Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem

Någon som har en club man kan joina? Har äntligen fått igång mitt lir online:)

Ett tips om ni vill ha den bästa prestandan i tdu med nvidia kort. Så tanka ner forceware 94.20 drivern från guru3d.com. Kan nu lira i 1280x960 med 50-70fps high details 4x multisample AA 4xanstrophic Tyvärr ingen hdr:(

p.s 94.20 fungerar tyvärr inte med geforce 8 series kort sry dudes!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

funkar de verkligen ?

Permalänk
Medlem

hej har ett stort problem, min kusin tryckte på new game och det han gå lite in på filmen och den stora savefilen försvann så nu undrar jag om man kan få till baka den gamla på nått sett?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk

Idag buggade mitt TDU ur totalt. Exakt samma bugg som för en annan här i tråden. Alla siffror och statistik som finns i hemmet under info är helt felaktiga, tex Antal köpta bilar: -31322156. Speltiden är också nollställd. Detta måste va det buggigaste spel som släpts på VÄLDIGT länge!! usch.

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem

Funkar online servrarna bra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Någon som har en club man kan joina? Har äntligen fått igång mitt lir online:)

Japp! Bara att dra in i tdu.se på q-net.

Btw.. är det bara för mig som spelet har börjat krascha något sjukt mycket? Kraschar nästan varje gång jag försöker komma ut från ett av mina hus.

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

hahaha jag fastnade i spelet wheeili 242 km/h o alla bilar körde förbi mig när jag stog still på bakhjulet med 242 på mätarn ....

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Går det att byta låtarna så att man kan lyssna på egna låtar på radion?
Någon som vet det?

[EDIT:] Jag kör PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Går det att byta låtarna så att man kan lyssna på egna låtar på radion?
Någon som vet det?

[EDIT:] Jag kör PC

Jao, du kan lägga till MP3or.
Står i manualen...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Funkar online servrarna bra?

Nja. Jag tycker sevrarna fungerar bäst "konstiga tider" då inte så många lirar. Då många spelar, som nu en söndag kväll, tycker jag det är svårare att hitta folk att köra spontanrace emot för det tar så lång tid innan man ser andra spelare. Man får köra långsamt fram, bränner jag på i 200-300kmh ser jag inte en enda spelare förutom dem som är 3km bort.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

är det ingen mer än jag som spelet kraschar för varje gång man försöker lämna garaget?

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

hur lång tid tar det innan man kan köra deliver a car uppdragen?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubernewben
är det ingen mer än jag som spelet kraschar för varje gång man försöker lämna garaget?

Ja eller det krashar inte, men det händer inget.
Det står " Saving please wait " och sen händer inte ett smack, måste ctrl+alt+delete och avsluta processen.

Någon som har en lösning ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Det står " Saving please wait " och sen händer inte ett smack, måste ctrl+alt+delete och avsluta processen.

det är exakt det jag menar.. men nu har de slutat funka me ctrl+alt+delete, så varje gång jag försöker måsta jag starta om datorn! Väldigt irriterande när man för en gångs skull köpt ett spel är det de buggigaste spelet som släppts i manna minne!

Vädjar om hjälp, om de är nån som vet något vore de riktigt nice eftersom jag inte kan lira som de e nu?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Har exakt samma problem. Man får helt enkelt vänta tills det kommer en patch; typiskt att PC spel är så buggiga nuförtiden.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
hur lång tid tar det innan man kan köra deliver a car uppdragen?

Jag vill minnas att man kan börja med dem i princip med en gång. Man måste ju dock hitta dem först (dvs, åka förbi de ställen som de är på).

Citat:

Har aldrig hänt mig (hittills). Spelet har rent allmänt aldrig kraschat för mig, eller "hängt sig" så att jag behövt trycka ctrl-alt-del. (Dock har det vid ett par tillfällen hakat upp sig när det försökt ansluta i multiplayer, men har då kunnat välja quit i menyn för att avsluta.)

Kan det vara några lurigheter med grafikdrivrutiner eller något annat? Vad använder du för version? (Och kör du Vista?)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin

Kan det vara några lurigheter med grafikdrivrutiner eller något annat? Vad använder du för version? (Och kör du Vista?)

Kör XP Pro SP2 med nvidia Firmware 97.44. Och hårdvaran är de inge fel på iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Jag vill minnas att man kan börja med dem i princip med en gång. Man måste ju dock hitta dem först (dvs, åka förbi de ställen som de är på).

När jag körde min första game så fick jag alla på en gång, var det en bugg eller?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
När jag körde min första game så fick jag alla på en gång, var det en bugg eller?

För varje level du går upp visas det flera som du inte har hittat.. i början har du också en massa som du ser utan att ha kört förbi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta löste det problemet för mig:

Ursprungligen postat av DoubleClutch
Ok, reinstall didn't work, not even on a different disk drive. Meanwhile, I found this at the ataricommunity forums:

"Then by just chance i started the game and at the resume screen i just clicked quit and the game saved and shut down.And for some reason my game worked again when i restarted it,no saving hangs .This might just have been a fluke,it may not work for you but its worth a shot,hope someone is helped by this."

It worked for me, briefly, but then it locked up again. Judging by the replies, it's had mixed results, but I hope it helps some of you. Meanwhile, I'm still looking for an answer.

EDIT: Another workaround attempt:

"Find the cdkey.txt (in documents&settings/all users/application data/.... Leave the cdkey.txt and Delete any other files in the same directory. I had two more files. They appear to be cache files which apparently screwed up our saving."

Good luck, everyone.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twest
Detta löste det problemet för mig:

Ursprungligen postat av DoubleClutch
Ok, reinstall didn't work, not even on a different disk drive. Meanwhile, I found this at the ataricommunity forums:

"Then by just chance i started the game and at the resume screen i just clicked quit and the game saved and shut down.And for some reason my game worked again when i restarted it,no saving hangs .This might just have been a fluke,it may not work for you but its worth a shot,hope someone is helped by this."

It worked for me, briefly, but then it locked up again. Judging by the replies, it's had mixed results, but I hope it helps some of you. Meanwhile, I'm still looking for an answer.

EDIT: Another workaround attempt:

"Find the cdkey.txt (in documents&settings/all users/application data/.... Leave the cdkey.txt and Delete any other files in the same directory. I had two more files. They appear to be cache files which apparently screwed up our saving."

Good luck, everyone.

Löste ingenting för mig Blir till att vänta på patchen då.. kan ju inte dröjja speciellt länge eftersom alla verkar ha detta problem, mer eller mindre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Löste ingenting för mig Blir till att vänta på patchen då.. kan ju inte dröjja speciellt länge eftersom alla verkar ha detta problem, mer eller mindre.

Så sant, du är inte ensam. Det är bara att vänta(och hoppas på)en patch.

Permalänk
Medlem

För att maximera chansen att problemet löses snabbt bör man ju dock rapportera problemet till utvecklarna (via utgivaren eller vad de nu har för kanaler för sådant).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag kanske har en lösning.
Starta spelet, när du kommer till Continue Game menyn. Ta Quit, då ska den spara.

Gå till Testdrives sparmapp, kolla vilken av playersave som har den senaste spar datum/tid. ( Det bör finnas playersave och playersave2 där, om man har det strulet jag hade )
Kopiera senaste spar fil(borde ligga i playersave2) till playersave.
Ta bort playersave2.

Starta spelet. Så gjorde jag och det fungerade här...

OBS! OBS!
Ta backup! Jag tar inte ansvar för förlorade sparfiler!

Permalänk
Citat:

Jag kanske har en lösning.
Starta spelet, när du kommer till Continue Game menyn. Ta Quit, då ska den spara.

Gå till Testdrives sparmapp, kolla vilken av playersave som har den senaste spar datum/tid. ( Det bör finnas playersave och playersave2 där, om man har det strulet jag hade )
Kopiera senaste spar fil(borde ligga i playersave2) till playersave.
Ta bort playersave2.

Starta spelet. Så gjorde jag och det fungerade här...

OBS! OBS!
Ta backup! Jag tar inte ansvar för förlorade sparfiler!

Båda mina hade samma datum o tid, så jag gjorde som du gjorde, spelet startar fortfarande o jag kmr in på min save men det funkar fortfarande inte att kommma ut ur huset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När du kommer till Continue Game menyn och du trycker på Quit.
Står det Saving please wait ?
Om inte, gå in i options och ändra nåt bara så att det verkligen sparas...

Men men, detta är ett buggspel.
Det funka för mig iaf

Permalänk
Citat:

När du kommer till Continue Game menyn och du trycker på Quit.
Står det Saving please wait ?
Om inte, gå in i options och ändra nåt bara så att det verkligen sparas...

Men men, detta är ett buggspel.
Det funka för mig iaf

Ja asså det saveade och allt men båda två hade samma save tid så tror inte de va nån skillnad på filerna i Savegame o savegame2 eller va dom nu hette

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har Atari tagit bort forumet på TDU's hemsida. Det var väl ingen bra reklam att så många inlägg handlade om krascher, dålig fps, onlineproblem mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Nu har Atari tagit bort forumet på TDU's hemsida. Det var väl ingen bra reklam att så många inlägg handlade om krascher, dålig fps, onlineproblem mm.

Får man väl ta detta Atariforum då.

http://forums.eu.atari.com/forumdisplay.php?f=285

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Spelet flyter för det mesta på väldigt bra för mig, men ibland fryser bilden lite å när de sen börjar flyta på igen så har jag ofta hamnat i diket redan. Detta händer bara när jag kör med ratten, om jag bara kör med tangentbordet så händer inte detta:/. Nån som har samma problem? eller kanske vet om de går att lösa på nåt enkelt sätt?