Datorbutiken.com drar pengar för varor de inte leverar

Permalänk

Legendary21 - När var det du hade problem att få tillbaka pengar? Avseende Dustins lösning på problemet (att låta kunden välja om betalning skall ske direkt eller senare) så tyckte jag det var en elegant lösning, och definitivt något jag kommer att ta till mig och presentera som ett alternativ.

svolter - Vid konkurs är du snarare säkrad pengarna, se nyligen aktuella FlyMe-konkursen. De som betalat med kort fick tillbaka sina pengar, övriga blev blåsta. Här har junkan rätt.

NoAim - Helt rätt, hade vi satt i system att tjäna pengar på ränta istället för på varuleveranser så hade vi inte blivit långvariga. Vi lever på att leverera varor, så snabbt det bara går. Eventuell ränteintänkt är i sammanhanget försumbar.

junkan - Jag förutsätter att du läst hela tråden så du sett både för- och nackdelar med att reservera respektive dra pengar direkt. Om man endast skulle handla hos sådana som inte drar pengarna förrän varorna levereras, då har man inte så många kvar att välja bland eller så handlar man hos sådana som lagrar kortnummer etc i sina egna system.. En balansgång. Personligen gillade jag Dustins lösning som Legendary21 refererade till - att låta kunden välja. Där har någon tänkt till, och det skall vi givetvis låta oss inspireras av Till sist kan jag bara hålla med om att Postförskott inte är det säkraste alternativet men handlar man av företag, seriösa sådana, skall man inte vara rädd för detta alternativ. Vid osäker leveranstid är det ett mycket bra alternativ.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Legendary21 - När var det du hade problem att få tillbaka pengar?

Typ 2003 tror jag. Radeon 9700 hade just sjunkit lite i pris iaf. Fint att ni tar till er av bra idéer :).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
1. Det angår ju inte dig
2. Jag har inte bett om några råd angående betalningsalternativ
3. datorbutiken.com=okänd? Rätt etablerad om du frågar mig.

1. Jo när du skriver på ett offentligt forum som alla får läsa och ge kommentarer till.
2. Du skriver i ett forum och inte till en enskild person.

3.såg det ut som om att den var till dig eller?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Jo, de brukar dra pengarna först arje gång jag handlar också.

ps.
Nu undrar jag vad som händer om något jag köpt hos db går sönder. Alltså att det går sönder inte så att jag förstör det. Hört att vissa har använt sig av RMA, fast då behöver man kvitto vilket jag inte har. Fast DB vet ju endå vad man köpt av dom mm.? På deras sida så kan jag se på min inloggning olika varor jag köpt, så de verkar ha koll. Eller?
Hur ligger det till?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se