Samsung 226BW eller LG L226WTQ ...Dåliga kommentarer på LG fundersam
Ja kollade ju inte skärmar och kom fram till att jag skulle ha en LG L226WTQ
När jag såg snittbetyget på tex. Prisjakt.nu var det på 4.5 , jag kollade kommentarerna och jag hittade:
cliddo:
Visst är den fin! Men hellre en skärm som kan arbeta i rörelse också..
patrox:
Jag måste hålla med om kritiken tidigare.
Den här skärmen visar oacceptabla bildförvrägningar när saker rör sig över vissa bakgrundsfärger.
Svart på grått ger en väldigt tydlig vit "skuggbild" när det rör sig. (tex en vanlig grå dialogruta i windows)
Det gäller inte alla färger och beroende på hur man använder skärmen så kan det vara mer... Läs hela
Jag måste hålla med om kritiken tidigare.
Den här skärmen visar oacceptabla bildförvrägningar när saker rör sig över vissa bakgrundsfärger.
Svart på grått ger en väldigt tydlig vit "skuggbild" när det rör sig. (tex en vanlig grå dialogruta i windows)
Det gäller inte alla färger och beroende på hur man använder skärmen så kan det vara mer eller mindre störande.
Jag ska försöka byta min skärm mot någon annan.
nexuz6:
Jag hade den silverfärgade med svart fot. Helt OK skärm så länge ingenting rör sig?! Då det blir ghostningar som heter duga! Som jag fattat det hela så är detta man får utstå för att få ner skärmen till 2ms. Har lämnat tillbaks den och beställt en L226WT (5ms) istället. Får se om den funkar bättre.
J_A_K_E:
Utmärkt att se film på och riktigt snygg, men sämre att arbeta med en längre tid då jag fick riktigt ont i ögonen och huvudet.
Fast vi ändrade inställningarna var den jobbig att arbeta på den längre en ett par timmar. Foten är stel och orörlig och förbättrar inte arbetsmiljön. Och den känns lite "plastig" och har inte lika bra bild som de andra LG jag har tittat på.
Så skall jag köpa Samsung ändå`?