Permalänk

BBB 2mbit/s uppmätt till 5mbit/s??

Jag bytte från adsl till bredbandsjacket. Jag körde tptest på min nya 2mbit uppkoppling och kunde mäta upp en medel hastighet på 4,5 mbit/s på enkel testet. Jag blev mäkta förvånad. Hastigheten har sjunkit lite senaste dagarna men på den senaste testet visade den 4,7 ned och 4,1 upp. Är det nåt fel här, eller boostar BBB upp hastigheten den första perioden?? Bara för att sjunka som en sten senare??

En sak till. Jag hade netassonce tidigare och deras 1mbit adsl. Jag kan bara säger att de suger totalt och jag hoppas att ingen ansluter sig till dem, någonsin. Bara supporten är usel.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget har gått ut med ett brev att de kommer uppgradera nuvarande kunder till 5 Mbit för samma pris.

(Iaf har jag fått ett sådant brev)

Permalänk
Medlem

Kan man få 5mbit upp med adsl?!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd

Tar bort mitt inlägg då jag inte uppfattade att de va Ethernet som det pratades om

Permalänk

Påpekar igen att jag har bredbandsuttag, hade adsl innan för att det var billigt, 179 spänn i månaden. Men nu skippar jag telia och kör ip tele med affinity. Telefon dosan kostade 1 krona (kampanj!) och kvalitén är bättre än tidigare. (!) Knappt mer bakgrund brus, men ljudet av rösterna är bättre och mer tydligare. Rekommenderar BBB (om man har BBB-jack) med Affinity, perfekt kombination!

Permalänk
Medlem

Jag tog bort mitt inlägg. Läste inte riktigt att det var adsl 5 Mbit upp som ifrågasattes.

Permalänk

FIck ett brev om att BBB skulle uppgradera mitt 2mbits till 5mbits, och det har dom gjort nu ^^ gratis med! woho!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ADSL har mig veterligen alltid varit specad för hastigheter upp till 8mbit, åtminstone till slutanvändaren.

Sen har man strypt de flesta anslutningar av olika skäl.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
ADSL har mig veterligen alltid varit specad för hastigheter upp till 8mbit, åtminstone till slutanvändaren.

Sen har man strypt de flesta anslutningar av olika skäl.

8 Mbit in ja. Nu när man snackar adsl så menar man oftast ADSL2+ och där har vi ju upp till 28 Mbit in.

Vanlig ADSL finns knappt kvar längre.