S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Obs! SpoilerVarning Obs!

Hmmm, nu har man nästlat in sig :S

På ett uppdrag ska man hämta en speciell suit på ett ställe, det stället har en enormt hög PSI strålning, mao så tar man skada hela tiden, men när man kom inomhus så tog man inte skada, inte föränn man närmar sig maskinens som skapar det, nu tappar man halva livet var tredje sekund! Och det är flera knappar på olika ställen man måste trycka på för att stänga av, blir jobbigt att springa, fylla på liv och skjuta fiender utan att dö Skulle man vetat detta innan skulle man inte tagit jobbet

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
det finns få som minskar, men d finns...

de flesta artefakter är radioaktiva så de plussar på (du behöver en bra suit om du ska ha den utan att ta skada), de flesta artefakter har ju bildats av radioaktiviteten så d e inte konstigt att de flesta är d iaf

fick lampa har man, tryck L

Finns en hel dels om minskar.
Har en som ger -30 och flera som ger -18

*edit:
http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/stalkershadowofc...

Verkar snitta på 84, vilket är rätt bra.

samma på GR:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/540331.asp

Permalänk
Avstängd

Har lirat spelet och är ruggigt besviken.

Väldigt buggigt och usla kontroller.

ok atmosfär men spelet är verkligen inte värt att köpa.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett "älska eller hata"-spel.

Finns det något singleplayer-demo? Vill veta hur pass bra det flyter på min burk.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Har lirat spelet och är ruggigt besviken.

Väldigt buggigt och usla kontroller.

ok atmosfär men spelet är verkligen inte värt att köpa.

Skulle kunna säga samma sak, har man inte nån bra dator och kör på static lightning är detta bara roligt i gångarna där grafiken är bra men inte på ytan då inser dålig grafiken igentligen är, eller det är ju coolt när det blåser och sånt... Körde själv fast vid 6timmar kanske då man ska stänga av en till maskin *SPOILER* efter man stängt av dream machinen den med massa jävla stationer innan man kan stänga av huvud maskinen. Sedan så skulle jag till domhära 5 antänderna ganska långt därifrån och stänga av en till maskin vilket jag gjorde då står det enter the Sahgroaprafsasduad nåt och man får inte veta nåt mer :P.....

Plus.
+Spelet är stort
+Mycke mycke olika vapen och ammo.
+Jävligt snyggt på medium eller high skuggor. "static ser ut som skit"
+Läskig story precis som fear
+Rpg "typ att man hittar artifacter som funkar som trinkets, Typ. man ska över en jävligt radioaktiv zone då kanske man behöver en skyddsdräkt och nån anti radioaktivitet artifact samnt kanske man kan dricka lite vodka och blir mer tålig.
+Ojoj det finns mycke att göra! 0.0

Minus.
- VART I HELVETET ÄR BILARNA JAG BLEV LOVAD!?
- Uhm gameplay, känns som fear utan bullet time och effecter.
- Spelet är stort, när man måste springa eller gå.
- Omladdning av banan när man dör.
- Saknar sammanhang ibland.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Verkar vara ett "älska eller hata"-spel.

Finns det något singleplayer-demo? Vill veta hur pass bra det flyter på min burk.

det är väldigt krävande.

vad har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
det är väldigt krävande.

vad har du?

Min sunkiga burk ser du i min profil.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Asså jag behöver hjälp

*Spoiler*

Kommigt in i X-18 labbet och precis tagit vad jag behöver, men nu står det en sate och håller för dörren så jag inte kommer ut. Har letat runt men hittar ingen annan dörr som går att öppna, och pilen visar att jag ska åt något annat ställe. Jobbigt att springa runt och leta på den lilla platsen när man har ett par eldklit (?) efter sig. Någon som vet vad jag ska göra?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Min sunkiga burk ser du i min profil.

Det är gränsfall men det borde gå om du stänger av dynamic lightning. Har hört att spelet flyter mycket bättre då.

Stalker är mycket mer krävande än t.e.x Oblivion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Det är gränsfall men det borde gå om du stänger av dynamic lightning. Har hört att spelet flyter mycket bättre då.

Stalker är mycket mer krävande än t.e.x Oblivion.

Hurrr, mycket mer krävande än Oblivion? Låter inte bra. Oblivion går i snigelfart på min burk med medium till high på grafikinställningarna. Blir en riktig funderare det här, avskyr låg framerate i FPS-spel.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag kör på medium och static lightning på min dator och det flyter perfekt... fast särskilt skoj e det inte.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Nån som beställt på webhallen som fått sitt ex idag torsdag?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Obs! SpoilerVarning Obs!

Hmmm, nu har man nästlat in sig :S

På ett uppdrag ska man hämta en speciell suit på ett ställe, det stället har en enormt hög PSI strålning, mao så tar man skada hela tiden, men när man kom inomhus så tog man inte skada, inte föränn man närmar sig maskinens som skapar det, nu tappar man halva livet var tredje sekund! Och det är flera knappar på olika ställen man måste trycka på för att stänga av, blir jobbigt att springa, fylla på liv och skjuta fiender utan att dö Skulle man vetat detta innan skulle man inte tagit jobbet

shit då är vi 2 kommer inte heller in där även fast jag har skyddsdräkten o pumpar fett me medkits dör man rätt omgående:(

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Asså jag behöver hjälp

*Spoiler*

Kommigt in i X-18 labbet och precis tagit vad jag behöver, men nu står det en sate och håller för dörren så jag inte kommer ut. Har letat runt men hittar ingen annan dörr som går att öppna, och pilen visar att jag ska åt något annat ställe. Jobbigt att springa runt och leta på den lilla platsen när man har ett par eldklit (?) efter sig. Någon som vet vad jag ska göra?

'

Flyger runt en eld mutant i rummet "den där flygande glödande saken" matta den med lite bly

Permalänk
Inaktiv

Det är inte lika krävande som Oblivion, det flyer mycket bättre för mig iallfall, och jag har högre inställningar än vad jag har i Oblivion.

Permalänk

Från webhallen.

"Pga. transportförsening från distributören skjuts releasen upp till den 26:e för kunder som beställer för att få ordern hemskickad. Det går dock bra att köpa produkten i våra butiker från och med den 23:e."

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Nån som beställt på webhallen som fått sitt ex idag torsdag?

Jag ringde till Webhallen för att kolla hur det går för dem idag. Jag har beställt två stycken Collectors Edt. (jag och en polare ska ha varsin). Då sa snubben som jag pratade med att de fortfarande väntade på sina, att de borde få dem under eftermiddagen (torsdag eftermiddag) och skicka ut dem då. Känns så inte att det kommer att komma fram till imorgon...

Permalänk
Medlem

Hmm är jag den enda som inte gillar känslan vid skottlossningar? Jag och min bror tycker det är pinsamt att man ska behöva skjuta en person flera ggr innan dem dör plus att när man skjuter så blir det en sådan rekyl så pistolen tex skymmer sikten för varje skott och då ser man inte vart man träffar plus att personen man är skjuter som en kratta Ingen mer som tycker detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Hmm är jag den enda som inte gillar känslan vid skottlossningar? Jag och min bror tycker det är pinsamt att man ska behöva skjuta en person flera ggr innan dem dör plus att när man skjuter så blir det en sådan rekyl så pistolen tex skymmer sikten för varje skott och då ser man inte vart man träffar plus att personen man är skjuter som en kratta Ingen mer som tycker detta?

Nej

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

vad är det? Sex års arbete med ett slutresultat som närmast kan betraktas som ett skämt. Shit vilket dåligt spel. Hur kan de misslyckas så här totalt? Jag menar, de har ju alla förutsättningarna för att skapa ett fantastiskt lir. Mystiken och stämningen runt tjernobyl är ju som lämpat för ett coolt spel. Och de lyckas ganska bra med stämningen och miljöerna. Men vafan, till vilken nytta då spelkänslan är så otroligt kass. Jag fattar verkligen inte, hur kan de släppa något sådant efter så produktionstid. Har de inte testpersoner eller? Animationer, fysik och allmän känsla i rörelser och handlingar är under all kritik.

Största besvikelsen jag har varit med om inom spelvärlden.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Hmm är jag den enda som inte gillar känslan vid skottlossningar? Jag och min bror tycker det är pinsamt att man ska behöva skjuta en person flera ggr innan dem dör plus att när man skjuter så blir det en sådan rekyl så pistolen tex skymmer sikten för varje skott och då ser man inte vart man träffar plus att personen man är skjuter som en kratta Ingen mer som tycker detta?

Amen

Lite off topic:
Vet inte om ni känner till det, men "Chernobyl" heter Tjernobyl på svenska...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

tja!

Ni som kört stalker, tror ni att jag kan installera dx9 versionen och köra inställningarna på någorlunda high med min pc:

Amd s939 X2 4600+
2*512Mb pc3200
shappire x1950pro 256Mb

eller ska jag nöja mig med dx8.
jag får spelet kommer imorgon

Permalänk
Avstängd

Ännu ett "Boiling Point - Road to Hell" eller?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Hmm är jag den enda som inte gillar känslan vid skottlossningar? Jag och min bror tycker det är pinsamt att man ska behöva skjuta en person flera ggr innan dem dör plus att när man skjuter så blir det en sådan rekyl så pistolen tex skymmer sikten för varje skott och då ser man inte vart man träffar plus att personen man är skjuter som en kratta Ingen mer som tycker detta?

Tycker skottlossningarna är riktigt bra och nyskapande.

Nästan alla man möter har skottsäkrav västar, så klart de tål en del. Rekylen är inte så dryg egentligen, kanske mest du som skjuter som en kratta :p.

Testa att skjut fienden i huvudet, men det kanske blir svårt iom att du skjöt som en kratta :p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerfent
tja!

Ni som kört stalker, tror ni att jag kan installera dx9 versionen och köra inställningarna på någorlunda high med min pc:

Amd s939 X2 4600+
2*512Mb pc3200
shappire x1950pro 256Mb

eller ska jag nöja mig med dx8.
jag får spelet kommer imorgon

Titta på min dator i sign, det flyter så överjävligt dåligt att det inte ens känns kul att spela. Fungrerar skitbra med STATIC Lightning men då ser det ju ut som ett skitspel anno -98 (vilket det iof nästan är) med dynamic eller HDR ljus så blir det helt okej men fspen ligger runt 20 och under med allt på high @ 1280 utan varken AA eller AF. Maken till sämre optimering får man leta efter.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Spelet är kul, roligt med fria spel. Snyggt också när man kör på max.
Dock så borde de för f*n fixat så inte spelet kraschar då och då.. Så jävla drygt när man ska spara så blir det Crash to Desktop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Ännu ett "Boiling Point - Road to Hell" eller?

Utan bilar och buggar.

Permalänk

Såja, då har jag klarat spelet, gick för fort, ca 20 timmar kanske av varierande glädje. Och till min förvåning kunde jag inte ens fortsätta lira med samma gubbe efter jag nått den där önskesaken.

7/10 får spelet. Den enda questen som visat sig vara någorlunda rolig har varit mainquesten, alla andra har varit ganska så tråååkiga.

Mina slutstats:

http://exet-upload.mine.nu/upl/Admin/XR_3DA_20070322_19054679...

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Uppdrag nr1.. har hämtat killens USB minne och ska nu gå och lämna det till tradern, problemet är att dörren till rummet där han sitter är låst..

Hur öppnar man den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Tycker skottlossningarna är riktigt bra och nyskapande.

Nästan alla man möter har skottsäkrav västar, så klart de tål en del. Rekylen är inte så dryg egentligen, kanske mest du som skjuter som en kratta :p.

Testa att skjut fienden i huvudet, men det kanske blir svårt iom att du skjöt som en kratta :p.

Nej du missuppfattar mig... Om man sitter ner stilla, siktar på fienden från 15-20 meters avstånd och skjuter ett skott så träffar jag 2 meter ifrån fienden ändå. Ska det vara så? Hmm så rekylen blir större om man skjuter som en kratta? Kan du gärna förklara hur som är så duktig. Och jag tycker att detta utan tvekan är ett nytt Boiling Point fast med sämre känsla. Grymt överskattat spel.

Instämmer till fullo med gardis84 som på ett så poetiskt sätt förklarar detta spel i sin helhet