Chatprogram istället för MSN - vilket?

Permalänk
Medlem

Chatprogram istället för MSN - vilket?

Tänkte byta windows live messenger mot ett program som är reklamfritt, nyttjar lite minne, som kan visa avatars och skicka filer.

Vilket skulle ni föreslå?

Permalänk
Medlem

en irc klient?

annars vet jag inte. google har väl en variant väl? Frågan är om dina vänner använder sånna klienter också. Kul att ha en chatklient som ingen annan använder!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vem bryr sig om reklamen?
Har för mig att nått som heter Apatch kan fixa skiten.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Gaim kan vara ett bra alternativ. Fungerade bra för mig i linux och tyckte om gränssnittet.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Dom som möjligen klarar av att skicka filer snabbt peer2peer Ip till Ip är aMSN, MSN live!, iChat och Skype.
Tippar på första alternativet men den är ännu mer segare än MSN.
Live Messenger är den bästa idag så installera A-Patch och ta bort oönskad reklam.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Avstängd

Live är så snyggt, man skulle ha testa nya Windiws Vista messenger värkar ännu coolare.

MS OWN

Permalänk
Testpilot

Miranda IM ftw! Du kan även köra ICQ och massor av andra protokoll i det, samtidigt.

Du kan dock inte sitta och webcama med fjortisar som verkar vara mer eller mindre krav för dagens ungdom =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Live är så snyggt, man skulle ha testa nya Windiws Vista messenger värkar ännu coolare.

MS OWN

Winodws Vista messenger? Har jag missat något? Kör vista men det följer inte med någon messenger. bara en öänk för att ladda hem vanliga Live messenger senaste verisionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Jag tror att Gaim kan vara ett bra alternativ. Fungerade bra för mig i linux och tyckte om gränssnittet.

Det heter Pidgin numer. Utmärkt tips som jag också kan rekomendera.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Miranda IM ftw! Du kan även köra ICQ och massor av andra protokoll i det, samtidigt.

Du kan dock inte sitta och webcama med fjortisar som verkar vara mer eller mindre krav för dagens ungdom =/

Tänkte också tipsa om det, har kört det ett par år och det funkar bra

Visa signatur

C2D E6600@3.2Ghz | Tuniq Tower 120 | ASUS P5B-E Plus | 4x1024Mb Corsair Extreme 6400, 800Mhz | GeForce 8800GTS 640Mb | Corsair HX750W.

Permalänk
Medlem

Re: Chatprogram istället för MSN - vilket?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Tänkte byta windows live messenger mot ett program som är reklamfritt, nyttjar lite minne, som kan visa avatars och skicka filer.

Vilket skulle ni föreslå?

Jag skulle föreslå MSN messenger (live), du kan tanka hem A-patch och slimma ner det.

Annars kan du prova köra med Miranda, i miranda har du plugins för AIM, IRQ, Yahoo, MSN och några flera.

Annars finns det en jämförelse på Wikipedia som du kan kika på, jag hade föredragit Pidgin, Trillian eller Miranda. Trillian är en mycke bra multi messenger

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

miranda im.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Även jag måste slå ett slag för Pidgin (före detta GAIM som hund-ONE sa), det är helt underbart. Har riktigta smarta funktioner, som tabbade konversationer, massa plugins, många teman tack vare GTK och självklart stödjer det många protokoll.

Tyvärr stödjer det varken webcam eller ljud chatt, vilket du kanske borde tänka på när du byter om du använder det mycket. Det är inte många multiprotokoll chat program som stödjer video och audio chat.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk
Inaktiv

Trillian kan du alltid testa

Permalänk

Måste som en del andra säga at Miranda IM är min favorit. Väldigt light, och kan göras riktigt stilrent med ett costum tema.

Testade Trillian ett tag för något år sedan, men känndes som att den klienten var buggad. Typ en del meddelanden kom inte fram och liknande. Men det kan mycket väl hända att det fixats till fram till idag.

Permalänk
Medlem

Trillian, Miranda, apatch (tar bort reklam o allt annat skit du väler bort)

Jag kör på MSN, patchat efter mina önskemål.. Funkar finfint

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

msn for mirc är ju en av mina favoriter stödjer ju dock inte smileys å sånt men det funkar klockrent tycker jag!

Permalänk

Trillian klart bäst! Kört det i alla tider....aldrig några problem! Gillar verkligen inte MSN, kommer alldrig att byta till det iallafall! Ska nån gång köra nåt annat blir det nog Pidgin eller Miranda.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

irssi enligt mig, bra om du inte vill ha en massa huxflux då den är helt textbaserad, finns massa saker man kan ladda ner för att den ska kunna köra andra IM protokoll än irc. Annars finns Bitlbee som jag inte vet så mycket om fast jag har hört att det ska vara bra

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Pidgin tänker fixa webcam stöd någon gång inom snar framtid? Grovt trött på MSN's tjocka interface som tar upp halva skärmen, men då jag är i Japan för "tillfället" finns det folk som gärna ser mitt ansikte på skärmen nån gång då och då

Finns visserligen skype, men känns rätt klumpigt att starta en ny klient bara för att få webcam tillgång.

Visa signatur

Intel i5 750, ASUS P7P55D LE, XFX HD5850, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB, Corsair TX 650W, Antec 300, LG W2363D

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av hunden
[B]Miranda IM ftw! Du kan även köra ICQ och massor av andra protokoll i det, samtidigt.

Har för mig att de finns ett addon som gör att man får webcam i Miranda.

helino: Hur får man teman och sånt till pidgin? Jag får de inte som jag vill.

Permalänk
Medlem

bara för man kör microsoft som operativsystemt så betyder det inte att deras produkter fungerar för det.

jag skulle köra msn vanliga men apatch men det går inte in grymt irreterande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Det heter Pidgin numer. Utmärkt tips som jag också kan rekomendera.

Håller med dig. Pidgin är ett riktigt skönt program. Använder det på servern.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
bara för man kör microsoft som operativsystemt så betyder det inte att deras produkter fungerar för det.

jag skulle köra msn vanliga men apatch men det går inte in grymt irreterande.

säker att du har apatch för din version? Nåt misstag jag gjorde va att jag glömde stänga av messenger;P

Permalänk
Medlem

nja jag kör windovs server 2008 och jag har försökt allt men msn vill verkligne itne in

fick in det nu letade reda på en msi package file och nu fungera rallt så grymt underbart.
jag hade ett problem att amsn dog ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Håller med dig. Pidgin är ett riktigt skönt program. Använder det på servern.

Då får du gärna hjälpa mig med de då (a)

Men apatch ska funka ändå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
nja jag kör windovs server 2008 och jag har försökt allt men msn vill verkligne itne in

Samma sak är det väl med Media Player och Media Center? Men det är väl ganska så logiskt att inte ha såna program på en server. ^^

Fast ioförsig så är det ju lite underligt eftersom Server 2008 och Vista är samma operativ. Det som skiljer är konfigurationen och tjänsterna/extraprogrammen i stort sett.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Samma sak är det väl med Media Player och Media Center? Men det är väl ganska så logiskt att inte ha såna program på en server. ^^

Fast ioförsig så är det ju lite underligt eftersom Server 2008 och Vista är samma operativ. Det som skiljer är konfigurationen och tjänsterna/extraprogrammen i stort sett.

det är inte samma system ena tar mindra än andra. givetvis kan man ju köram ed vista optimera om det eller så kör man 2008 och bara lägger till lite.

Permalänk
Medlem

www.digsby.com

Bästa im-clienten hands down.