World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Man kommer inte komma vidare långt i SSC om man precis har dingat 70 så på sätt och vis spelar det ingen större roll. Questen för BWL var ju långt ifrån svår, men inte kom du vidare långt där inne om du hade gear från Strat och DM.

Håller med. Alla överreagerar såklart på en gång och tror att det är världens undergång som har startat. Inget annorlunda mot alla andra patcher som släppts tidigare.

Jag bryr mig iaf inte än så länge, då jag varken raidar eller ens är lvl 70 :> Har fortfarande 26 lvlar kvar så :f

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Finns det någon server där alliance har nån chans i bg's tänker på pvp server då? Har besämt mig för att köra upp en human rogue har tröttnat totalt på min belf 70 mage, vill ha kul i både bg's samt arena.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat sen i april, sen säger en polare att jag nog ev har någonting kul i mailboxen. Jaha, hade ändå funderat på att börja spela lite casual framöver så jag drar igång en subscription tänkte jag...Var ju helt okej att en armored netherdrake låg där och väntade Grattis till er andra som fått en också.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Är account management sidan skum för er också? KAn inte ändra subscription eller något. Inte Cancel Account heller.

Verkar vara core meltdown på hela jäkla sidan mao.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Man kommer inte komma vidare långt i SSC om man precis har dingat 70 så på sätt och vis spelar det ingen större roll. Questen för BWL var ju långt ifrån svår, men inte kom du vidare långt där inne om du hade gear från Strat och DM.

Nej, men nu finns risken att folk som har gear ifrån 5 manna instanser som försöker sig på SSC, The Eye börjar klaga på att det är alldeles för svårt... Och vad kommer Blizzard göra då?

Buffa alla klasser (vilket leder till whine), nerfa alla bossar och buffa alla vapen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Nej, men nu finns risken att folk som har gear ifrån 5 manna instanser som försöker sig på SSC, The Eye börjar klaga på att det är alldeles för svårt... Och vad kommer Blizzard göra då?

Buffa alla klasser (vilket leder till whine), nerfa alla bossar och buffa alla vapen...

Det behöver du nog inte oroa dig för. Även utan attunements så har gillen en tendens att ta instanser i den ordning Blizzard har bestämt i förväg. Det var nog inte många gillen som hoppade in i AQ40 när de bara hade MC epics, fastän det inte var nån attunement.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det behöver du nog inte oroa dig för. Även utan attunements så har gillen en tendens att ta instanser i den ordning Blizzard har bestämt i förväg. Det var nog inte många gillen som hoppade in i AQ40 när de bara hade MC epics, fastän det inte var nån attunement.

Nej, det har du nog visserligen rätt i.

Men min poäng med det hela är att JAG tycker det ska vara attunement in till dom olika raidsen, att det ska krävas lite av guildet för att komma in t.ex The Eye... Visst, det är inget svårt men ni förstår min poäng kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Nej, det har du nog visserligen rätt i.

Men min poäng med det hela är att JAG tycker det ska vara attunement in till dom olika raidsen, att det ska krävas lite av guildet för att komma in t.ex The Eye... Visst, det är inget svårt men ni förstår min poäng kanske?

Förstår vad du säger, men jag är nog tvungen att säga att jag inte riktigt håller med. Eller ja, jo nån form av attunement är trevlig, då känns det som att man faktiskt förtjänat att komma in. Men attunements av såna jävla proportioner som det är nu är rätt sanslöst. Trial of Naaru är ju fan löjligt tung. SSC är bättre, trots allt bara två bossar som ska dö och de tar man ju ändå ner när man är i ett gille. Jag tyckte attunement till BWL och MC var lagom, till Onyxia var bara blajj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Förstår vad du säger, men jag är nog tvungen att säga att jag inte riktigt håller med. Eller ja, jo nån form av attunement är trevlig, då känns det som att man faktiskt förtjänat att komma in. Men attunements av såna jävla proportioner som det är nu är rätt sanslöst. Trial of Naaru är ju fan löjligt tung. SSC är bättre, trots allt bara två bossar som ska dö och de tar man ju ändå ner när man är i ett gille. Jag tyckte attunement till BWL och MC var lagom, till Onyxia var bara blajj.

Men var inte själva idén bakom pre-quest till Onyxia´s Lair att få ta del av all lore som involverar henne?

Men jag håller dock med dig, det är ofattbart långt, och innan dom fixade så att alla kunde loota Blood of the Black Dragon Champion av honom var det ju fruktansvärt att köra UBRS i någon PUG som alltid disbandade om man nu råkade wipa på The Beast

Att komma in i Molten Core var dock lätt, väldigt lätt... I alla fall för mig som rogue. och att komma in i Blackwing Lair var ju inte heller några konstigheter.'

Karazhan pre-quest är ganska långt det också, men jag tycker ändå om det... I alla fall första gången jag gjorde det, tror dock inte jag kommer tycka det är roligt att göra om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Astronomy
Det var 5% som fick ist för 0.5%.

Vissa fick 2 och några på låg rating som 16xx fick också! Bra jobbat blizz.

Japp, blizzard har bekräftat felet och det kommer att vara åtgärdat efter kl 07.00!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

chess skölden,earthblood chestguard och steelspine faceguard fick jag igår Mumma

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Avstängd

Finns det något bra program att använda som kan hunta till en alltså ett macro?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Finns det något bra program att använda som kan hunta till en alltså ett macro?

du får nog formulera om meningen lite, jag förstod iaf inte vad du menade.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
du får nog formulera om meningen lite, jag förstod iaf inte vad du menade.

tror han menar att han vill ha en bot:P

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
tror han menar att han vill ha en bot:P

Exakt precis!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Vet något addon som kan tracka personer som ändra ens guild notes? det är någon som ändrar mina notes hela tiden och det går på mina nerver

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Vet något addon som kan tracka personer som ändra ens guild notes? det är någon som ändrar mina notes hela tiden och det går på mina nerver

Det borde väl vara guildmaster eller nån annan i guilden med befogenheter till sånt antar jag. Tyvärr känner jag inte till någon sådan addon du söker, tvivlar på att det finns.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga

Schyssta officers.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
... Word!

Tror faktiskt inte att det skulle hjälpa något vidare. Det finns massor med 15-åringar etc som faktiskt kan uttrycka sig som normala människor, samtidigt som det finns got om 20plussare som beter sig som treåringar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Exakt precis!

först och främst, botts förstör wow

för det andra, har du just "e-bayat" en "hunta"?

och för det tredje, tror verkligen inte att detta kommer funka men testa, www.google.se WoW + bott har du galet mycket tur så hittar du nått....

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

fick äntligen ihop 5000 guld till min druid igår, så ja köpte epic riding skill och började på questlinet för Swift Flying Form. Har gjort hela questlinet nu och det enda som är mellan mig och min form nu är Anzu i heroic Sethekk Halls, ska ta han senare idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
först och främst, botts förstör wow

för det andra, har du just "e-bayat" en "hunta"?

och för det tredje, tror verkligen inte att detta kommer funka men testa, www.google.se WoW + bott har du galet mycket tur så hittar du nått....

För det fjärde: Man får inte använda bots eller andra saker som "spelar" åt en. Du kan bli bannad om dom kommer på dig.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

Nice barf.

Jag skaffade också mitt epic flying mount för 2 dagar sen och igår hände någonting lite mystiskt Jag hade precis gjort klart alla dailys för netherwing och var på väg att teleporta till Shatt för att påbörja nästa viktiga sak att göra. Problemet var att jag inte hade någonting att göra, en känsla jag inte har haft sen jag var lvl 60. Långt innan mountet hade jag skaffat båda tailoring seten, alla rep grejor, scryer exalted, alla de bästa enchantsen och gemsen med mera med mera. Direkt efter mountet minade jag 700g bara för att de var så skojj att se hur fort det gick ^^ Så nu är jag i stort sett ekonomiskt oberoende och har inget vettigt att göra mer än att raida.

Därför började göra alla quests på Teldrassil och i Darkshore igår och köpa en massa runecloth för att skaffa exalted med Darnassus. Frågan är bara vad jag ska göra efter det Funderar på att farma ihop 1.5k g och köpa crittrinketen från Darkmoon Faire

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Har maxat herb/alch.. Har igentligen inte brytt mig så mycket om yrken (kan vara därför jag alltid har dåligt med G).

Men iaf, finns det mycket G att hämta i herb/alch. Tipps på hur man tjänar som mest är alltid trevligt

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
Har maxat herb/alch.. Har igentligen inte brytt mig så mycket om yrken (kan vara därför jag alltid har dåligt med G).

Men iaf, finns det mycket G att hämta i herb/alch. Tipps på hur man tjänar som mest är alltid trevligt

Finns inte mycket guld att hämta i alch/herb längre :/

Permalänk
Medlem

Nja, Herb/Alch är som mr. E säger väldigt svårt att tjäna några enorma pengar på. Du kan bli transmute master och sen göra primal mights och hoppas på många procs. Men några självklara sätt att tjäna pengar på finns inte.

Jag har Tailoring och Mining på min mage. Tailoring mest för seten men också för att man tjänar en 150g var 4de dag på att göra spellcloth, shadowweave osv. Mining är det yrket jag tror man tjänar mest på, speciellt om man har epic flying mount. Bara att flyga runt i Nagrand och mina som en dåre.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Bah, hur länge ska account management vara onåbar? Suttit i ett par timmar som en tjackad utter för att få lägga in lite speltid via gamecard.. Suck!

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Nja, Herb/Alch är som mr. E säger väldigt svårt att tjäna några enorma pengar på. Du kan bli transmute master och sen göra primal mights och hoppas på många procs. Men några självklara sätt att tjäna pengar på finns inte.

Jag har Tailoring och Mining på min mage. Tailoring mest för seten men också för att man tjänar en 150g var 4de dag på att göra spellcloth, shadowweave osv. Mining är det yrket jag tror man tjänar mest på, speciellt om man har epic flying mount. Bara att flyga runt i Nagrand och mina som en dåre.

Vill bara säga att jag som Alchemy (Elixir specc, dock) har tjänat fruktansvärt mkt pengar via att farma Primal Mights jag farmade ihop mats till en Mights varje dag i flera månader och sedan sålde. För att kunna köpa 300 mount skillen..
/Melker

Permalänk
Medlem

Funderar på vart min rogue ska lägga sina 3 sissta talent points.
Respeccade till combat daggers för nån dag sen. Är pure pve, gillar icke pvp över huvud taget.

Nu har jag gjort min build här, funderar på att lägga dom 3 sissta i master of deception. Eller vad tycker ni?
http://www.wowhead.com/?talent=ihe0oxZMxEz0Ez0bhoth

http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Shadowsong...

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Uhm. Combat dagger utan improved Backstab? o_O
Riposte gör inte så mycket skada heller för den delen.
Oppertunity ger högre dps än Leathality.
Improved Slice and Dice är också fint att ha.
Imp Eviscerate är inte värt att ha då du som dagger rogue redan kommer ha problem med att hålla Slice and Dice uppe. Annat går till Rupture eller Envenom.

http://www.wowhead.com/?talent=i0gcoLZGcVbbEz0MMRtV

Jag kör med Improved Kick istället för Endurance, men det är en smaksak.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual