Permalänk
Medlem

kolla www.videogamesplu.ca
dom har det antagligen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

går år det nog men du får leta. Köpte min förra julen i indien. USA 1.52 value pack. kostade 1800kr.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på en PSP nu eftersom remote play kommer till PS3:an nu med sverige releassen, har länge velat testa det men eftersom det inte funnits tillgängligt fören nu så.

Men en viktig fråga som jag vill ställa är, KAN man spela upp film från PSP till en tv/projje etc?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

inte vad jag vet. tror inte det.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Ajdå då föll ju endel med grejen att ha remoteplay och en PSP :/

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans

Men en viktig fråga som jag vill ställa är, KAN man spela upp film från PSP till en tv/projje etc?

japp,ska finnas en grej som gör att du kan göra det.fråga inte vad den heter eller vart du kan köpa den,för det vet jag ej,men ett aaaaantal sidor bak i denna tråd så finns det,kommer så väl ihåg det för jag själv frågade samma sak.
dock så vet jag ej hur bra kvaliten blir på TV bilden.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

det finns idag inga bra alternativ för att koppla in en psp i en tv och spela up material från den. sen tar den inte upplösningar över 420x272 eller vad det nu är så det skulle inte se bra ut om man körde så.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jahop, det går inte att göra som med Ipoden då?
Att man dockar den i en speciell docka så kan den spela upp filmer med kvalitén av 1080p?

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Jahop, det går inte att göra som med Ipoden då?
Att man dockar den i en speciell docka så kan den spela upp filmer med kvalitén av 1080p?

Hehe, PSP:n har inte direkt hårdvaran som krävs för att köra upp filmer i 1080p. Knappt den klarar av Divx i 480x272. Sedan så finns det egna moddar som man kan använda för att få ut bilden på en större skärm, men som sagt, 480x272 är ingen höjdarupplösning, ser bra kasst ut på en större skärm.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Nej det har ju inte Ipoden ehller det var därför jag nämde den "Stand alone hardware" saken till Ipoden
Men men tack för svaren i alla fall....

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Även om det skulle gå med 1080p, skulle minneskortets kapacitet inte räcka till.

Permalänk
Medlem

Nej det haru så rätt i så

Då väntar jag och ser vad mer man kan göra med Remote play innan jag köper en...

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Jag ser inte riktigt poängen med Remote Play från wifi hotspots innan man kan väcka konsolen från sin PSP.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Ska man inte kunna det från första början?

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Det kanske är möjligt och jag hoppas verkligen på det, men då jag läst om det har jag fått intrycket att man måste ställa konsolen i läge för remote play. Förhoppningvis behövs det inte men om konsolen är avslagen så går väl ingen ström till trådlösa nätverkskortet och den är nog inte uppkopplad.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det finns idag inga bra alternativ för att koppla in en psp i en tv och spela up material från den. sen tar den inte upplösningar över 420x272 eller vad det nu är så det skulle inte se bra ut om man körde så.

nu vet jag inte helt vad ni talar om, men UMD-filmerna är kodade i betydligt högre upplösning än skärmen medger. (samma som DVD har jag för mig)

är det istället vanliga egna filmklipp från kort begriper jag inte riktigt vad poängen med nån slags spegelvänd remote play är..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

AndreaX jag vill självklart spela upp ordentliga filmer
Shad0w aha...vi får hoppas.

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Vart ska jag placera mappen "icons" med ikoner till ett visst spel i games -> memory stick?

edit: fixat det.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk

en vän till mej ville att jag skulle flasha hanses PSP idag på jobbet.
såg till min stora fasa att den hade ett sånt där TA-802(eller vad det nu är) moderkort.
trodde först det var kört med flashningen men hittade efter en stunds sökande lite användbara filer på psphacks.

första försöket blev katastrof,avbröt det hela för jag själv var rädd att jag skulle bricka den.
läste lite nogrannare på sidan och såg då att jag hade missat en sak när jag försökte den första gången.
andra gången lyckades det helt och hållet,lyckades dra ner den till 1.50 och sen upp till 3.03 oe-c.

MEN,nått måste nu ha hänt,spelen osv funkar helt felfritt,pspn funkar också bra,men om man skulle stänga ner pspn och sen hålla in R för att komma in i recovery menu så blir bilden helt svart,alltså skärmen slocknar,man kan bläddra igenom allternativen osv,men man ser inte ett smack typ.
samma är det om jag skulle stoppa i laddaren,bilden slocknar då fast pspn är igång och funkar helt ok i bakgrunden.

vad kan ha hänt?skärmen måste ju ha skadats på nått vis efter flashningen eftersom den slocknar så fort man gör nått med själva flash minnet(recovery tex)...kan man ordna till detta på något sätt eller är det bara att inse fakta att flashningen skadade en del utav pspn?
finns det någon butik som kan fixa till detta?

Visa signatur

Permalänk
Legendarisk

Prova att ändra brightness på skärmen.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Tja.

Har en fråga ang. få en ny PSP från Nordisk Film när man skickat in den trasiga. Stämmer det att de skickar ut nya PSP utan garanti? En kompis har fått en av dem nu, men det är ingen garanti? Tycker man skall få det när man får en helt ny PSP. Dock skickade dem den i en vanlig kartong, inte original kartongen.

edit

löste sig, polaren slarvade bort pappret med garantin, men återfunnen nu.

Visa signatur

Mac 1: Mac Pro Dual Intel Xeon E5462 @ 2,8GHz, 6 GB FB-DIMM, Nvidia GeForce 8800GT 512 VRAM, 1x640GB, 1x320GB, 1x1,5TB
Mac 2: PowerMac MDD 2x1,8 GHz, 2 GB RAM, ATi Radeon 9000 128 MB VRAM, 1x160 GB, 1x120 GB

Permalänk
Medlem

Sugen på att köpa en psp nu då jag skall ut och resa lite
men som dom flesta så vill jag att psx och gba osv skall fungera på den

Hur är det nu funkar det att flasha alla nyare verisioner ?
dom upp till 2.8 går väl enklast ? och dom över med nått spel ?

Tänkte köpa mitt på elgiganten kan man isåfall kolla på kartongen eller liknande vilken verision det är ?

Hoppas nån kan hjälpa mig i denna jungel har läst igenom det mesta av denna tråden men det kommer ju nya flash möjligheter hela tiden osv

Mvh
Gargamel

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

du kan nergradera psp upp till fw 3.03. för detta behöver du den första utgåvan av GTA LCS.

har du en psp med högst fw 2.71 (eller 2.8 minns inte riktigt) så kan du nergradera utan något spel.

efter nergraderingen så måste du uppdaterar du till något av dark alex's costum firmware ifall du vill köra ps1 samt det senaste psp spelen. senaste är 3.40oe.

Visa signatur

Permalänk

har man 2.8 så måste man först uppgradera till 3.03 och därifrån nergradera till 1.5 för att därifrån uppgradera till det man vill ha(tydligen).
är ytterligare en som jag känner som har bett mej att flasha hanses PSP,han har 2.8 och enligt psphacks.com(firmwire guiden) så måste man göra så som jag nyss skrev.
man behöver också GTA LC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har har kollat lite snabbt. verkar vara some du säger. 271 kan nergraderas utan spel. 2.80 måste updateras till 3.03 ochs edan nergraderas med gta

ang boxkåder.

http://forums.qj.net/f-guides-general-psp-42/t-determining-ps...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaren klarade upp lite iaf

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk

hejsan någon som kan förklara enkelt hur man gör för att updatera till den till den senaste versionen som man kan spela psx spel på.har version 2,60.helst med direkt länkar till programen tack på för hand

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

steg 1: nergradera till fw 1.5
steg 2: uppdatera till något av dark alex's costum firmwares
3.02oe eller nyare. 3.40oe är det senaste.

länkar:

nergradera:

http://forums.qj.net/f-psp-hacks-9/t-guide-the-ultimate-downg...

Costum firmware

http://forums.qj.net/f-psp-firmware-discussion-253/t-official...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
steg 1: nergradera till fw 1.5
steg 2: uppdatera till något av dark alex's costum firmwares
3.02oe eller nyare. 3.40oe är det senaste.

länkar:

nergradera:

http://forums.qj.net/f-psp-hacks-9/t-guide-the-ultimate-downg...

Costum firmware

http://forums.qj.net/f-psp-firmware-discussion-253/t-official...

tack så mycket men man kan spela spela sånna spel som man får från sådana sidor som vi inte får prata om också va?

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

ja. läs instruktionerna noga bara så ska det nog gå bra. Men tänk på att det alltid finns en liten risk att bricka en psp när man flashar den.

Visa signatur