Permalänk

Datorn nuke'ad.

Datorn dör sen står nätaggregatet (?) och varvar som om ni tänker er en CD-skiva som inte går att läsa. Slår man ifrån strömmen på grendosan sedan startar upp igen så funkar allt som det ska i 1min sen dör datorn igen varpå den står och "varvar".

Jag tänkte spontant på att nätaggregaten gått åt helvete men då borde det väl inte fungera alls efter att den dog ännu mindre starta upp normalt efter att jag slagit strömmen off/on?

Edit:

Öppnade upp och tittade. Det var inte nätaggregatet som varvade det var CPU-fläkten. Tidigare kunde jag som sagt starta upp om jag flippade strömmen off/on men nu vill inte det heller. På fronten vid mina kortläsare blinkar powerknappen i takt med CPU-fläkten. Om nu nätaggregatet lagt av borde det väl inte gå igenom något som kickar igång CPU-fläkten och powerlampan?

Edit:

Nu har jag bytat till ett nytt nätaggregat men problemet kvarstår. Rädd att det är CPUn som lagt av.

Edit:

Här är en kort film på det hela.
http://www.youtube.com/watch?v=ebUy52kuw3Y

Har testat att koppla ur allt utom minnet och grafikkortet. Ingen förändring. Känns som att det är antingen moderkortet eller CPUn (?).

Visa signatur

Intel i5-3570K, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, MSI GTX 1060, Samsung 850 EVO 250GB
(•̪●)´