Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
får den att boota o köra super Pi med 10x250 inga problem. men nästa steg 11x250 går inte. För övrigt kör jag max 1.5v, för kör jag max, blir det för varmt, datorn bootar och stänger av sig sen efter typ 10 sek.
Just nu kör jag 10,5x250 det bootar o så, men det klarar inte SuperPI.

Fattar inte hur du kan köra 1.45v + 0.2 = 1.65v på luft, din prolle måste vara på smältgränsen.

Nä nu ger jag upp, sämsta jävla skit MOBOT jag nånsin haft. ARGHH mina sura slantar. Snacka om att jag ångrar det här köpet. Det ända som är bra med detta mobo är att jag nu har PCI-e istället för AGP.
Ju mer jag läser om detta mobo på olika forum desto mer ångrar jag mig, gud vilka problem folk har haft.

Vilka ULi drivare kör du med?

okej, jodå det går utmärkt den kommer aldrig över 40 grader det är en Zalman
CNPS7700-Cu.

ULi drivere?

nejnej ge inte upp så lätt, lovar dig det fungerar att klocka med!
men måste bara ha tålamod och leka runt lite inne i bios, testa olika saker fram och tillbaka.. efter som du har en annan kärna en jag så kanske den fungerar på ett annat sätt, tetsa typ att ta 6x400 300 x8 osv, bara för att det fungerar för mig behöver det inte fungera för din processor, TESTA dig fram det ger sig snart. lycka till!

Permalänk

Har en 3800+ Venice revE6, som jag har kört i 2750Mhz på mitt MSI K8N Neo2. Okej ska prova mer, har bara provat med multipel 10 och uppåt, men har märkt att så fort jag börjar närma mig 2600Mhz, så börjar det bli instabillt. T.ex. 10x260, 11x240 går inte ens. Att öka volten verkar inte hjälpa heller.

När jag tänker efter, så har jag provat 9x250 och sen öka HTT, men samma sak där. Så fort jag kommer i närheten av 2600Mhz, så börjar instabiliteten. SuperPI funkar inte o så och att öka volten verkar inte hjälpa. Konstigt att en o samma CPU kan klocka olika bra på olika mobos. Speciellt att det ska klocka sämre på just detta mobo!

Har en Zalman CNPS7000B-Cu, den är snäppet mindre en din.

Permalänk
Avstängd

okok, aa de e bra försök bara, ja jag vet de är skit struligt med etta moderkort.
men det skall fungera, 2600 mhz okej de e 2.2ghz orginal va? eller e de 2.4, hur som helst bör du komma över 2750 eftersom detta moderkortet är gaska mkt bättre att clocka med, men gäller bara att hitta hur man gör de.. ååh de kan vara segt...

Permalänk

Ok, du kommer skratta ihjäl dig. Det är lite pinsamt faktiskt, men men. Ja jag låna lite super OC minnen från min lokala datahandel (jäkligt schysta snubbar) och testa, o gissa vad...jo ingen skillnad. Desperationen växte, vad göra? Nått jag blev ständigt förbrylad av var att tempen kunde sticka iväg, den pendlade väldigt häftigt o snabbt. Hmm, it´s a long shot tänkte jag, men jag provar att ta bort kylaren o rengöra allt. På med ny kylpasta, jämnt o fint fördelat o sen på med kylaren. O nu går det att klocka! Snacka om pinsamt, kylaren måste ha suttit på dåligt + lite dåligt med kylpasta elle nått.

Kör i 11x245=2.7Ghz med 1.45v just nu, provade 2.8Ghz, men då var jag tvungen att maxa volten, så jag backa lite. Tack för all hjälp.

Permalänk
Avstängd

gött mos du!

Permalänk
Medlem

Har ni sänkt hypertransport nu?

HT på mitt asusmoderkortet, socket 939 som jag hade namngav HTmultipeln med NB to K8, där fanns en multipel att ändra som jag fattade var HT.

Permalänk
Avstängd

aa till 800mhz alltså 4x