Permalänk
Medlem

jag tycker det är bra att det är 2co som har pengarna jag skulle bli mer nervös om pengarna var dragna till medison direkt. 2co är väl det som gett mest trovärdighet/säkerhet vilket de flesta verkar ha insett i efterhand.

nej jag har inte beställt jag kan lungt vänta och se, har inge brådis alls.

att priset är lågt börjar nästan sjunka in nu, kanske det är möjligt.
för några år sen sålde onoff mobiltelefoner med kontankort för 99 kronor(om jag minns rätt) jag kunde inte fatta att det kunde vara så billigt och ja jag köpte en köande bland alla andra.

min tanke var mest hur vet vi att du inte har ngt egenintresse i det här då du är så negativ.

Permalänk
Medlem

Jag skulle....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av paulsj
Dagens Industri hade senast i förra veckan en intervju med en av Sveriges framgångsrikaste IT-företagare. Hans kontor består av ett bord på ett Stockholmscafé och en laptop med trådlöst bredband... Och på frågan om det inte blev ensamt utan en massa kollegor i ett kontorslandskap, svarade han att det alltid fanns andra IT-företagare som också använde sig av andra bord på caféet...

Jag kommer inte ihåg namnet, eller den årliga omsättningen (som var hög), men jag kan säkert hitta artikeln igen vid behov.

Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde sända mig ett PM med länk till den artikeln.

Tack på förhand

Team_AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olavo
jag tycker det är bra att det är 2co som har pengarna jag skulle bli mer nervös om pengarna var dragna till medison direkt. 2co är väl det som gett mest trovärdighet/säkerhet vilket de flesta verkar ha insett i efterhand.

nej jag har inte beställt jag kan lungt vänta och se, har inge brådis alls.

att priset är lågt börjar nästan sjunka in nu, kanske det är möjligt.
för några år sen sålde onoff mobiltelefoner med kontankort för 99 kronor(om jag minns rätt) jag kunde inte fatta att det kunde vara så billigt och ja jag köpte en köande bland alla andra.

min tanke var mest hur vet vi att du inte har ngt egenintresse i det här då du är så negativ.

Jag har inget egenintresse i det här. Du får själv välja att tro på mig eller inte. I själva tråden är jag inte mer negativ än nån annan, eller till och med mindre negativ. Jag håller inte på å kallar folk mytomaner, hittar på saker om folk o.s.v., och bloggen startade jag av två anledningar, dels för att jag blev så trött på att allt postades fem gånger på olika forum, så jag tyckte att det var bättre att sammanställa allt på en sida istället. Den andra anledningen var att jag blev förbannad på media som vägrade se varningstecken och istället gav gratisreklam till Medison. Just nu så går bloggen en väg, för att sammanställa information åt de ca. 5000 unika besökarna jag har om dagen som jag får mycket positiv feedback från som vill att jag ska fortsätta.

Och priset har fortfarande ingen betydelse, det skulle varit lika mycket ljug och felaktigheter även om datorerna skulle kostat 5000 kr och faktiskt funnits. Jag skulle protesterat lika mycket då.

Permalänk
Medlem

släng upp länken om du hittar verkar vara intressant läsning

edit jag menar dagens industi artikeln

edit får inte dubbelposta så redigerar in detta
http://www.expressen.se/nyheter/1.783439/sa-blaste-biffbedrag...

påminner om något hmmm

Permalänk

Off topic: Detta är den sjukaste tråden jag har stött på, den växer och växer och verkar helt enkelt omättlig...snart måste den stoppas, annars äter den kanske upp hela forumet

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Jag har inget egenintresse i det här. Du får själv välja att tro på mig eller inte. I själva tråden är jag inte mer negativ än nån annan, eller till och med mindre negativ. Jag håller inte på å kallar folk mytomaner, hittar på saker om folk o.s.v., och bloggen startade jag av två anledningar, dels för att jag blev så trött på att allt postades fem gånger på olika forum, så jag tyckte att det var bättre att sammanställa allt på en sida istället. Den andra anledningen var att jag blev förbannad på media som vägrade se varningstecken och istället gav gratisreklam till Medison. Just nu så går bloggen en väg, för att sammanställa information åt de ca. 5000 unika besökarna jag har om dagen som jag får mycket positiv feedback från som vill att jag ska fortsätta.

Och priset har fortfarande ingen betydelse, det skulle varit lika mycket ljug och felaktigheter även om datorerna skulle kostat 5000 kr och faktiskt funnits. Jag skulle protesterat lika mycket då.

Så då har du väldigt många bloggar då antar jag. för de måste ju finnas väldigt mycke att protestera imot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sudden008
Så då har du väldigt många bloggar då antar jag. för de måste ju finnas väldigt mycke att protestera imot.

Du menar att det finns fler trådar exempelvis här på swec som handlar om eventuella bedrägeriförsök som är på 70+ sidor och behöver koordinering?

Permalänk
Citat:

Du menar att det finns fler trådar exempelvis här på swec som handlar om eventuella bedrägeriförsök som är på 70+ sidor och behöver koordinering?

Nä men jag menar eftersom du skulle klaga på dom även om datorn hade kostat mer och att du hade vetat 100% att den hade funnits.
För de låter mer som att du är bara ute efter medison.
de finns många andra företag som är oserösa. Men med medison vet man ju inte än var dom står, de får man ju se om dom levererar datorerna.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sudden008
Nä men jag menar eftersom du skulle klaga på dom även om datorn hade kostat mer och att du hade vetat 100% att den hade funnits.
För de låter mer som att du är bara ute efter medison.
de finns många andra företag som är oserösa. Men med medison vet man ju inte än var dom står, de får man ju se om dom levererar datorerna.

Mate först och främst du är ny här. Välkommen men softa.

Sen det finns nog ett FLERTAL personer som uppskattar vad han gör.

Det finns självklart många företag som är fula men inte såååå många som lurar SVENSSONS och det är just det som stör bla mig själv.

Det går inte att komma ifrån att det är mycket som luktar illa här. Och att en person tar sig tid att göra en sammanställning för oss på sin fritid GRATIS är bara att tacka för. Det finns INGEN personlig vinning i det bara ett sätt för en person att hjälpa andra.

Så visa respekten som han försöker att visa ER!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Inaktiv

Då känner du altså TheNisse? då du vet att det inte är egen vinning?... förklarar kanske lite av det du skrivit med :).

Det finns hur många företag som helst som är illa mot svensson.. kan kolla prisjakt efter kommentarer och gå igenom... tex.

Att det skrivs ihop är underbart... jag tackar... inte ens jag som läser allt annat har haft tid att gå igenom hela denna tråden. Men man ska nog akta sig för att ha ordval som "det är bluff" och "köp inte"... om man vill få respekt hos alla. Det ska inte vara vinklat, utan bara informativt.

Finns nog lika många personer som misstycker det han skriver... inte sympatiserar eller dylikt.

Vidare att han "hjälper" kan man ju diskutera. Det finns andra som också skriver, samt att de flesta ändå tar det lungt med att beställa. Desutom kan det mycket väl va så att datorerna kommer så som lovat. Vilket betyder att inget av det som står på sidan spelar roll för slutkunden (om inte priset och spec ändras).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Då känner du altså TheNisse? då du vet att det inte är egen vinning?... förklarar kanske lite av det du skrivit med :).

Det finns hur många företag som helst som är illa mot svensson.. kan kolla prisjakt efter kommentarer och gå igenom... tex.

Att det skrivs ihop är underbart... jag tackar... inte ens jag som läser allt annat har haft tid att gå igenom hela denna tråden. Men man ska nog akta sig för att ha ordval som "det är bluff" och "köp inte"... om man vill få respekt hos alla. Det ska inte vara vinklat, utan bara informativt.

Finns nog lika många personer som misstycker det han skriver... inte sympatiserar eller dylikt.

Vidare att han "hjälper" kan man ju diskutera. Det finns andra som också skriver, samt att de flesta ändå tar det lungt med att beställa. Desutom kan det mycket väl va så att datorerna kommer så som lovat. Vilket betyder att inget av det som står på sidan spelar roll för slutkunden (om inte priset och spec ändras).

Nej jag känner inte personen.

Självklart så spelar det roll om datorerna kommer eller ej. Gå tillbaka 17sidor och läs om reklamen på tv (lär dig granska information) en liten flodhäst som gillar smulor.

Tyvärr så är vetandet om den här branschen lika bra som att en 3åring tror att en flodhäst bor i huset och äter smulor på natten.

Så att någon hjälper Svenssons att granska informationen kritiskt anses nog som en bra sak.

Prisjakt kommentarer gäller offtast enskillda fall och inte ett flertal troligtvis tusentals kunder. Om våra större retailbutiker skulle blåsa folk skulle nog herr Sverker sätta pinnar i hjulet.

Inse hur saker fungerar

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Inaktiv

jag nådde tydligen fram till dig... men du missa totalt att nå fram till mig tyvärr. Men det ska jag väl vara glad för... dina inlägg har aldrig hållt särskillt hög nivå. Är flodhästen av egen erfaranhet kanske?

sen kan man ju undra vem som ska inse hur saker fungerar... då man börjar reagera nu...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
jag nådde tydligen fram till dig... men du missa totalt att nå fram till mig tyvärr. Men det ska jag väl vara glad för... dina inlägg har aldrig hållt särskillt hög nivå. Är flodhästen av egen erfaranhet kanske?

Nej flodhästen lämnade mig vid 3års ålder. Har du sett till han?

Jag åker till Ön ett tag.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Nej flodhästen lämnade mig vid 3års ålder. Har du sett till han?

Jag åker till Ön ett tag.

Nopp, aldrig haft ett sådant behov att fylla.

Permalänk
Medlem

Låt mig påminna om detta inlägget:

Citat:

Helt ärligt så tycker jag att personerna bakom Medison (och deras försvarare) verkar så pass labila att jag inte vågar använda mitt riktiga namn. Jag ser heller inte att det skulle göra någon skillnad. Dessutom så skulle det kunna uppfattas att företaget som jag jobbar på (soim är inom branchen) är inblandat, vilket det inte är. Vill inte att de ska bli påverkade av mina privata hyss.

-- http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=755...

Vem eller vilka på Medison är det som TheNisse känner sig hotad av? Vilka är det på detta forum som är "Medisons försvarare"? Vilka av dem är det som TheNisse känner sig hotad av? Att han erkänner att om hans jobb var känt så skulle han tolkas som partisk tycker jag är ytterst relevant för hans kategoriska ställningstagande och nästintill desperata kamp att få folk att bli rädda för Madison. Låt oss för en stund anta att TheNisse jobbar hos en datorproducent (naturligtvis annan än Medison) som inom kort planerar lansera en kraftigt prisreducerad bärbar dator, är han då att betrakta som opartisk i denna fråga?

Objektiviteten lyser med sin totala frånvaro, redan valet av domännamn på bloggen är ett glasklart ställningstagande.

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk
Medlem

ä va fan jag vill inte heller gå ut med namnet om jag var the nisse, men om nån vecka om det skulle visa sig vara en scam DÅ skulle jag lätt gå ut med det kanske till och glädjas lite och bli lite hyllad. Så länge man är anonym kan man skriva vad som helst utan att behöva ta skit i privatlivet.

uppskattar bloggen ändock.

Permalänk
Medlem

Hahaha, sitter och lyssnar på presskonferensen hemkommen från jobbet.

Vilken underbar underhållning, hade nästan kunnat betala tusen spänn för att lyssna på den

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner den men inte orkat lyssna än men det ska bli kul.

Jag har en skattefråga om nån kanske kan svara på det

Kan nån förklara det här med holland jag vet att det är förmånligt skattemässigt men inte riktigt hur.
T.ex. så skeppar vårat amerikanskt ägda bolag alla våra produkter via holland vi skeppar till ngn slags centrallager och dom skickar vidare ofta samma dag,
på något sätt är det förmånligt tro mig dom har kollat upp detta noga då de är ett stort bolag. så vad är vinningen att gå via holland ? skatt?

Permalänk
Medlem

Om inte annat så har Holland en av världens största containerhamnar och utmärkta landförbindelser mot Tyskland, Frankrike och övriga Beneluxländer mfl.

Visa signatur

Dual core Opteron, ATI silent graphics, dual Maxtor 250GB server drives

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, allt som sägs på TV är sant, och absolut inga detaljer eller verifierbar fakta behövs från din sida. Det är såklart att bara kritiker behöver det!

http://www.idg.se/2.1085/1.104675
"It-beduinerna som jobbar från kaféet"

Permalänk
Medlem

DI-artikeln

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olavo
släng upp länken om du hittar verkar vara intressant läsning

edit jag menar dagens industi artikeln

Läste det i pappersupplagan, och har ingen färdig länk.
Men om du går in på di.se och söker på artikelrubriken "It-miljonär med kaféet som kontor" så kan du knappast missa den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paulsj
Om inte annat så har Holland en av världens största containerhamnar och utmärkta landförbindelser mot Tyskland, Frankrike och övriga Beneluxländer mfl.

Det är inga problem att frakta saker direkt, tex för oss med frakt till norge ska gå via holland. Det känns typ fel, men det är ngt skattemässigt fördelaktigt.
tror jag hört ngt liknande på radio om att läkemdelsbolag gör så också ngt om transferpriser.

Permalänk
Medlem

Det spelar ju ingen roll med skatterregler, för han har ju företag som vill betala 20 mille per månad för att synas på hans hemsida

Permalänk
Medlem

var bara lite intresserad privat om det skiter i att medison, han gör väl bara som alla andra.

Permalänk
Medlem

Nej, transferpriser innebär att ett dotterbolag med verksamhet i ett land betalar precis så mycket för varor levererade av moderbolaget i ett annat land att det blir ingen, eller en mycket låg förtjänst för dotterbolaget. På så sätt förs vinster som skulle uppstå vid normala lev-kund-förhållanden obeskattade direkt till moderbolaget. Holland hör knappast till skatteparadisen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inget paradis kanske men det är något med holland som gör det förmånligt, jag får kolla nästa vecka efter semestern på jobbet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Mate först och främst du är ny här. Välkommen men softa.

Sen det finns nog ett FLERTAL personer som uppskattar vad han gör.

Det finns självklart många företag som är fula men inte såååå många som lurar SVENSSONS och det är just det som stör bla mig själv.

Det går inte att komma ifrån att det är mycket som luktar illa här. Och att en person tar sig tid att göra en sammanställning för oss på sin fritid GRATIS är bara att tacka för. Det finns INGEN personlig vinning i det bara ett sätt för en person att hjälpa andra.

Så visa respekten som han försöker att visa ER!

Nä kan inte hålla med dig om det. Som du sa innan att svenskarna var lättlurade. De gäller ju inte att vara enkelriktat och tro blint vad som sägs här, och bara tro att medison är bluff bara för du och nisse säger det.
visst dom kan vara ett bluff företag men dom kan även vara ett redigt företag med billiga datorer.
men de gäller att kunna granska båda sidorna och vara kritisk.
MEn jag vet inte var ni har bevisen att dom inte har några datorer. Men medisons bevis får vi se om nån vecka ju om dom har något.

Permalänk
Medlem

Kan inte Sweclockers bara officiellt bekräfta att inläggen från mariae71, exxoritas, olavo, sudden008 mfl skriver från samma IP-nummer.

Är övertygad att det är Wonka och hans crew som sitter och hackar inlägg. Dock använder han nog inte sin tjeckiska dator eftersom han skriver med å,ä och ö. Hahaha.

Nä, nu skall jag till Olso och träffa Statoils VD.

Permalänk
Medlem

TheNisse, vi är många fler som tycker precis som du, ta inte åt dig allt dedär med "gå ut med ditt namn" osv., det är från samma personer som har [försökt] skydda Medison genom hela tråden med en massa dåliga argument, du gör ett mycket bra jobb!

Medison "företaget" är genomruttet!

EDIT1:
Vi är en majoritet i denna fråga, kolla bara på engadget, slashdot, digg, idg, cint och alla andra sajter som har rapporterat om Medison Celebrity och där det har disskuterats.. Hela Internetet kan vel inte ha fel va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tabb
TheNisse, vi är många fler som tycker precis som du, ta inte åt dig allt dedär med "gå ut med ditt namn" osv., det är från samma personer som har [försökt] skydda Medison genom hela tråden med en massa dåliga argument, du gör ett mycket bra jobb!

Medison "företaget" är genomruttet!

Tjusningen med internet, att vara totalt anonym, står man för det man säger så gör namn ingen skillnad. Jag skäms inte för att ha både namn och hemmaort här på sweC.

"Kan inte Sweclockers bara officiellt bekräfta att inläggen från mariae71, exxoritas, olavo, sudden008 mfl skriver från samma IP-nummer."

Precis, det måste vara så. Man får helt enkelt inte ifrågasätta det som skrivits här för då jobbar man för Medison. Vem är ansvarig utgivare av alla anklagelser, fakta m.m. som vi ska grilla om utkomsten av allt är annorlunda än vad folk sagt?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX