Permalänk
Avstängd

EP630, kvalitetsproblem

Jag märkte nyss att mitt andra par Creative ep630 lurar börjat strula på precis samma sätt som mina första gjorde, dvs vänstra kanalen tappar volym efter en tids användande.
Jag menar alltså att volymen i vänster kanal är lägre än i höger...

Det är riktigt tråkigt att man ska råka ut för det här 2ggr i rad eftersom det i övrigt e riktigt bra lurar som låter suveränt...
blir att skicka in på garanti igen, hoppas bara jag hittar kvittot

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

ookej? och din fråga är?

Visa signatur

.:AMD64 3500+ Venice:..:Abit AN8-V:..:MSI NX7800GT 256Mb:..:1Gb DDR PC3200:..:Maxtor DMax10 200Gb + Maxtor DMax9 120Gb:..:Antec Sonata II:.
.:Minolta Dimage A1:..:iPod 15Gb:.

Permalänk
Avstängd

Ingen fråga, mer ett konstaterande att dom kanske har vissa tillverkningsproblem om jag har fått 2 par lurar som båda havererat på precis samma sätt...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Generellt sätt har "dynamiska membran", dvs. sådana som exempelvis EP630 använder, kortare livslängd än exempelvis Shure's eller Etymotic's membran (dessa är en annan typ). Givetvis låter det konstigt att de gått sönder så snabbt, de borde hålla "längre". Fler och fler använder sina hörlurar "mer och mer" och utsätter dem för väldigt mycket och jag tror nog alla "tillverkare ligger mer eller mindre efter" på denna front jämfört med telefoner, mp3-spelare etc.

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem

Mina EP630 pajjade nyligen, men för mej var det högra luren... får nya på garanti

Visa signatur

Creative Zen Micro FTW!

Permalänk

Mina håller fint i alla fall (ta i trä).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Du kör inte de här i en iPod 5G va?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Fick samma problem med mina EP630, bytte dem mot ett par Sony, som jag råkade paja själv efter några månader.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Du kör inte de här i en iPod 5G va?

Dom körs till 98% med en ipod mini 2gen

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

OK.

Det har nämligen varit lite strul med vissa iPods där fullt fungerande lurar har slutat fungera i en kanalen efter en tids användning. Mysko men sant tydligen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd

körde mitt första par nästan enbart med min iriver 799:a så jag tror inte det hänger på det

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Jag har nyss fått samma problem med höger kanal (ca 20% av volymen jämfört med vänster) men det låter ju bra om garantin täcker det. Dom är ju bara en månad gamla så ni kanske bör tänka på det om ni funderar på att köpa dessa eftersom det ser ut som flera har detta problem...

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk

Typiskt, jag som just beställde ett par!

Permalänk
Medlem

Du kommer bli nöjd, har haft mina i över ett år och det är verkligen kanonljud i de.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Är inne på mitt andra par och dom har precis
gett upp i högra kanalen efter ca 10 tim speltid
dom 1:a höll väl ca 25-30 tim högra den gg också,
men det måste ju taskig kvalite på någon komponent
eller konstruktions-miss verkar ju vara en hel del som
blivit drabbade!!

Visa signatur

Sinnena är som fallskärmar!
De fungerar bara när dom är öppna.

Permalänk

Oj låter konstigt.. Det kanske är ni som har blivit döva av allt spelande.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk

Mitt andra par, och nu har jag ett konstigt missljud i höger lur. Det är bara ibland och när man får det måste man röra lite på kabeln (krävs en del fipplande) innan det blir bra igen. Vet inte om det är ett giltigt skäl att få nya på garantin då problemet inte uppstår jämt.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem

samma fel här , lägre volym i den högra luren jämtemot den vänstra