Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Tycker jag läst att dx7 ska göra han lättare att se.

Har inte testat själv men det lär väl vara p.g.a. shaders som blir sämre, så man ser Hidden bättre.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

läste på forumet att dom har tagit/ska ta bort stödet för allt under dx 8 just för att man inte ska kunna fuska.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

får använda sig av lite knep när man lirar som IRIS, tex inte glo omkring allt för mkt med musen utan typ rikta gubben åt det håll man ska gå åt å sen kuta med bara wasd, så är det betydligt enklare att se hidden

jag brukar typ kuta ett par steg, sen stanna och glo en stund, sen kuta ett par steg till osv.. hoppar man runt q3-style så lär man inte hinna se nå detaljer alls..

denhär moden är jobbig att lira när man är trött, man måste fokusera så väldans

såg att det ploppade fram en nyhet på hidden-sidan i förrgår btw .
http://hidden-source.com/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Algstrand
läste på forumet att dom har tagit/ska ta bort stödet för allt under dx 8 just för att man inte ska kunna fuska.

yep, folk använde <DX8 för att få Hidden att bli helt svart istället för blurrad. men nu ska hidden inte bli renderad alls om man inte har dx 8/9

Och jag tänkte ta upp gamla mappingen igen, återkommer med det om jag får tummen ur och gör nånting vettigt! ..förslag på miljö, någon?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

göra bana menar du?
jag skulle vilja se djungel, där man kan gömma sig i träd osv
hidden skulle kunna sätta upp fällor typ trädstockar osv , vietnam miljö.

skola kanske med gymnsal och lärosalar.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
göra bana menar du?
jag skulle vilja se djungel, där man kan gömma sig i träd osv
hidden skulle kunna sätta upp fällor typ trädstockar osv , vietnam miljö.

skola kanske med gymnsal och lärosalar.

heh, Sourcemotorn är inget vidare för djungel-miljöer.. känner mig fett okreativ, så det blev en lagerlokal. men vem vet, det kanske blir soft det med

(btw, lirade med/mot dig på en server tidigare idag )

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

vet , hehe. skulle vilja försöka mig på och göra en bana typ men kan inget alls om sånt så det är nog bäst jag låter bli

Men en övergiven skola med typ allt som en skola har,lärar rum, gympa sal osv, det skulle bli grymt, iallafall i mitt huvud haha

ser framför mig när man står i läro salen och helt plötsöigt flyger det runt skol stolar osv ahha PANIK typ

btw vilket program använder du när du gör banor,skulle ge mig på o lära mig det kanske

tog ner Valve Hammer Editor men fattar nada

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

ett gammalt nerlagt dårhus, med lite spök belysning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe

btw vilket program använder du när du gör banor,skulle ge mig på o lära mig det kanske

tog ner Valve Hammer Editor men fattar nada

spana in http://www.leveldesign.nu/ , där lär du kunna hitta lite guider

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Vi behöver göra en SweClockers-bana.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

Har lärt mig grunderna nu till ett rum och 2 rum med en korridor inellan haha tar tid kan jag säga man lär knappast få jobb som level designer hahaha

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Hehe, har precis lärt mig att se hidden lite bättre, inte så lätt att hoppa runt alá q3 style som nån sa och se honom samtidigt. Jäkligt kul är de t faktiskt (en hel del teamkilling dock) ^^! Sitter och lirar med kompisarna.

Permalänk
Medlem

Jepp, skit skojj har börjat igen, nickar [SWE] Clocker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
vet , hehe. skulle vilja försöka mig på och göra en bana typ men kan inget alls om sånt så det är nog bäst jag låter bli

Men en övergiven skola med typ allt som en skola har,lärar rum, gympa sal osv, det skulle bli grymt, iallafall i mitt huvud haha

ser framför mig när man står i läro salen och helt plötsöigt flyger det runt skol stolar osv ahha PANIK typ

btw vilket program använder du när du gör banor,skulle ge mig på o lära mig det kanske

tog ner Valve Hammer Editor men fattar nada

Problemet med att göra en skola är att det skulle bli för många trånga gångar och klassrum fyllda med bänkar och stolar, och dom måste bli modeller för att inte se kassa ut, och har man massa modeller utlagda som folk springer in i så skiter sourcemotorn på sig. testa själv att tex gå in i några bildäck eller nånting, man stannar typ av helt.. så det hade blivit för svårt för hidden att ta sig fram, tror jag...

och angående ett nerlagd dårhus så lirade jag faktiskt en sån bana precis.. och eftersom den såg så välgjord ut så vill jag inte börja på en sån bana, kommer bara sluta i att jag blir värsta härmapan

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Angående bord och det.... Man måste inte göra dem till phys-objects. Man kan göra ett bord som är static om man vill också, men det verkar ingen tänka på. Fysik är överskattat.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Angående bord och det.... Man måste inte göra dem till phys-objects. Man kan göra ett bord som är static om man vill också, men det verkar ingen tänka på. Fysik är överskattat.

mjo, man _KAN_.. men jag tycker personligen att det är för mycket 90-tal över att kasta en granat under ett tanigt litet bord, och snubben som blir träffad av granaten dör på stubben och flyger iväg, men bordet står kvar som om det bara var en liten fluga som landade på den. fysikmotorer är till att användas <3

men men, sitter ju nu ändå på min lagerlokal. och där kan jag leka massor med olika ytor

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Och förresten så kan vi nog säga att HL2's fysikmotor är buggig som fasen. Det enda spel med fysik där jag märkt att man har problem som fasen så fort man går in i ett objekt eller försöker stå på den. T.o.m. i Thief1 som hade väldigt grundmässig fysik så kunde du stå på lådor. I HL2 så glider man bara av o.s.v......

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Nu har iaf jag testat Hidden i runt 2 timmar ikväll, mäktigt men man blir lätt lite frustrerad som Iris, och sen blir man frustrerad då man blir Hidden och man dör på första skottet då någon skjuter en med shotgun.

Och sen mer frustrerad av att folk envisas med att kuta in framför en trots att man står och skjuter, samt man står i en trapp och vaktar och en kille från samma lag kommer runt hörnet kutar upp för hela trappen och sen inser han plötsligt att någn står där i hörnet och smackar en med shotgun....tack..då man vill ha admin rättigheter.

Man tycker ju att om man borde se skillnad på någon som i princip inte syns och en kille som är klädd i samma färger som resten av laget.

I.a.f. kul spel, men de servrar jag spelade på hade alla problem med linan eller servern, får se om jag kan hitta en närmare med folk i nästa gång.

Permalänk
Medlem

Folk som spel Hidden brukar ha en tendens att vara efterblivna. Du får nog vänja dig med Team Attacks, för ingen lär sig. Så roligt att alla påstår sig ha nerver av stål, men så fort de sätter sig ner med Hidden eller liknande så skriker de värre än 5-åriga flickor på ecstacy. Jävla fjollor.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Folk som spel Hidden brukar ha en tendens att vara efterblivna. Du får nog vänja dig med Team Attacks, för ingen lär sig. Så roligt att alla påstår sig ha nerver av stål, men så fort de sätter sig ner med Hidden eller liknande så skriker de värre än 5-åriga flickor på ecstacy. Jävla fjollor.

Är det bara hos mig som adrenalinet pumpar när man är hidden, och inte när man springer runt som iris? När jag är hidden är jag helt galen. Har marinerna satt upp en barrikad i ett litet rum hoppar jag rakt in och börjar kasta tunnor omkring mig tills ingen vet vad de egentligen skjuter på. Sen tar jag dom en efter en, oftast genom att landa på deras huvuden ifall de står stilla i ett litet rum och brassar. Grymt bra mod är det i alla fall, synd bara att det är mest nybörjare som kör :/

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

asså en sak jag inte fattar, vet att när man ska hänga gubbar i taket så använder man use knappen och sen pigstick knappen, rätt? jag har inte lyckats.
sen undrar jag över hur man som hidden gör superhopp? jag har provat med pounche (stava jaja) och hoppknappen men lyckas inte där heller.

Hilfe

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
asså en sak jag inte fattar, vet att när man ska hänga gubbar i taket så använder man use knappen och sen pigstick knappen, rätt? jag har inte lyckats.
sen undrar jag över hur man som hidden gör superhopp? jag har provat med pounche (stava jaja) och hoppknappen men lyckas inte där heller.

Hilfe

du tar upp objekt, tex tunnor, däck mm på USE, det gäller även för kroppar. och vill du slänga upp dom på väggen kör du use när du siktar på en vägg.

och titta bara lite uppåt och pounce:a, med lite övning kommer du vara som en osynlig batman

Förresten, jag har problem med konsollen. den vägrar poppa fram. är det nån som kommer ihåg vad kommandot är för att få ner den? för isf skulle jag bara kunna binda den till tilde..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Bara så du vet Twiggz..... Valve lyckades bugga bort consolen i beta-versionen av CSS. Allting fungerade som i HL1 till sista uppdateringen av CSS innan HL2 släpptes, efter det går det inte att binda console till knapp... För svenskar i alla fall.

Enda sätter att få fram konsollen är att ställa in som på bilden nedan och sedan se till att aldrig stänga ner konsollen in-game. (spel > properties > set launch options > -console)

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

e de någon som lirar hidden source? och hur instalerar man de?

Permalänk

körde den med mitt dx 7 kort, kunde inte se hidden tills spelet buggade sig och kniven började lysa ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
körde den med mitt dx 7 kort, kunde inte se hidden tills spelet buggade sig och kniven började lysa ^^

Tror att de gjorde med flit så att man inte ska kunna lira spelet med sämre än dx8.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Sitter o laddar ner HL2 från STEAM nu för att kunna lira lite.. 3kb/s... va fan är det här!? Har 100/10 uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Sitter o laddar ner HL2 från STEAM nu för att kunna lira lite.. 3kb/s... va fan är det här!? Har 100/10 uppkoppling.

Det är Steam.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield