X-Fi XtremeAudio, XtremeMusic eller XtremeGamer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svampbob
Drivrutinerna från YouP-PAX
Är de bättre?

http://www.youp-pax.org/viewthread.php?tid=268&extra=page%3D1

Jag använder dessa till mitt audigy2 och tycker faktiskt att de är bättre. Ljudet är lite bättre samt att vissa ljudproblem jag hade i AA och BF2 har fösvunnit.

Lite bökigt installationsförfarande dock.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
t.ex. så fungerar inte 5.1 ljud utan det är 2.1 för hela slanten, sen så kan man inte ändra modes då inga program varor fungerar vad jag vet. ?

5.1 borde fungera men modes osv fungerar förmodligen inte, personligen skulle jag inte köpa ett X-Fi till vista. Inget annat ljudkort heller för den delen, inte än iaf.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jag har ett x-fi xtreame audio och nu när ja spelar spel eller lyssnar på musik så får jag som ett skrapljud, Har inte haft det tidgare. Nån som vet vad det kan vara?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Ska idag köpa ett ljudkort och är osäker på om det är xtremeGamer eller xtremeMusic jag ska köpa. Det skiljer bara 8 kr och jag har lika nära till båda butikerna:

http://www.levitech.se/showProd.asp?prodid=516587&cat1=1&cat2...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=63539

Mitt inbyggda AC97 la av igår. Basen har försvunnit och steroljudet är borta. Jag tror kortet fick sig en liten smäll när jag kom åt sladden som sitter i ljudutgången.

Jag använder främst datorn till att spela musik på och lira CS:Source.

Någon som snabbt kan säga vilket jag ska välja? Jag tycker det är en del meningsskiljaktigheter i tråden.

Någon som vet om det går att koppla så att jag får ljud från utgången på framsidan på mitt chassi?

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att XtremeMusic är äldre och inte görs längre men är i princip samma kort som XtremeGamer, dock med stöd för DVD-audio.

Ser man på korten så är Music ett större kort än Gamer så det borde väl tyda på att det är ett bättre kort.

Jag spelar CS:Source med mitt Gamer och det låter bra. Har inte provat Music.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig ett XtremeMusic. Det bästa med det är att det har en mycket lägre brusnivå (obefintlig) och att det inte kommer störande ljud via ljudkortet när jag scrollar mm.

Från början tyckte jag inte ljudet alls imponerade i övrigt. Det lät ganska likt det inbyggda kortet men med lite pillande i inställningarna så blev det bättre. Underligt att det inte kunde låta bra från början.

Jag tycker dock att 775 kr ändå var ett överpris för kortet. Visst det låter bra men det tar inte spel och musik till en ny dimension.

Crystalizern är helt onödig. Den gör bara att musiken låter vass och jobbig för öronen.

Dessutom är det så uselt att man inte kan koppla kortet till frontpanelen.

Edit:

Citat från 2000+:

Köper man bulk så följer det inte med några drivrutiner, men det finns att tanka på creatives hemsida. Dock får man inte med den essentiella mjukvaran, men det finns en tråd på creatives forum som länkar till alla creatives installations skivor.

Svar: Jag fick t o m 2 skivor med drivrutiner när jag köpte bulk på Webhallen. Anledningen till att det blev 2 var nog att en låg i plastfickan för kortet vilket de nog missade. Anledningen till att det hade hamnat där var nog att de gav mig ett begagnat kort då unrsprungsplomberingen var smått skadad och det satt en tejpbit för att hålla ihop förpackningen.

Permalänk
Medlem

x-fi xtreme music

Halloj Lånar tråden lite Bhöver hjälp.. har nu suttit ca 4 dgr krånglat med DELL ,, köpte en modell som heter Dimension 9200 och enligt mina papper skall det sitta ett x-fi xtreme music kort i den,, men när jag haft problem med endel spel tex,STALKER att ljudet knastrar och har sig har jag börjat felsökt(Jag Har Vista),, såg då att creative släppt ngt Program som heter ALchemi och tanka hem det,, men fick ingen skillnad på ljudet,, Alchemi scannade inte ens min hd efter spel som det enligt tillverkaren skall göra.
Jag tog ur mitt ljudkort för att se vad det exakt var för kort och jag kan säga så här jag hittar INTE ETT ENDA creative X-fi kort ute på nätet som ser ut som detta. har börjat läst om Att dell har OEM kort och kanske därav problemet. Funderar nu på att köpa ett x-fi kort av ngt slag som funkar i spel utan knaster i vista,, men är de så att jag redan har ett x-fi music kort så blir jag tokig om jag får samma problem som innan. Kan ta ett foto på mitt kort i morrn så kan ni få se hur det ser ut,,,, suck tror jag blir tokig på detta,,, Hoppas ngn snäll själ kan hjälpa mig hur jag skall göra.

m.v.h HummerH2

Permalänk
Medlem

Jag har inget svar på ditt problem mer än att det är nackdelen med att köpa en "märkesdator"
Har du varit i kontakt med Dell ang. ditt problem?
Det här en av anledningarna att jag aldrig mer kommer att köpa en "färdig" dator. Man är så utelämnad till tillverkarens egen goda vilja att hålla med support/drivrutiner och annat.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Jag har inget svar på ditt problem mer än att det är nackdelen med att köpa en "märkesdator"
Har du varit i kontakt med Dell ang. ditt problem?
Det här en av anledningarna att jag aldrig mer kommer att köpa en "färdig" dator. Man är så utelämnad till tillverkarens egen goda vilja att hålla med support/drivrutiner och annat.

Jo jag håller med ,, men tyckte jag fick ett bra pris,, men vafasiken det står att jag skall ha ett X-fi xtreme music kort på papprena men det ser ej ut som ett sådant. Enda drivrutinen jag kan använda är en skiva som följt med som det står Soundblaster X-Fi Xtreme Fidelity på. Samt så står det Windows Vista Build Version:6.0.01.1281

(Ingen som har en ANIING ngn Med Dell Dimension 9200 här?)
(Heter även Modell Dell DXP 061)

Lite svårt när jag vill uppdatera drivisarna,, Inget av de hos Creative vill funka. Jag har varit i kontakt med dell och klagat så jag får 1000kr insatt på mitt konto för ett nytt ljudkort. Men om jag då köper Xtreme Music kortet och får samma problem är de inte kul. Vilket kort är BRA??
Ngt tips vill ha ett bra ljudkort för Windows Vista 32 bit som ej knastrar i Spel. Spel som knastrar Är bl.a Stalker .

mkt tacksam för hjälp

m.v.h Hummer H2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
för music är skit, det är inte gjort om du t ex vill köra BF2 på ultra high quality det kan du glömma.

Låter ju som bullshit, vilket kommentarer ifrån flera användare tyder på, skulle ju vara skapligt sär om ett ljudkort inte skulle klara av vad det nu är för settings man har i ett spel, nu sade ju någon att audio bara hade stöd för 64 voices, och det är ju möjligt att ultra high setting använder fler än så, men det gällde ju audio och inte music.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen66
så moonroy känner du skillnad i ljudet från ditt förra ljudkort och Gamer kortet? jag sitter själv och funderar på om man ska handla ett XtremeGamer eller inte för man vet ju inte hur stor skillnaden blir innan man har testat det och då går det ju inte att lämna tillbaka

Live och Audigy använder ju samma kretsar, Audigy 2 och Audigy 4 använder ju några andra, lär ju vara högre SNR på X-Fi än Live och Audigy så lite lägre brusnivåer o så blir det ju kanske, om det är något du kommer höra vet jag inte. Sedan har det väl kanske stöd för fler/bättre fakea snurraroundeffekter ;D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Killen på Webhallen som jag snackade med hade ingen aning om vad som skiljde XtremeGamer mot Fatal1ty PE, och jag orkade inte läsa på i detalj själv. Sitter mest med lurar och spelar CS:source och tyckte att det räckte med 699:-.

Bytte mitt struliga Live 5.1 Platinum och är nöjd så här långt iaf.

Skillnaden verkar ju vara att det sitter någon form av extraminne på det dyrare kortet som väl antagligen gör att det kan hålla samplingar o skit lokalt istället för i det vanliga minnet? Eller kan ha sina egna beräkningar och resultat lokalt, vad vet jag, lite mindre systemminne borde det ju ta iaf, men det lär ju inte vara värt prisskillnaden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Alltså jag är lite irriterad på Xtreme Gamer. Dom har ju gjort en ganska stor miss med att kortet inte riktigt passar i ett vanligt chassi. Den här metalplattan som man ska skruva fast i bakplåten på chassit är alldelles för hög, så jag kunde inte skruva fast mitt kort utan fick använda tejp istället...

Sen är ju 3.5mm optisk kontakt så långt ifrån standard man kan komma. Går ju knappt att hitta en 3.5mm->optisk adapter. Jag hade en 3.5mm->coax på mitt gamla audigy2 det funkade ju fint. Nu får jag använda det inbyggda ljudkortets coax utgång istället.

Menar du verkligen höjden (kortsidan) på kortet eller menar du längden? Antagligen du som inte kan sätta i kortet och har stött emot moderkortet istället för att komma in emellan moderkortet och chassit i bakänden så att säga. Pilla lite mer med det så går det nog skall du se =P, möjligen att ditt chassi är lite knasigt konstruerat.

Macarna kör väl också med 3.5mm optisk? Så det borde ju existera iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Har köpt ett Extreme Gamer och tycker det funkar kanon. Visst, mitt gamla Audigy2 var inte dåligt på något sätt men visst blev det skillnad

En grej bara som jag undrar över.
Under "Bass" så finns det ett "Cutoff Frequency" reglage.
När jag t.ex använder mina hörlurar som klarar 12-22Hz ska jag sätta reglaget till 10 då?

För det är väl lägsta basen som mina lurar kan återge liksom?

Det lär vara när du kör 5.1 system via analoga utgångarna och eventuellt via spdif också, där du kan sätta det för att berätta vilken frekvens dina fronthögtalare fixar och sedan låta din subwoffer ta hand om resten för att täcka upp de lite lägre frekvenserna. Om du inte har en sub så skit i den inställningen. Och har du en receiver så kan du eventuellt ställa in det på den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopper67
Vill bara säga att jag alltid kört med Creatives ljudkort och varit mer eller mindre nöjd, men aldrig så nöjd som jag är med mitt Fatal1t-kort...
Sedan vill jag bara påpeka att ljud vis PCI-e portar är inget att rekomendera, läs detta från Vice VD:n för Creative så kanske det klarnar:

"Steve Erickson :
As far as PCI Express (PCIe) is concerned, which is the next bus, what we found is that the performance of PCIe is truly bad for audio. We are seeing four times degradation on the bus for audio. PCIe is designed for graphics and high data transfer, but audio sends very small packets and the overhead can be very big! Moving the data across PCIe is much, much higher than PCI. So what we have to do is go back to the drawing board and work on the transport part of the chip and re-design it to add more silicon to overcome some of the problems we had with PCIe. So for us to come up with a PCIe solution is going to take a while because we have to overcome the problems we're facing with that bus. "

Vet inte detta övertygar någon mig mig gör det ju iaf...

Låter som att PCI-express ger högre latency än PCI, och att de ändå inte har större nytta av högre bandbredd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Förstår inte hur ni inte kan hitta drivrutiner och extra programvara.
Den finns både via auto-update funktionen och när man väljer drivrutiner efter att ha valt ljudkort

Edit: Upptäckte dock att det finns drivrutiner till alla x-fi ljudkorts serier utom "X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series"

Jag vet bara att till mina Live/Audigy har det varit skitsvårt att hitta något, antagligen finns drivrutiner och eventuellt NÅGOT program, men hans poäng är väl att SAMTLIGA program som finns på den bundlade CDn inte finns online. Det är skillnad på några och alla program.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Jag har haft ett Creative X-Fi XtremeMusic i ett par månader nu, och musikupplevelsen blev plötsligt så mycket roligare. Ljudet blev glasklart jämfört med det integrerade AC97-ljudkortet på mitt Asus A8N-SLI Deluxe-kort. Trodde inte ljudet kunde bli så mycket klarare än ett AC97 + equalizer, ack så fel jag hade. Kör med full crystalizer och lite högre treble och bas bland ljudinställningarna. Ljudupplevelsen i spel är helt underbar också, när man hör precis vart alla är.

Jag har inte testat de andra korten, men det känns som om XtremeMusic passade mig alldeles perfekt.

Mitt AC97 på mitt MSI MS-6702 (Realtek 750 eller vad det heter) brusar som fan jämfört med mitt audigy platinum ex, men det fungerar tyvärr inte i OS X ..

Equalizern komer ju inte göra ljudet klarare/förbättra det.

Full crystalizer är ju bara effekter, det förbättrar ju inte ljudet, däremot är det väl tillagt av en anledning, nämligen att folk gillar bas och möjligen upplever ljudet som klarare med mer diskant, dock kommer ju mellanbandet bli lägre och röster o grejer höras sämre, så i slutändan så är det ju "sämre" ljud, iaf om man skulle mäta upp det. Men en del gillar väl den typen av ljud bättre och då är det ju bara att köra på.

Du höjde ju som sagt samma delar av frekvensbandet manuellt ytterligare så...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunTzu
En fråga till 2000+ : Du säger att: "Mjukvaran ligger ej på creatives serverar, utan dessa är kortet ganska värdelöst."
men sen säger du att
"och varför jag kan läsa inlägg om folk som har köpt XtremeGamer eller XtremeAudio när XtremeMusic är bättre." Senare i tråden står också at läsa att mjukvaran är svår att få tag på, jag litar absolut på ditt omdöme samt mina egna ögon men jag kopplar inte hur du kan bedöma att XtremeMusic är bättre när du inte har mjukvaran som du anser krävs för ett funktionellt kort, borde det då inte vara smartare att köpa Gamer som finns obulkat? Menar det absolut inte som en dissning är bara mycket sugen på ett nytt sound men osugen på att köpa ett säre kort för samma peng.

Jag skulle gissa att korten presterar likvärdigt, men att han tycker att music är ett bättre val för att det bl.a. har midi-anslutningen, och eventuellt för att de guldpläterade kontakterna ser ballare ut, och kanske något mer.
Att det saknas programvara gäller väl antagligen bara bulkvarianten och inte retail, eller? Men nu var det väl bulkvarianten som var billigare och förutsatt att man får tag på programvaran ändå så blir ju music ett bättre köp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Kommer antagligen inte att tillföra speciellt mycket, men ett X-540 och ett x-fi-kort resulterar inte i något ens nära highend. Snarare budget. Men jag säger inte att det är ett så dåligt köp, för sitter själv med X-530.

Med highend menade han ju antagligen cpu, minne, grafikkort osv, en spelmaskin helt enkelt, han kanske inte bryr sig sååå mycket om vilka högtalare han har.

Citat:

Vad är X-530?

X-540 var ju ett ljudsystem så 530 lär ju vara ett annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Ska idag köpa ett ljudkort och är osäker på om det är xtremeGamer eller xtremeMusic jag ska köpa. Det skiljer bara 8 kr och jag har lika nära till båda butikerna:

http://www.levitech.se/showProd.asp?prodid=516587&cat1=1&cat2...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=63539

Mitt inbyggda AC97 la av igår. Basen har försvunnit och steroljudet är borta. Jag tror kortet fick sig en liten smäll när jag kom åt sladden som sitter i ljudutgången.

Jag använder främst datorn till att spela musik på och lira CS:Source.

Någon som snabbt kan säga vilket jag ska välja? Jag tycker det är en del meningsskiljaktigheter i tråden.

Någon som vet om det går att koppla så att jag får ljud från utgången på framsidan på mitt chassi?

Music har ju minst MIDI-porten extra, möjligen att du har svårare att få tag på programvarorna om det är bulkvarianten, men andra här har dem ju så det löser sig säkert, kör på Music.

Hur det är med kontakterna på framsidan beror väl på hur de är inkopplade =P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HummerH2
Jo jag håller med ,, men tyckte jag fick ett bra pris,, men vafasiken det står att jag skall ha ett X-fi xtreme music kort på papprena men det ser ej ut som ett sådant. Enda drivrutinen jag kan använda är en skiva som följt med som det står Soundblaster X-Fi Xtreme Fidelity på. Samt så står det Windows Vista Build Version:6.0.01.1281

(Ingen som har en ANIING ngn Med Dell Dimension 9200 här?)
(Heter även Modell Dell DXP 061)

Lite svårt när jag vill uppdatera drivisarna,, Inget av de hos Creative vill funka. Jag har varit i kontakt med dell och klagat så jag får 1000kr insatt på mitt konto för ett nytt ljudkort. Men om jag då köper Xtreme Music kortet och får samma problem är de inte kul. Vilket kort är BRA??
Ngt tips vill ha ett bra ljudkort för Windows Vista 32 bit som ej knastrar i Spel. Spel som knastrar Är bl.a Stalker .

mkt tacksam för hjälp

m.v.h Hummer H2

Kan det inte vara nätagget som är lite kasst och gör att det knastrar eller något? Verkar ju som att folk tycker att drivrutinerna inte är så bra för Vista heller, men det borde ju inte ge knaster.
För spelande skulle jag inte tro att det finns bättre kort än creatives eftersom man får med EAX, men om det bara är ljudkvalite utan strul som gäller så finns det säkert bättre kort (om de har bättre ljudkvalite vet jag inte men utan creatives värdelösa support och drivrutiner åtminstone =P)

Permalänk
Medlem

I Dell maskinerna sitter väl ett X-FI OEM tror jag att jag har läst. Detta är en billigare variant av extememusic som inte kan köpas i handeln. Funktionen ska dock vara densamma.
Dellmaskiner är dock rätt tjuriga att hålla på med men om du gör en ren ominstallation så blir du av med mycket skit som Dell lägger in från fabrik. Då brukar man kunna få det att funka bra med vanliga drivrutiner.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
I Dell maskinerna sitter väl ett X-FI OEM tror jag att jag har läst. Detta är en billigare variant av extememusic som inte kan köpas i handeln. Funktionen ska dock vara densamma.
Dellmaskiner är dock rätt tjuriga att hålla på med men om du gör en ren ominstallation så blir du av med mycket skit som Dell lägger in från fabrik. Då brukar man kunna få det att funka bra med vanliga drivrutiner.

Har redan testat en ominstallation,, men att det är OEM kort stämmer (vet igentligen inte vad OEM är) men detta kort finns inte ngnstans att hitta på hela world Wide web. Men jag Letar idag efter ett bra ljudkort som ej knastrar i spel men är så jävla osäker på vad jag skall ha,, Kanske Ett Creative X-fi extreme Gamer eller ett Auzentech HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold.VAD TYCKER ni experter?? Kanske ett Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer %u2013 Fatal1ty Profess. Eller ESI Juli@ ,Vilket Kort Av dessa skall jag köpa???.

Mkt tacksam för all hjälp.

m.v.h HummerH2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Har redan testat en ominstallation,, men att det är OEM kort stämmer (vet igentligen inte vad OEM är) men detta kort finns inte ngnstans att hitta på hela world Wide web. Men jag Letar idag efter ett bra ljudkort som ej knastrar i spel men är så jävla osäker på vad jag skall ha,, Kanske Ett Creative X-fi extreme Gamer eller ett Auzentech HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold.VAD TYCKER ni experter?? Kanske ett Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer %u2013 Fatal1ty Profess. Eller ESI Juli@ ,Vilket Kort Av dessa skall jag köpa???.

Mkt tacksam för all hjälp.

m.v.h HummerH2

Här kan du läsa på angående "OEM". http://en.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

X-fi Xtreme Music FOTO

Hejsan,, skall nu in till onoff köpa mig ett x-fi xtreme Gamer och hoppas att jag får ett störningsfritt ljudkort i spel.
Men lägger här ut fotot på Det dell sa var ett Soundblaster X-fi XtremeMusic kort.

Vart fasiken finns bläddra knappen så jag kan lägga ut fotona jag tagit???

TESTAR LÄNKA TILL FOTONA.

http://www.pixbox.se/alb_show_id485891_page0.html

Permalänk
Medlem

X-fi xtrememusic är bättre än xtremeaudio och xtremegamer(den billiga versionen av den) för att xtremeusic var i början det sämsta men hade dock samma uppbyggnad som dom andra korten(saknar x-ram annars är det samma som dom dyrare)
Så jag råder alla att köpa xtrememusic istället för billiga xtremegamer och köp för guds skull inte xtremeaudio för den är baserad på gamla audigyprocessorn
om ni inte tror mig så är det erat problem men jag har gjort mitt googlande och frågande i över ett halvår innan jag köpte och tweakar man equaliser rätt för det spel man kan spela så hör man alltid över hela banorna om man har ett riktigt headset
om ni vill köra på overkill och köpa över xtrememusic så är det erat val men det är minimal skillnad förutom att man får en frontpanel och x-ram som bara bf2142 stödjer
btw så får man alltid med drivrutiner i bulkversioner

Permalänk
Medlem

Hde knaster i Stalker med X-fi Xtreme Gamer med trots att jag körde med ALchemy addonet. HHmm Kanske är ngn patch till spelet bara som är galat spel Som TRansformers,,Unreal Tournament 2004 knastrar ej,, Inte heller musik,, Men just Stalker Samt Half-Life 2- knastrar Inte så mkt i själva spelet utan i sjävla Introt innan spelat startar.

Ingen som sett mina foton jag länkade till och vet om det är ett Xtreme Music kort??

OBS,,Såg nu att D/A För ljudet (läste det i drivrutinen som följde med kortet) Var 24 bit / 96 kHz

hhmmm Vad jag vet så finns inget X-fi Xtreme Music kort med 24 bit / 96 kHz ??? Vafan vad jobbigt detta blivit vad fasiken kan jag göra??

mkt tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

nyare drivrutiner för x-fi kortet
du kan ha snap crackle and pop felet som finns i dom tidigare versioner av drivrutiner om man har speciella moderkort
jag hade det men bytte bara drivrutiner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
nyare drivrutiner för x-fi kortet
du kan ha snap crackle and pop felet som finns i dom tidigare versioner av drivrutiner om man har speciella moderkort
jag hade det men bytte bara drivrutiner

Jo men jag kan inte byta drivrutiner krånglar som fan ,,enda drivrutinen jag kan köra är skivan jag fått från dell. BLir less Inte ens en uppdaterad drivrutin från dell kan jag köra , KOmmer upp denna text varje gång jag försöker

"Setup is uable to detect a supported product on your system.
Please ensure Theat your product is properly installed before running this setup program"

Setup Will Exit

Permalänk
Avstängd

Re: X-fi Xtreme Music FOTO

Citat:

Hejsan,, skall nu in till onoff köpa mig ett x-fi xtreme Gamer och hoppas att jag får ett störningsfritt ljudkort i spel.
Men lägger här ut fotot på Det dell sa var ett Soundblaster X-fi XtremeMusic kort.

Vart fasiken finns bläddra knappen så jag kan lägga ut fotona jag tagit???

TESTAR LÄNKA TILL FOTONA.

http://www.pixbox.se/alb_show_id485891_page0.html

Ser ju finfint ut, varför du får störningar vet jag inte men jag tror ju inte att ett nytt "likadant" kommer göra någon skillnad.

Maila/ring dell om drivrutinen? Eller Creative... Nu hade du ju dock redan fått 1000kr för det så du kan väl bara köpa ett nytt liknande om du nu vill ha officiella drivrutiner. Jag hade gärna tagit ditt gamla kort om det inte var för att det ändå inte lär fungera i linux/bsd/os x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men jag kan inte byta drivrutiner krånglar som fan ,,enda drivrutinen jag kan köra är skivan jag fått från dell. BLir less Inte ens en uppdaterad drivrutin från dell kan jag köra , KOmmer upp denna text varje gång jag försöker

Please ensure Theat your product is properly installed before running this setup program"

Setup Will Exit

Denna ska fungera med Dell:

http://www.youp-pax.org/viewthread.php?tid=362&extra=page%3D1

Permalänk
Medlem
Citat:

TACKAR MANNEN,,, Skall testas. Återkommer med info hur det gick.

//HummerH2

Permalänk
Medlem

Tjenna,

Jo jag har tänkt och köpa : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=61394

Creative Sound Blaster X-Fi Platinum

Letat på pricerunner + prisjakt men inte hittat det i någon butik i sverige :S

Vet ni vars man kan få tag på kortet?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Avinstallerade allt jag bara kunde,, tillochme i regedit,,, hhmmm men fick detta meddeland när jag skulle installera YouPax 2007 .

Setup Will Exit

Den enda drivrutinen samt mjukvara jag kan installera utan problem är den som följde med kortet,, men har då knaster i spel,, kanske om jag nedgraderar till XP så kanske knastret försvinner satans skit med Vista tycker jag,, men skall göra ett sista försök med att maila mannen bakom den moddade youPax drivern,, detta VARKAR VARA ETT riktigt elände tycker jag,,, bara jag visste ngt ljudkort fungera bra med Vista skulle jag DIREKT köpa det,, men inget verkar vara stabilt i dagsläget ... USCH VISTA

Permalänk
Inaktiv

Läste någonstans i tråden att man ska ta xtrememusic för att den ser mer påkostad ut. Det är det löjligaste jag läst på länge. Jag sitter här med både xtremegamer och xtrememusic bredvid mig. I min dator sitter det ett xtermegamer och i brorsans bredvid sitter det ett xtrememusic. Tror ni man hör någon skillnad? Kan upplyssa er om att de låter exakt lika bra. Kör med Logitech X-530.Om man jämför ljudet från moderkortet (Asus P5B) och xtremegamer så tycker jag att det blev mycket bättre med xtremegamer kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Avinstallerade allt jag bara kunde,, tillochme i regedit,,, hhmmm men fick detta meddeland när jag skulle installera YouPax 2007 .

Setup Will Exit

Den enda drivrutinen samt mjukvara jag kan installera utan problem är den som följde med kortet,, men har då knaster i spel,, kanske om jag nedgraderar till XP så kanske knastret försvinner satans skit med Vista tycker jag,, men skall göra ett sista försök med att maila mannen bakom den moddade youPax drivern,, detta VARKAR VARA ETT riktigt elände tycker jag,,, bara jag visste ngt ljudkort fungera bra med Vista skulle jag DIREKT köpa det,, men inget verkar vara stabilt i dagsläget ... USCH VISTA

Finns nog ingen lösning enligt denna tråd:
http://tinyurl.com/3yzmkk

Permalänk
Medlem
Citat:

Setup Will Exit

Sådär har jag på mitt Audigy 2ZS från Fujitsu-Siemens, iaf hade med nån driver-version. Då vare bara att extracta .exe-filen mha WinRar och sen installera kortet via enhetshanteraren->ange plats till drivrutin.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

En massa snack om att Extreme Music är bättre än Gamer.
Är lite nyfiken om någon kan tillförse konkret fakta, tex. specifikationer som backar upp dessa påståenden?

Permalänk
Medlem

Vad bråkar ni om? Köp X-fi Elite Pro och få det bästa från alla korten och dessutom plats kvar i datorn.
Någon som kör X-fi på Vista, förresten?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Vad bråkar ni om? Köp X-fi Elite Pro och få det bästa från alla korten och dessutom plats kvar i datorn.
Någon som kör X-fi på Vista, förresten?

Hallå? Alla kanske inte har 2000 kr över.

Permalänk
Medlem

Har själv ett X-Fi Elite Pro, kortet har fungerat ypperligt och har helt klart drastiskt förbättrat ljudet både i spel, i filmer och med musik, nu går det inte att vara utan detta kort, det inbyggda låter rätt tamt jämfört med det här. En sak jag är lite fundersam över är att jag enbart har en Audio Console i Kontrollpanelen att göra mina finjusteringar i, vet att det ska finnas ett eget program till kortet men det verkar som om detta inte blev installerat ihop med kortets drivers? Sedan har man ju slarvat bort driver-cdn där det kan tänkas ligga på Någon vänlig själ som vet var man kan ladda ner detta program? Fjärren tycks inte vilja fungera som den skall heller, funderade på om man kanske måste aktivera den i programmet?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb