K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

fina bilder min kusin har n73 o de här bilderna slår hans bilder n73s kamera e inger bra..ja får min k800i o längtar att ja får den

Permalänk
Avstängd

Öh någon annan kan komma in på min msn mha mig33

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
HPM-70. grymt bra ljud i dom. SE-orginal såklart.
359kr clas ohllson, 399kr onoff.
http://img239.imageshack.us/img239/1910/314570uo1.jpg

eller juvelen Smaphone , har själv den, kan göra allting från remoten, NIICE.
HBH-DS970, sladdlöst (bluetooth) headset/lurar/osv. 1000~1200kr:
http://img251.imageshack.us/img251/7463/sonyericssonsmartphon...

Ok, tack. Skall kolla på de först nämnda. Tycker de senare var för dyra, men jag skulle jätte gärna vilja ha dem för tycker om trådlösa. Men skall fundera.

Kan man annars byta skal på K800i, skulle vilja ha Allure Brown eller någon annan färg än svart? Går det möjligtvis genom att lämna in till en verkstad?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Det går fast det kostar som fasiken runt 800kr..

http://www.engstromtele.com/ har du lite priser
vet dock inte om dom har skalen i dom nya färgerna.
Finns under "fast prislista", en pdf fil på startsidan..

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man låser upp mobilen? från telia

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Öh någon annan kan komma in på min msn mha mig33

Jodå.. använder det och fungerar über

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

den mobil suger fan ja var glad när ja köpte men ja har ångrat köpet..haft den i 1 vecka och måste skicka den på service för att installera mjukvaran..o det är jag som ska betala för post javel..måste man installera mjukvaran ofta eller?tänker lämna mobilen tibax om man ska göra det varje månad för då kostar den mig mer än att köpa utan abonamang

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
den mobil suger fan ja var glad när ja köpte men ja har ångrat köpet..haft den i 1 vecka och måste skicka den på service för att installera mjukvaran..o det är jag som ska betala för post javel..måste man installera mjukvaran ofta eller?tänker lämna mobilen tibax om man ska göra det varje månad för då kostar den mig mer än att köpa utan abonamang

Förstår inte riktigt, fick du något fel på mobilen som kräver en omflasning utav hela luren?
Vad fick du för fel isåfall?

Alltså uppgradera firmware kan du göra själv, antingen direkt ifrån en meny i telefonen så den tankar hem det direkt och
installerar.

Eller så kan du lämna in den i närmsta återförsäljare så dom uppgraderar till absolut nyaste firmware ELLER så kan du göra det
själv med hjälp utav din dator och kabel.
Men det är absolut inget MÅSTE att ständigt uppgradera firmware utan det är som en patch till ett spel,
för att finputsa och dona med mjukvaran om det fanns kända eventuella buggar osv.

Tillägg: Har haft min K800i i lite över 2 månader och är hur nöjd som helst, älskar framför allt kameran!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Hur öppnar man memory card luckan egentligen?

Visa signatur

Permalänk

akn3 bara använda den gamla härliga nageln eller en smörkniv, eller en mejsel eller, eller....... använd lite våld det skadar inte! Man tror den ska gå sönder men det är easy piecy.. samma sak med batteri luckan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lalilulelo
akn3 bara använda den gamla härliga nageln eller en smörkniv, eller en mejsel eller, eller....... använd lite våld det skadar inte! Man tror den ska gå sönder men det är easy piecy.. samma sak med batteri luckan..

Okej det var alltså bara att slita upp den trodde den skulle skjutas åt sidan eller något. Men vad besviken jag blev när jag såg att det skulle vara ett sånt där Micro kort i!!! Har ju redan ett 510Mb kort.

En annan grej: kan man inte enbart lägga upp text på sin blog från mobilen? Eller måste man ladda upp en bild samtidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur skall man göra för att få bloggen o fungera? Försökte nångång men la av. :/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

johle haru alldrig uppdaterat mjukvaran? haft min i 15 dagar o måste uppdatera den:D

Permalänk
Medlem

Har hpm-70 lurarna men de där "plupparna" som skall vara inne i örat har jag tappat, hittar inte någon av de andra storlekarna heller som kom med.
Så kan man köpa dessa? Vore till stor hjälp då man inte gör så mycket med dem utan! Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem förra julen ungefär. Hade tappat bort en plupp i favvostorleken, men jag fick till svars att man nog var tvungen att köpa nya lurar då. Vet inte om situationen är annorlunda nu, eftersom fler och fler har den typen av lurar.

Som tur var för egen del, fick jag byta en reservstorlek med en familjemedlem som hade en annan storlek som favorit

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
Hade ett liknande problem förra julen ungefär. Hade tappat bort en plupp i favvostorleken, men jag fick till svars att man nog var tvungen att köpa nya lurar då. Vet inte om situationen är annorlunda nu, eftersom fler och fler har den typen av lurar.

Som tur var för egen del, fick jag byta en reservstorlek med en familjemedlem som hade en annan storlek som favorit

Ok, en kompis tar med till skolan i morgon om han kommer men tror det är en större storlek. Men hur är det går det möjligtvis att klippa bort en bit?

EDIT: Kanske får den minsta faktiskt av kompisen. Men det skall väl gå bra att använda någon sorts superlim o limma fast dem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Har hpm-70 lurarna men de där "plupparna" som skall vara inne i örat har jag tappat, hittar inte någon av de andra storlekarna heller som kom med.
Så kan man köpa dessa? Vore till stor hjälp då man inte gör så mycket med dem utan! Tack!

Är ljudet bättre än i de medföljande lurarna till k800? tycker nämnligen de man får med är skräpiga. 24shop har nämnligen hpm-70 för 199 kr vilket är nice.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Är ljudet bättre än i de medföljande lurarna till k800? tycker nämnligen de man får med är skräpiga. 24shop har nämnligen hpm-70 för 199 kr vilket är nice.

Skulle säga att de är mycket bättre, i "orginal" lurarna finns det ju inte ens bas. Nää HPM 70 är hyffsade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För alla K800 rävar här inne.Finns dom som verkat ha kommit in på trevliga flashningar av k800:),

Länkar http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=5797

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=145618

Någon som vågar sig på och lyckas kanske kan skriva en svensk guide?

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk

Tjena!

Tänkte höra om det är någon som helst skillnad med en James Bond edition (silver) mot den motsvarande svarta original. Är det bara skalet som är det nya?

Permalänk
Medlem

Det är bara skalet,Teman/tema och kanske någon ringsignal/bild extra.Inga extra funktioner,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

>*<<*<* fungerade för min W610i med.

Permalänk
Medlem

>*<<*<* har alltid varit samma kommando i samma ericsson/SonyEricsson telefoner sen T39 vad jag vet iaf;).

Så bli inte förvånad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon här inne som har något slags skydd till sin K800i , jag har funderat på sån där Displayskyddsfilm, Vart kan man köpa sånt och någon som har sånt på sin och är det nått att rekommendera? tacksam för svar.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem

Har en k800i som är köpt i kina och nu vill jag ha svensk t9 på den! But how?

Permalänk
Medlem

Finns det något konverterings program som man inte måste knappa in massor av inställningar själv för det kan jag inte. =/ Om ingen vill lägga upp sitt script. Har använt mig av M3 video converter eller va de nu hette, men det fick jag inte o fungera i vista och det kom upp error när jag satt in xp på nytt. Så är tacksam för förslag.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Finns det något konverterings program som man inte måste knappa in massor av inställningar själv för det kan jag inte. =/ Om ingen vill lägga upp sitt script. Har använt mig av M3 video converter eller va de nu hette, men det fick jag inte o fungera i vista och det kom upp error när jag satt in xp på nytt. Så är tacksam för förslag.

Det finns nog inga andra med sk presets för SE-telefoner som i M3.
Aldrig provat på Vista men M3 fungerar bra på XP, dock så pga att hemsidan den uppdaterar emot är nere får du trixa lite.

Jag postade en lösning här som får M3 att fungera på XP iaf, du måste blockera servern den försöker uppdatera ifrån, annars får du felmeddelande: http://www.x.se/a47f

Jag kör själv oftast med M3, fast ibland oxå med Imtoo(Xilisoft) Dvd to MP4 Converter (I den får du ställa in allt manuellt) för den hanterar undertexter från Dvd bättre på vissa skivor, antagligen beroende på hur de är skapade. Fast M3 är bättre, den skapar mindre filer och konstigt nog med bättre kvalité trots samma inställningar. Skaparen Mysh verkar tyvärr liksom hemsidan ha gått under jorden, så hoppas inget negativt hänt och att han återupptar sitt fantastiska projekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finderbot
Det finns nog inga andra med sk presets för SE-telefoner som i M3.
Aldrig provat på Vista men M3 fungerar bra på XP, dock så pga att hemsidan den uppdaterar emot är nere får du trixa lite.

Jag postade en lösning här som får M3 att fungera på XP iaf, du måste blockera servern den försöker uppdatera ifrån, annars får du felmeddelande: http://www.x.se/a47f

Jag kör själv oftast med M3, fast ibland oxå med Imtoo(Xilisoft) Dvd to MP4 Converter (I den får du ställa in allt manuellt) för den hanterar undertexter från Dvd bättre på vissa skivor, antagligen beroende på hur de är skapade. Fast M3 är bättre, den skapar mindre filer och konstigt nog med bättre kvalité trots samma inställningar. Skaparen Mysh verkar tyvärr liksom hemsidan ha gått under jorden, så hoppas inget negativt hänt och att han återupptar sitt fantastiska projekt.

Ok, tack så mycket. Tror jag fått svar varför det överhuvudtaget inte startade nu, för att jag inte har .NET 2.0 installerat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
Har en k800i som är köpt i kina och nu vill jag ha svensk t9 på den! But how?

Det ska bara behövas en uppgradering till senaste mjukvaran, den svenska/europeiska då alltså, inte den kinesiska....

Hur mycket billigare är det med SE-mobiler i Kina?

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

vilken är senaste mjukvaran?

Visa signatur