Western Digital My Book Essential Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Jo och datorer också. Bästa är om enheterna klarar allt så man får både snabbhet och kompabilitet. Kan inte glömma en datorlärare/admin jag har haft som föredrog firewire, han ansåg att USB var MS påhitt och allt från MS var lika med djävulens påfund. Lite magstark attityd men han kanske hade en poäng.

Klart man föredrar Firewire, men i ärlighetens namn så får väl Intel ställas till svars för USB.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Avstängd

Har en 320gb som jag använder för musikvideos och den funkar kanon. Går förvånansvärt snabbt att kopiera till. Kan lätt tänka mig att köpa en till.

Kan tillägga att jag har kört enbart Western Digital i några år efter eferanhet av andra diskar (IBM, Maxtor, Quantum mfl) och jag har inte haft en enda hd krash. Har 4 st interna WD diskar nu och en extern.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

fick hem min 500gb i förgår funkarfin fint den

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
allt från MS var lika med djävulens påfund.

Ja så är det ju!

Nej skämt och sido så är USB smidigt men det hindrar inte att FireWire är bättre. Tar ingen CPU-kraft och har snabbare överföringshastighet.

Mer FireWire åt folket!

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Citat:

Temperaturen mättes sedan med en multimeter

Vad fan har ni för multimeter? Jag brukar mäta temperatur med en TERMOMETER...

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk

WD brukar innebära problem har jag erfarenhet av. Men så kanske det äinte är här. Känns lite "billigt" att den bara har FAT32 från början.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Vad fan har ni för multimeter? Jag brukar mäta temperatur med en TERMOMETER...

haha, dagens , tack !

som att säga att man surfar på en telefon, man surfar fan med en dator, Doh

aja, lite bra va den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Vad fan har ni för multimeter? Jag brukar mäta temperatur med en TERMOMETER...

Själv har jag en Tektronix TX3 multimeter.
Den mäter temperatur.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Känns lite överflödigt med en massa olika standarder. Alltid är det 2-3 olika som håller på att kämpa, ofta existerar de parallelt under hela livscykeln. Tex. BlueRay och HDDVD eller vad det heter, Displayport och HDMI osv osv osv. Så svårt borde det väl inte var att enas om att ha en slags port för prestandakrävande externa enheter (lagring framförallt), en port för grafik (som skulle finnas på allt ifrån TV, DVD, projektorer och datorer). Gärna med inbyggda ljudkopplingar. Samt en port för långsammare tillbehör. Logiskt vore HDMI som standard för all grafik, Firewire 800 till krävande enheter och USB 2.0 för allt annat krafts.

Men när de inte ens kan enas om att ha en och samma kontakt för inkoppling av LEDs och knappar på moderkorten, ja då kanske det är lite för mycket att kräva av dem. Förefaller som ett rent under att de lyckats enas om PCMCIA på laptopsidan, men det kanske är ett arv från en svunnen, inte så girig tid.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Jo och datorer också. Bästa är om enheterna klarar allt så man får både snabbhet och kompabilitet. Kan inte glömma en datorlärare/admin jag har haft som föredrog firewire, han ansåg att USB var MS påhitt och allt från MS var lika med djävulens påfund. Lite magstark attityd men han kanske hade en poäng.

USB är väl intels onda påhitt om jag inte minns fel, apple uppfann firewire, men det skulle kosta intel 1 dollar per uttag för att använda sig av dessa, altså uppfinner man USB 2 istället. Firewire är dock bättre än USB på alla sätt förutom just att tillverkarna brukar ta högre priser på firewiregrejer och såldes inte finns lika många produkter med det. Vill själv ha firewire grejer, men frågan är om det är värst den extra kostnaden.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

jag har också en sån, blir nog att formatera den till NTFS.
Har fungerat ypperligt i några dagar iallafall, men jag blev lite beskviken av att det vad plåt/plast istället för aluminium

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seanhak
Jag har en 500gb premium HD....
Men se upp, deras kundservice är SÄMST!

Min HD krasha och jag kunde inte rädda den så jag var tvungen att skicka in den.
Dem skickar en ny till en med UPS, vilket var bra, men dem kräver att man skickar tillbaks den med DHL, UPS etc... vilket kostar mig som privatperson ~1600-2000sek... Nästan lika mycket som jag betala den för... Detta får jag stå för själva... Jag har försökt maila dem, men inte fått ett svar på några veckor förens några dagar sen, där dem sa att "vi har mycket att göra, vi kan inte svara dig på en business day. vargod svara på detta mail om du fortfarande vill ha hjälp"

Jag tänker nog aldrig köpa mer WD... iaf inte tills dem bevisar för mig att deras kundservice verkligen står för service... Synd, dem gör annars gryma HDar..

Enligt svensk lag ska tillverkarna/återförsäljaren stå för frakten till/från vid garantiärenden.

Permalänk
Medlem

inom garantitiden skall säljare stå för omkostnaderna. Efter garantidid hos säljare om producenten har längre garanti står kund för omkostnaderna.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toerne
Min datalärare hatade också MS. Han visade exempel på sökfunktionen, han menade att det var jobbigt att söka på filer, t.ex. när man var tvungen att klicka lite för att komma till rätt "sökfält" för att kunna söka på vad man vill (alltså istället för att söka på "musik" så kan man söka på *.mp3). Ville som säga till han att man kan ställa in det på två-tre klick så att den söktjänst som känner igen från t.ex. win98 kommer upp automatiskt istället men jag orkade inte beta mig igenom det på engelska.

Haha, i fem år med Windows XP så har jag stört mig på denna idioti... Tack!
Det tog mig fyra klick.

N1ghtCrawler - Multimeter och multimeter, många multimetrar har funktion för att koppla in temperaturavkännare och göra om det till celcius. Funkar utmärkt. Det enda multimetern gör är alltså att känna av värdet och konvertera det till celcius, själva temperaturmätaren sitter i två sladdar som kopplas till multimetern.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Har en 250gb här, och den startar och stänger visst av automatiskt tillsammans med datorn.

I övrigt en helt okej disk. Jag tycker inte att den är särskilt portabel, den låter en del, och det är sjukt jobbigt att den lägger sig i sömnläge så fort den inte används. Fortfarande en värdig disk om man inte ska baxa runt på den, utan köra hemma, då den är rätt snygg att ha vid datorn och fungerar som den skall. Dessutom är den ganska billig.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en MyBook 320 gig för anslutning till mitt Samsung HT-XQ100 hemmabiosystem. Där har man dock ingen möjlighet att installera de drivrutiner (som nämns i testet). Fungerar hårddisken utan dessa? Eller behöver man en speciellt typ av extern hårddisk för att det ska fungera? Än så länge har jag bara testat med ett USB-minne och det fungerade bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
FEL! Den startar och stänger visst av sig med datorn.

Jag tycker ni bör se över er rekommendation en gång till. Har man hårddisken ikopplad till datorn konstant men inte använder den på runt 10minuter så stänger den av sig själv. Sedan om du öppnar Den här datorn, Firefox eller liknande får du ett totalt tvärstopp i maskineriet tills hårddisken snällt har varvat upp igen. Otroligt irriterande.

Detta fick mig att montera loss hårddisken från höljet (som för övrigt höll för att bli tappat i marken från 1,5m höjd.) och använda den internt.

Rekommenderar den EJ om man inte kan leva med detta.

P.s Den är fetare i verkligheten än vad den ser ut på bild enligt mitt tycke.

Väcker denna tråd.

Detta med att allting låser sig medans disken drar igång igen från viloläge finns på min Seagate-externa också så antar att det inte är exlusivt för WD.

Vad jag dock undrar över är om denna disk, eller hellre 500 GB versionen, har IDE-gränssnitt eller SATA om man vill koppla in den internt?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist