Permalänk

så nu valde jag det.

Nu är stora frågan...satsar jag på ett 640 MHz graffekort eller på HDD:n? Jag tro jag satsar på en tyst 160GB 7200rpm HDD och tar ett dyrare graffekort.

VIlket 8800gts kort ska jag välja? Asus, XTX eller något annat? 320 eller 640?

EDIT: Kan också säga att det är http://www.webhallen.com/prod.php?id=69184&ref=Prisjakt skärm som kommer samarbeta med systemet.

Permalänk
Medlem

Den mest prisvärda hårddisken är Samsung 500Gb för 1195:-

Ang. grafikkort så är skillnaden mellan 320mb och 640mb inte så stor att det motiverar att lägga 1000 kr för att få 640mb varianten. Ta därför det billigaste märket av 320mb varianten. Ligger runt 2795:- eller likande.

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk

Ok...bra det...då nergraderar jag HDD:n(något motvilligt men jag förstår att jag måste göra det) och behåller mitt 320mb kort.

Något mer jag börde göra för att få ut max från mina komponenter?

Permalänk
Medlem

Så som din nuvarande shooplist ser ut är kanon! Dvs denna: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=452369&...

Det du skulle kunna göra, är att lägga ett par hundralappar på ett bättre nätagg. Tagan Easyconnect 530W eller Corsair. Men det är inte nödvänligt. Bara lite bättre märke.

Det är annars ett mycket prisvärt system som lämpar sig mycket bra för klockning! Tycker du ska köra på detta! Någon annan får gärna ge synpunkter också.

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk

tack för hjälpen!

Och med tanke på prissänkningen kommer detta vara ännu prisvärdare!

Ska jag skaffa mer kylning komponenterna?
Hur bra kyler mina stora chassifläktar?
SKa jag sätta lilla chassifläkten på utblås?
Ska jag köpa någon kontrollenhet för fläktfarten?
Hur mycket kommer datorn att väsnas?
Ska jag välja Vista Ultimate svensk 64-bit eller xp 64-bit? Eller kanske vanliga pro?

OCh ännu en off topic fråga: Hur ska man transportera denna tunga dator på en buss så att allt inte skakar sönder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
tack för hjälpen!

[B]Och med tanke på prissänkningen kommer detta vara ännu prisvärdare!

[/B]
Japp! Den 22:e så

Citat:

Ska jag skaffa mer kylning komponenterna?

Nej, det räcker med Infinityn och 120mm längst bak. Det följde ju med en fläkt i fronten och en i sidan om jag läste rätt.

Citat:

Hur bra kyler mina stora chassifläktar?

Noctuan är grym! Tyst men effektiv! Ang. de fläktar som följer med så har jag ingen aning om vad det är för fläktar. Men de är ju stora så de borde flåsa på rätt bra.

Citat:

SKa jag sätta lilla chassifläkten på utblås?

Japp! Låt fronfläkten suga in luft och sido -och bakfläkten blåsa ut.

Citat:

Ska jag köpa någon kontrollenhet för fläktfarten?

Det kan du göra om du vill. Beror på hur kräsen du är med ljud.

Citat:

Hur mycket kommer datorn att väsnas?

Ingen aning då jag inte vet hur mycket de fläktar som följer med låter.

Citat:

Ska jag välja Vista Ultimate svensk 64-bit eller xp 64-bit? Eller kanske vanliga pro?

Jag kör på vanlig PRO. Har inga problem med den, så jag skulle råda dig att köra PRO.

[QUOTE]OCh ännu en off topic fråga: Hur ska man transportera denna tunga dator på en buss så att allt inte skakar sönder? [/QUOTE]
Hmm? Menar du när den är monterad och allt sitter i burken? Isåfall så är väl det bästa att lägga den ner i ett säte, med fönstret uppåt. Det är nog inga problem!

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk

Jag menade att man lastar in den som bagage på en längre resa.

Jag har dessutom hört att microsoft kommer "överge" xp om ett tag och då kanske det inte är så prisvärt att köra xp i ett par år bara...

Ska jag ppgradera processorn eller bara låta den nuvarande bli billigare och därmd sänka totalkostnaden?

Ska jag vänta på r600 eller 8900 serien om jag behöver ha allt här innan maj månad tar slut?