S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Tycker vapenljuden och de övriga ljuden e riktigt nice, förutom det att det verkar föärdas obehindrat genom väggar.

Permalänk
Medlem

Vad är det för systemkrav egentligen? Nån chans att det fungerar hyfsat på datorn i sign?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd

Jag försökte ladda ner MP demot från GSC ftp server, men då stod det att regionen jag kom från inte hade rättigheter att ladda ner, hmmm skumt. Som en sa att kulorna går genom väggarna, man kan ju undra om grabbarna därborta inte släppt spelet för tidigt så att det blit skit av allt, att ingen vill köpa spelet tack vare det

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Tycker osso att de begick ett fett misstag med att ha en massá barriärer o laddningstider mellan zonerna, o inga bilar vafan...

Visa signatur
Permalänk

Låt säga att man kommit rätt så långt och vill komma tillbaka till början för att avklara några quests, hur går man tillväga?. Måste man Gå tillbaka?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Det som är charmen, man ska aldrig vara säker i spelet. Det gäller att plannera sina uppdrag och äventyr så att man kan komma tillbaka "safe and sound".
Kommer att bli kalas det här.. Fredag är snart här, jippie!!

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Spelbutiken skickade mitt ex idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Vad är det för systemkrav egentligen? Nån chans att det fungerar hyfsat på datorn i sign?

kommer nog flyta på hyffsat i dx8 mode men inte i dx9

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Det som är charmen, man ska aldrig vara säker i spelet. Det gäller att plannera sina uppdrag och äventyr så att man kan komma tillbaka "safe and sound".
Kommer att bli kalas det här.. Fredag är snart här, jippie!!

Man är säker hela tiden när man vandrar, de bovar som attackerar en är så fruktansvärt underlägsna så även om dem är 10-20 stycken tar jag dem enkelt.

Vilket bara gör det enormt tröttsamt att gå enorma sträckor.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Man är säker hela tiden när man vandrar, de bovar som attackerar en är så fruktansvärt underlägsna så även om dem är 10-20 stycken tar jag dem enkelt.

Förstår vad du menar, innan jag slutade spela detta så tog jag död på alla "duty" som var i det där "bar" stället helt själv även om jag bara hade en futtig pistol.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Man är säker hela tiden när man vandrar, de bovar som attackerar en är så fruktansvärt underlägsna så även om dem är 10-20 stycken tar jag dem enkelt.

Vilket bara gör det enormt tröttsamt att gå enorma sträckor.

Eeh? vad kör ni på för svårighetsgrad alternativt vad har ni för ubergrejor?
I en strid mot folk med automatvapen är jag slaktad inom 2 sekunder utan skydd och lite taktik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Eeh? vad kör ni på för svårighetsgrad alternativt vad har ni för ubergrejor?
I en strid mot folk med automatvapen är jag slaktad inom 2 sekunder utan skydd och lite taktik

Kör på veteran med dessa grejjer:

http://exet-upload.mine.nu/upl/Admin/XR_3DA_20070321_16340667...

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Verkar vara tufft, om det finns ett demo ska jag testa!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Låt säga att man kommit rätt så långt och vill komma tillbaka till början för att avklara några quests, hur går man tillväga?. Måste man Gå tillbaka?.

japp du måste gå, eller springa, flera km från plats till plats, finns inget teleporter eller nåt sånt/eller äns bil

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
kommer nog flyta på hyffsat i dx8 mode men inte i dx9

Om man har ett Dx 9 kort och vill köra i dx 8 läge, hur gör man då? Hittar inget i options

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Om man har ett Dx 9 kort och vill köra i dx 8 läge, hur gör man då? Hittar inget i options

I betan tror jag det var så att man slog av alla r2-funktioner och bara körde med r1.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Kör på veteran med dessa grejjer:

http://exet-upload.mine.nu/upl/Admin/XR_3DA_20070321_16340667...

nicers fan g36 äger stenhårt:) men vart hittade du den där dräkten? ser jävla bra ut

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligheten att nån gör en coop mod. Skulle va så jävla nice!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

spelet finns att köpa på pccity barkarby (stockholm).. va där tidigare ikväll och låg en hel hög prismärkta och i såndär platsförpackning dom kör...

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Vad kostade det?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
I betan tror jag det var så att man slog av alla r2-funktioner och bara körde med r1.

Uhm. Jag fattade faktiskt inte något av det där

Permalänk
Inaktiv

Fan, har kommit till uppdraget då amn ska hitta några dokument ie tt gammalt labb, vart jag än går så är det hur jävla mkt radiation som helst :S

Har även fått stalker dräkten, oavsettn hur jag gör så är det massa radiation nästan överallt, kan man skydda sig mot detta på ngt sätt?

Permalänk
Medlem

använder du ngra artifakter för att minska radiation?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Kan slänga in en fråga till. Hur fan får man igång ficklampan? Måste man köpa något för det går då inte att trycka på den bindade knappen. Lite irriterande att få skruva upp Gamman i mörka områden. . .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
använder du ngra artifakter för att minska radiation?

det finns få som minskar, men d finns...

de flesta artefakter är radioaktiva så de plussar på (du behöver en bra suit om du ska ha den utan att ta skada), de flesta artefakter har ju bildats av radioaktiviteten så d e inte konstigt att de flesta är d iaf

fick lampa har man, tryck L

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte om jag vågar köpa stalker på fredag m.t.p. mina specs... finns ett demo ute så man kan kolla eller någon som testat att lira med samma specs som i sign ?????

har för övrigt väntat ivrigt sen första gången spelet nämndes i pcgamer

Visa signatur

450watt, AMD 3000+ (1,8Mhz), 512 RAM, Elitegroup nFORCE4 - A939, nVIDIA Asus eXtreme N6200TC PCI-E 256mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
det finns få som minskar, men d finns...

de flesta artefakter är radioaktiva så de plussar på (du behöver en bra suit om du ska ha den utan att ta skada), de flesta artefakter har ju bildats av radioaktiviteten så d e inte konstigt att de flesta är d iaf

fick lampa har man, tryck L

Jag testade det. Tryckte flera gånger men det hände inget. Binda om knappen i hopp om att mitt T-bord var trasigt ( ) men det fungerade inte. Ska kolla vidare på det imorgon

prof_89:

Sitter själv på 3200+ 1024 ram och ett 6600Gt. Finns lagg när jag kör på det lägsta som bara gå :/ Kör med Vista dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Fan, har kommit till uppdraget då amn ska hitta några dokument ie tt gammalt labb, vart jag än går så är det hur jävla mkt radiation som helst :S

Har även fått stalker dräkten, oavsettn hur jag gör så är det massa radiation nästan överallt, kan man skydda sig mot detta på ngt sätt?

Klart d e en massa radiation, det är chernobyl. Radiation behöver inte heller nödvändigtvis vara överallt, d kan vara så att du kanska trallat in på en liten punkt på kartan med kraftig radiation o att det sen (även om du gått vidare till ställen som inte har det) fortfarande har kvar lite, men det går bort så småningom.

Ja, det finns massa sätt att skydda sig. Du kan tex. om du hittar en massa vodka, det hjälper, ju fullare ju mer uthållig mot radiation é du. Din suit, beroende på vilken du har (finns hur många suits som helst) så kan du minska radiationen kraftigt. Om du har stenar/artefakter som du fäster på bältet som é emot radiation (om en av dens egenskaper e att minska radiation) så kan det minska det. Om du inte har nåt av dessa så brukar d allti finnas andra vägar till ställen, det gäller bara att vara på "rätt" ställen o d kan va svårt

Du kan känna efter lite, om det börjar knastra mer o mer o själva bilden börjar få "myror" o bli antingen vit eller kraftigt grön så är det best att du backar ifrån det området o försöker dig fram på så vis

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok nu har jag suttigt och klurat lite och kommigt fram till detta:
1. Man kan bara ha Nightvision på med en viss suit.
2. Ficklampan fungerar fortfarande inte
3. jag har bara 2 suits
4. Jag har ingen ammo kvar

Permalänk
Medlem

En sak man kan göra ifall man vill ha mycket ammo är att, efter att man köpt ammo hos någon "gubbe" så sparar man, sedan laddar man om den sparade filen och då finns det nya skott att köpa.
Så kan man göra tills man inte kan bära mer eller får slut på pengar.

Själv tycker jag spelet är hyffsat, känns som det inte riktigt är färdigt dock, kan ha gjorts otroligt mycket bättre.
Gillar ändå spelet trots dess alla brister pågrund av att jag gillar Fallout spelen och denna sorts miljö och osv.

Får istället hoppas Fallout 3 levererar det man önskar sig.