PCCity säljer begagnade saker som nya.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det löste sig fint med PCcity. Jag fick 400 kr rabatt på en liten fotoskrivare i miniformat från HP. Jag sa att jag letade efter en ny. Har en gammal Canon CP300 idag men ville ha en med skärm. Jag frågade om de kunde göra något åt priset och då fick jag 400 kr i rabatt. Väl skött! Mig har de kvar som kund.. speciellt när de har prisgaranti. Bara visa upp utskrift från webhallen.

Mycket bra gjort av dem...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Ja de var ju bra 400:- i rabatt de var ju riktigt bra med tanke på att minneskortet bara kosta 100:-

Permalänk
Medlem

400 väl investerade kronor som ger bra reklam här :).

Permalänk
Medlem

haha precis. Inte helt fel alltså.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Känns som det var lite väl mycket gnäll om ett sketet minneskort. Fel kan väl alla göra ibland. Känns som att det handlar om att göra en höna av en fjäder.

Man kan se det hur man vill men tydligen så såg de rätt allvarligt på det som inträffat. Som du ser så var det inte priset som hade med det hela att göra. Jag köper inte begagnat i tron om att det är nytt. Speciellt inte när det blir bevisat att det verkligen är begagnat. Priset är då inte relevant.

Permalänk
Medlem

Jag ändrade mig i sista stund Man har ju sett att andra butiker säljer ut sina demoex billigare så jag förstår din tanke, speciellt om det skulle röra sig om dyrare varor. Sorry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Jag ändrade mig i sista stund Man har ju sett att andra butiker säljer ut sina demoex billigare så jag förstår din tanke, speciellt om det skulle röra sig om dyrare varor. Sorry

PCcity har en avdelning i varje butik där de säljer ut demoex och annat som varit hos kund.

De har även lagt till detta på kvittot nuförtiden:
"ÅTERKÖP AV ANVÄNDA PRODUKTER TAS EN AVGIFT OM 10%, DOCK MAX 600KR"

Permalänk
Medlem

Gött att det löste sig

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk

Detta är lustigt.

Allvarligt, vart tror ni alla varor ni köper, provar och återlämnar hamnar någonstans? Klart att de säljs igen.

Jag lovar att flera st av er köpt "beggagnade" varor utan att ni vet om det eller tar nån skada av det.

Det går ju att hitta hundratals trådar där folk är förbannade för att affärerna inte vill ta tillbaka varor på öppet köp. Sen när ni själva råkar köpa en vara som är just återlämnad, då blir det ett jäkla gnäll.

Och till dig Tandemcykeln.

Öppet köp är ett helt frivilligt åtagande av affärerna som inte på något sätt styrs av staten, det kan i stället ses som en konsekvens av en markndsekonomi där företag tävlar om att ge den bästa kundpolicyn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_odal
Detta är lustigt.

Allvarligt, vart tror ni alla varor ni köper, provar och återlämnar hamnar någonstans? Klart att de säljs igen.

Jag lovar att flera st av er köpt "beggagnade" varor utan att ni vet om det eller tar nån skada av det.

Det går ju att hitta hundratals trådar där folk är förbannade för att affärerna inte vill ta tillbaka varor på öppet köp. Sen när ni själva råkar köpa en vara som är just återlämnad, då blir det ett jäkla gnäll.

Och till dig Tandemcykeln.

Öppet köp är ett helt frivilligt åtagande av affärerna som inte på något sätt styrs av staten, det kan i stället ses som en konsekvens av en markndsekonomi där företag tävlar om att ge den bästa kundpolicyn.

Japp. Antagligen säljs de som nya igen. Surt att det var så uppenbart i mitt fall.
De kunde ha lagt det i "fyndhörnan" som de gör med så mycket annat men där är det väl bara saker där det är uppebart att de är använda.