Rackspace introducerar "gröna datorhallar"

Permalänk
Melding Plague

Rackspace introducerar "gröna datorhallar"

Hosting-företaget Rackspace har idag tillkännagivit att man håller på att bygga en ny datorhall som kommer att ta 90 procent av sin energi från förbränning av förnyelsebara källor som träfiber och flis.

Läs nyheten: Rackspace introducerar "gröna datorhallar"

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är ju bra att en del försöker gå åt rätt håll:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Mycket bra. Känns som att vissa gör nåt åt klimatförändringen.

Permalänk
Medlem

löjligt.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Ungefär som Lunarstorm, som tillsammans med sin serverhallspartner tänkt köpa ett vindkraftverk till att försörja serverhallarna med. Mycket smart!

Sånt här vill jag se mer utav!

Löjligt? Vad är det för en sanslöst dum kommentar. Allt som är gott är underbart! Det här ger säkerligen Rackspace lite mer klirr i kassan samtidigt som kunderna blir nöjda och världen överlever lite längre.

Visa signatur

Webb:
Liendeborg (under konstruktion)
Server + Dator

Permalänk
Medlem

Varför skulle världen överleva längre för att de kör på energi från förbränning av förnyelsebara källor?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Avstängd

Kan de inte ta och återanvända den värmen som datorhallar genererar?

De borde ta och lära sig av Woking
http://theclimategroup.org/reducing_emissions/case_study/woki...
http://en.wikipedia.org/wiki/Woking

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd

Skitsnack som vanligt, Vattenkraft ska ju vara det "grönaste" om dom får elektrisiteten från just vattenkraft... men varför i helvete importerar dom då polskt/rysskt/you name it kolkraft?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
löjligt.

Du är löjlig som änns påstår något sådant.
Visst kanske det inte gör allt för mycket för våran naturs utveckling. Men iallafall bryr de sig!

Permalänk

Mycket bra för marknadsföringen! Sedan att bio-massa och den sk förnyelsebara energin knappast är miljövänlig och bara utgör någon enstaka procent av den totala energianvändningen och att 80% av all energi kommer från fossila bränslen och att den andelen kommer att stiga i framtiden och att det inte är särskilt energimässigt gynnsamt att använda bio-massa till att skapa elektricitet och att bio-massa kräver nästan lika mycket energi att producera som man får ut, det gör ju ingenting!

Det ser ju så fint ut att säga att man är ekologisk och stöder det förnyelsebara samhället fastän det bara skitsnack!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ, miljön är viktig.
Men det vore ju tråkigt om deras lager med flis plötlsigt skulle ta slut, alla servrar totaldör:P

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk

haha tyvärr är våra servrar ner pga flisbrist, var god vänta medans en av våra tekniker hugger ner lite mera träd

e det detta som kallas eco-marketing?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Den som säger att grön energi är löjligt. Han borde gå tillbaka till skolbänken, sitter man redan där. Ja, då är man precis ordentligt dumförklarad.

Det här ett bra steg i rätt riktning må jag säga!

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Skitsnack som vanligt, Vattenkraft ska ju vara det "grönaste" om dom får elektrisiteten från just vattenkraft... men varför i helvete importerar dom då polskt/rysskt/you name it kolkraft?

För att Sverige gör av med mer energi än vad vi har.

Permalänk
Medlem

Sen när är energi limiterat?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Sen när är energi limiterat?

http://www.lifeaftertheoilcrash.net/

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
http://www.lifeaftertheoilcrash.net/

Tror han menade mer att energi är en sådan sak som varken kan förstöras eller skapas, bara omvandlas ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Sen när är energi limiterat?

Alltså vi gör av med mer energi än vad vi har. Det är därför vi köper in, så vi har tillräckligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Varför skulle världen överleva längre för att de kör på energi från förbränning av förnyelsebara källor?

Skojar du? Olja ger massvis med koldioxid i atmosfären när det förbränns. Bränner man däremot träflis så ger det för det första mindre koldioxid för samma energimängd (tror jag?). Om man låter det växa upp lika många träd som man använt till förbränning så upptar de också den koldioxid som släppts ut i förbränningsprocessen = ingen inverkan på växthuseffekten.

Permalänk

Vad i helvete ska man göra?

samhället och världen så som den ser ut idag kommer att kollapsa inom en inte allt för avlägsen framtid. Utbildning kommer inte spela någon roll.

vad ska man göra när det inte längre finns mat? eller när man inte har råd att käpa den lilla mat som finns?

fan vad deprimerande framtid...

Permalänk
Inaktiv

jag är emot all sorts av fördröjning av förstörelsen... Mad Max FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av explosiv
Tror han menade mer att energi är en sådan sak som varken kan förstöras eller skapas, bara omvandlas ?

Yepp exakt det jag menade.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomedsabre
Vad i helvete ska man göra?

samhället och världen så som den ser ut idag kommer att kollapsa inom en inte allt för avlägsen framtid. Utbildning kommer inte spela någon roll.

vad ska man göra när det inte längre finns mat? eller när man inte har råd att käpa den lilla mat som finns?

fan vad deprimerande framtid...

Så vad tycker du vi ska göra? Ska vi lägga oss ner i närmsta buske och dö eller ska vi göra allt som står i våran makt för att ta reda på oredan vi ställt till med?

På sista tiden har klimatfrågan varit på tal många gånger och jag tror att folk börjar inse vad som måste göras. Jag är iaf positiv och det måste man nog va om vi skall kunna göra något åt problemet:)

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Kul initiativ, men jag tror tyvär inte det kommer rädda oss för fem öre. Oljeförbrukningen ökar & ökar för varje dag som går, det går inte att stoppa begäret i världen som bara ökar ständigt.

USA är bland de tragiska länderna i världen när det kommer till energiförbrukning. De kallar sig "världens bästa land", men man kan knappt bada i havet, cykla till affären, eller gå utanför dörren vissa dagar p.g.a smog - I vissa städer. Frihet var det här ja...

Vi är dömda helt enkelt. Först kommer tredje världen få känna på konsikvenserna (såklart), men även vi i Europa kort efter. I takt med att vi fyller vår atmosfär och våra hav med skit, så skövlar vi även dess lungor (regnskogen) i samma takt.

Jag kommer försöka ge mig ut på en jorden-runt resa innan det är kört iaf. Alltså helt enkelt innan flygbränslet skutit i höjden totalt för oss vanliga människor. "Peak Oil" är ett faktum.

Detta kan sticka i ögonen för många, antingen att de låter negativt, eller att det är överdrivet, men det är så tyvär. Vi i Sverige kan vara hur duktiga som hellst, men det kvittar, vi delar rum med tusentals miljoner andra människor, och de skäms inte.

Permalänk

jag tror inte att biobränsle är så bra som många tror. Växter tar det mesta kolet från marken och inte luften, därför så ökar fortfarande mängden koldioxid i luften.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShootgeaR
jag tror inte att biobränsle är så bra som många tror. Växter tar det mesta kolet från marken och inte luften, därför så ökar fortfarande mängden koldioxid i luften.

Det där stämmer iofs inte riktigt.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här