S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Nej du missuppfattar mig... Om man sitter ner stilla, siktar på fienden från 15-20 meters avstånd och skjuter ett skott så träffar jag 2 meter ifrån fienden ändå. Ska det vara så? Hmm så rekylen blir större om man skjuter som en kratta? Kan du gärna förklara hur som är så duktig. Och jag tycker att detta utan tvekan är ett nytt Boiling Point fast med sämre känsla. Grymt överskattat spel.

Instämmer till fullo med gardis84 som på ett så poetiskt sätt förklarar detta spel i sin helhet

En pistol har en effektiv räckvidd på c:a 30 meter i verkligheten, och då är det på helfigur och inte på huvud. Sen är det så i STALKER att vapnets skick försämras och skjuter sämre ju mer använda dom är! När man får tag på en G36a med kikarsikte blir det andra odds mot motståndarna

Helt coolt att spana ut fiender med kikaren och sen gillra dom i fällor. T.ex titta ut vilket skydd fienden troligtvis kommer springa till som finns i närheten och ta dig inom kastradie från dom. Skjut några skott mot dom, ta fram handgranat och släng mot skydden, storma in med auto och rensa de sista och de som ligger ner av tryckvågen

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
En pistol har en effektiv räckvidd på c:a 30 meter i verkligheten, och då är det på helfigur och inte på huvud. Sen är det så i STALKER att vapnets skick försämras och skjuter sämre ju mer använda dom är! När man får tag på en G36a med kikarsikte blir det andra odds mot motståndarna

Helt coolt att spana ut fiender med kikaren och sen gillra dom i fällor. T.ex titta ut vilket skydd fienden troligtvis kommer springa till som finns i närheten och ta dig inom kastradie från dom. Skjut några skott mot dom, ta fram handgranat och släng mot skydden, storma in med auto och rensa de sista och de som ligger ner av tryckvågen

Hmm kanske blir roligare längre in i spelet. Tycker ändå att pistolen är helt värdelös och den kan knappast vara i dåligt skick eftersom jag använder den för första gången på första uppdraget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch

fick lampa har man, tryck L

Fick lampa har man, hohoho.

Sär skrivningar är roligt

I alla fall, testade lite igår men dog direkt nästan, stämningen var bra hur som helst.

Permalänk
Inaktiv

jag har väntat på spelet väldigt länge men tycker inte det är nått nämnvärt kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Nej du missuppfattar mig... Om man sitter ner stilla, siktar på fienden från 15-20 meters avstånd och skjuter ett skott så träffar jag 2 meter ifrån fienden ändå. Ska det vara så? Hmm så rekylen blir större om man skjuter som en kratta? Kan du gärna förklara hur som är så duktig. Och jag tycker att detta utan tvekan är ett nytt Boiling Point fast med sämre känsla. Grymt överskattat spel.

Instämmer till fullo med gardis84 som på ett så poetiskt sätt förklarar detta spel i sin helhet

Jag förmodar att du bara skjutit med pistoler och avsågade hagelbrakare?

Vänta tills du får den här bössan:

http://img294.imageshack.us/img294/9169/xr3da2007032211455400...

Nu är ju varken jag eller du någon ballistisk expert, men jag hoppas att du har vett nog att förstå att skjutande från andra fps-spel inte är särskilt verklighetstroget. Inte för att påstå att detta är särskilt realistiskt, men det är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Rekkomenderar alla att spela några timmar in i spelet. Har en förbättrad ak nu med kikarsikte och nu kan man ju faktiskt ta sig an lite fiender.
Börjar bli riktigt kul med alla småquests också, som den För Scientists där man ska in i det mycket radioaktiva labbet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl

Nu är ju varken jag eller du någon ballistisk expert, men jag hoppas att du har vett nog att förstå att skjutande från andra fps-spel inte är särskilt verklighetstroget. Inte för att påstå att detta är särskilt realistiskt, men det är mycket bättre.

vart hittaru den där dräkten?

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur fan man ska kunna klara labbet med PSI strålning? Man är ju helt rövknullad och blöder som en gris innan man har tryckt på tredje knappen

Permalänk

Bästa spelet till PC på flera år! Atmosfären är enorm!
Grafiken är helt jävla underbar. Större frihet i ett FPS finns inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
vad är det? Sex års arbete med ett slutresultat som närmast kan betraktas som ett skämt. Shit vilket dåligt spel. Hur kan de misslyckas så här totalt? Jag menar, de har ju alla förutsättningarna för att skapa ett fantastiskt lir. Mystiken och stämningen runt tjernobyl är ju som lämpat för ett coolt spel. Och de lyckas ganska bra med stämningen och miljöerna. Men vafan, till vilken nytta då spelkänslan är så otroligt kass. Jag fattar verkligen inte, hur kan de släppa något sådant efter så produktionstid. Har de inte testpersoner eller? Animationer, fysik och allmän känsla i rörelser och handlingar är under all kritik.

Största besvikelsen jag har varit med om inom spelvärlden.

Amen

Jag antar att anledningen till att det får högt betyg hos alla recensenter är ett par flaskor vodka tillsammans med recensionsexemplaret.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Ni har fan kass smak....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drifter7508
Ni har fan kass smak....

Må hända, men å andra sidan kan ju inte alla älska alla spel, vilket bidrar till utveckling

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl

Nej precis, för det är ett SPEL... Du kanske inte visste detta men i riktiga livet kan man inte spara heller för den delen. Spel behöver inte vara alltför realistiska eftersom dem då bara blir tråkiga eller omöjliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Någon som vet hur fan man ska kunna klara labbet med PSI strålning? Man är ju helt rövknullad och blöder som en gris innan man har tryckt på tredje knappen

använd god mode,, finns en trainer ute.. och vårde språket ffs.

Permalänk
Medlem

Har spelat det lite idag nu, och jag tycker att det är riktigt snyggt! Ok, det såg inte så kul ut med static lighting, det gjorde det inte. Men nu kör jag object-based lighting och med allting på medel ungefär och då flyter det på jättebra med min dator.

Ingen AA såklart, och 1024x768. Men jag tycker ändå att det är snyggt. Snygg ljussättning och snygga skuggor. Bra känsla av att vara ute när det är lite stormigt.

Vet inte om spelet är kul dock, har bara spelat i 30min typ.

Det gick förresten riktigt dåligt innan jag installerade senaste driversarna till grafikkortet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Kom förbi det där stället. Av någon anledning Tog jag mindre skada med den vanliga stalker dräkten och han då springa igenom hela.

Upptäckte en annan rolig sak också. Har kört på master hela tiden. Valde stalker men den står på master.
Kan förklara varför Det var ett enormt loadande när jag skulle få fram de där militära dokumenten.
Nu känns det samtidigt fel att sänka svårighetsgraden när man kommit så långt

*edit*
verkar ha stött på en bugg.
Enligt:
http://www.gamespot.com/features/6167656/p-10.html
Ska man få en quest där man får en hjälm. Den triggade aldrig för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Det är gränsfall men det borde gå om du stänger av dynamic lightning. Har hört att spelet flyter mycket bättre då.

Stalker är mycket mer krävande än t.e.x Oblivion.

Tycker du? Flyter mycket bättre än Oblivion på min dator iaf.
Och då har jag maxat allt.

Permalänk
Medlem

Någon som har något tips på hur man klarar av PSI strålnings labbet?
Har tyvärr sålt min vanliga stalker suit, kan testa utan en suit och bara tokspringa och se om det går bättre

Och fuska är den sista utvägen...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Men vafa.. stötte på en osynlig zombie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Men vafa.. stötte på en osynlig zombie

Va det inte den här rackaren då? De ska vara osynliga i idle av vad jag sett.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

En fråga, kikaren man har på 5:an. Måste man alltid zooma den till max?, Så fort jag släpper musen så tar han ner den igen. Svårt att kolla när den är på max.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

man kan zooma in/ut

Permalänk
Avstängd

finns semester versionen ute nu? eller släpps den samtidigt i hela världen? har för mig att jag förbokat spelet.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Det började med att jag älskade det men nu pallar jag inte med den här buggiga skiten mer. Fyfan, det är så dåligt att man kräks :/

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Kan någon testa detta?

Skjut med hagelgeväret på början på en fiende på ~1,5 meters avstånd, helst i huvudet.

Kan ni kolla ifall blodet stänker på marken och bildar fläckar, undar även vilka andra uppfattningar ni har om blodet i detta spel, mycket eller lite?

Jag frågar detta för min far hävdade att blodet stänkte på marken, dock kunde jag inte återskapa detta. Kan någon?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Va det inte den här rackaren då? De ska vara osynliga i idle av vad jag sett.

Först hörde jag ett skrik, sen sprang den mot mig, och då såg man bara kroppen när jag träffade honom med kulor.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomer84
Det började med att jag älskade det men nu pallar jag inte med den här buggiga skiten mer. Fyfan, det är så dåligt att man kräks :/

Jag varnade ju er.

Gå in och lira spelet för att kolla in atmosfären men räkna inte med någon gameplay och spelkänsla av klass.

Permalänk
Medlem

Det är nog många som tycker väldigt olika ang spelet. O vi tror nog det kommit fram

Väntar fortfarande på en vista patch iof

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Någon som har något tips på hur man klarar av PSI strålnings labbet?
Har tyvärr sålt min vanliga stalker suit, kan testa utan en suit och bara tokspringa och se om det går bättre

Och fuska är den sista utvägen...

Du ska ju tydligen få en hjälm som skyddar mot PSI skadan när du gör en quest för Scientists som sitter i bunkern utanför. Jag fick dock aldrig den questen, och nu kan du inte gå tilbaka heller för ett galler har fällts ner.
Förskte fuska mig igenom (med trainer godmode) men det slutade med att jag hade röd bleeding damage som inte gick att bota oavsett mängd med bandage osv.
Sen verkar den artifact som har -2xx% bleeding verka precis tvärt emot. Testa att ta av dig dräkten, equippa nån enduranceartifakt om du har någon och se till att d inte har några som ger minus, för du har inte tid att stå och vila.
Man ska ju inte kunna ta sig in i labbet utan att få hjälmen och en followup quest men eftersom den inte triggade och spelet var apsvårt innan så sprang jag igenom PSI fältet i början och trodde det skulle vara så. Så här i efterhand är det inte så vanligt att spel snor mer än halva ens liv var 3:e sekund utan möjlighet att skydda sig mot det...

Permalänk
Medlem

Som sagt ska man göra en quest för forskaren innan. Den questen går ut på att eskortera hans orangeklädda vän medans han gör massa mätningar ute i zombieland för att kunna finjustera "hjälmen" som du behöver för att överleva PSI-strålningen.

Ingen ide att försöka klara det med snabbhet och medpacks då du kommer behöva den i ett helt område senare i spelet

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm