jag har ju gjort ett eget som än så länge inte är i klass med de stora riktigt, men ganska nära, och jag kommer nog putsa på det i typ all evighet. Det är ett kul projekt för den som vill.

Men bombur, jag måste fråga, vad använder du forumet till? Har du stora planer eller är det mest privat bruk? Man blir ju lite nyfiken när du trots allt betalar för ett forum - vilket jag inte skulle få för mig att göra i första taget.

Ja, nu har jag faktiskt ett aktivt projekt som jag är klar med, jag behöver bara fixa sidan innan jag kan lägga ut länken här, asså för geeks och webmasters är det nog ganska spännande, men Göran 40 år skiter nog fullständigt i det.

Permalänk
Medlem

Bobur: Blir intressant att se om du kommit med något nytt! Finns ju redan ganska bra som t: ex webbmasternetwork, swecklockers, phpportalen osv... När kommer du berätta vad det är du har på G?

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toombass
Bobur: Blir intressant att se om du kommit med något nytt! Finns ju redan ganska bra som t: ex webbmasternetwork, swecklockers, phpportalen osv... När kommer du berätta vad det är du har på G?

Imorgon har jag nog allt uppe så allt funkar. Eller idag. Vi får se. Skulle nog behöva några Swecare där, kanske moderatorer. OBS: Det är ingen Swec liknande sida eller konkurent.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning
Själv fick jag tag på en väldigt bra domän vilket blev startskottet till mitt projekt, dock är tiden ett rejält problem för mig..

Permalänk
Medlem

Lycka till bombur! Låter intressant.

Kan man få det som Open Source sen?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Bombur: Väntar med spänning jag med

Loopback: Har du lust att berätta vad du sysslar med? är alltid kul att höra vad folk håller på med för projekt!

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Medlem

Nope det är ingen mjukvaru, så väntar inte ett något sånt. Sen är det väl inte WOW, beror ju på. Det är snarare en sida som är ganska intressan som diskuterar en sak, osv. Det är snarare en sida för vissa som är intresserade av en sak, speciellt webmasters.

Vad för domän LoopBack?

Permalänk
Medlem

Stats över sweclockers då !
http://www.big-boards.com/board/278/

Hehe

Tycker också nya designen på SweC är HÄRLIG, dock finns det några buggar här och där som gör det lite fult, såsom när man skickas vidare hammnar man på en grå sida, utan innehåll mer än oläslig svart/mörk text.. Trist.. och onödigt

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Stats över sweclockers då !
http://www.big-boards.com/board/278/

Hehe

Tycker också nya designen på SweC är HÄRLIG, dock finns det några buggar här och där som gör det lite fult, såsom när man skickas vidare hammnar man på en grå sida, utan innehåll mer än oläslig svart/mörk text.. Trist.. och onödigt

mvh Jim

Jo, Sweclockers är väldigt stort.

Permalänk
Medlem

Vad exakt är det vBulletin och IPB erbjuder som inte phpBB, punBB och de andra gratisalternativen gör?

Tycker inte ett forum behöver så värst många advancerade funktioner. Standardfunktionerna posta, söka, mailnotifikation och markering av lästa trådar räcker. Har aldrig sett något forum där jag tänkt "oj vad smidigt, varför har inte alla forum den här funktionen".
Givetvis måste även adminpanelen vara bra men det antar jag att de flesta någorlunda etablerade gratisforumen också har.

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa ett forum när det finns minst lika bra gratisalternativ. Behöver man specialanpassade extrafunktioner är det lika bra att skriva dem själv.

Tycker ärligt talat inte om vBulletin(den versionen swec kör) överhuvudtaget, saknar sökfunktion i trådar, när man postar och loggar in hoppar webläsaren fram och tillbaka mellan diverse redirectsidor och markeringen av senast lästa post i en tråd fungerar aldrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Vad exakt är det vBulletin och IPB erbjuder som inte phpBB, punBB och de andra gratisalternativen gör?

Tycker inte ett forum behöver så värst många advancerade funktioner. Standardfunktionerna posta, söka, mailnotifikation och markering av lästa trådar räcker. Har aldrig sett något forum där jag tänkt "oj vad smidigt, varför har inte alla forum den här funktionen".
Givetvis måste även adminpanelen vara bra men det antar jag att de flesta någorlunda etablerade gratisforumen också har.

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa ett forum när det finns minst lika bra gratisalternativ. Behöver man specialanpassade extrafunktioner är det lika bra att skriva dem själv.

Tycker ärligt talat inte om vBulletin(den versionen swec kör) överhuvudtaget, saknar sökfunktion i trådar, när man postar och loggar in hoppar webläsaren fram och tillbaka mellan diverse redirectsidor och markeringen av senast lästa post i en tråd fungerar aldrig.

Det är för att Sweclockers inte kör vBulletin 3 som är den senare versionen med dessa funktioner.

Varning: KÖP EJ IPB, deras support är sämst, deras license system också, usch hatar dom typ nu, deras stil också.

Permalänk
Medlem

Bombur: Skulle vi inte få kika på din sida idag?

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toombass
Bombur: Skulle vi inte få kika på din sida idag?

Det är bara DNS servrar som måste ändras för domänet, sen lägger jag upp sidan. Alltså, det är ingen produkt/script, det är intressant information om något inom webprogrammering eller nåt för webmasters. Många kanske inte tycker det är ett dugg intressant.

Permalänk
Medlem

Bombur: Dina kryptiska ledtrådar gör det hela ännu mer spännande

Visa signatur

//Toombass