Hej mina kära vänner!
Än en gång efter lite googlande så har man blivit lite klokare och förstått att mitt problem inte verkar helt orimligt men samtidigt vill man ha direkt svar från the pros i mitt fall.
Problemet/Frågan jag har ett Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3
Det ligger i ca 65c i idle jag har testat både klockat och oklockat, verkar vara ungefär samma med bara någon grads skillnad både på idle och load. (500/1600 org) (min klock 600/1800).
Att 65 grader inte är skadligt vet jag men upptäckte förut efter lite pressande med Colin McRae Dirt med allt på max att jag peakade 85grader.
Är detta något jag behöver oroa mig för? Vissa har man sett skriva "det är ingen fara men du bör vara vaksam" vissa, "det är för varmt" vissa "det är ingen fara det är normalt i fullload med stockkylare"
Nu är min fråga om det är någon som har en dödsdom? Är det ok lr inte?
Jag har ett Antec P180 chassi, vilket inte direkt var passande för mitt nya system men är iaf 3 chassi fans. Och min Core 2 Duo E6700 2.67GHz klockad till 3,5Ghz ligger på fin fina 30 grader i idel med Zalman CNPS9700 NT på 50% fläkthastighet. Mina OCZ DDR2 PC8500 2048MB Reaper HPC, Heat Pipe kör jag i 1000mhz (2,4v) och allt verkar fungera stabilt, inte upplevt några som helst problem än förutom detta frågetecknet kring grafikkorts tempen
Skulle bli evigt glad om någon hade ett bra svar till mig så jag vet om jag kan vara lugn eller om jag bör oroa mig och sitta på nålar i väntan på att mitt gfx ska sprängas i 1000 bitar (eller något) :b