Ursprungligen inskrivet av sudden008
Nä kan inte hålla med dig om det. Som du sa innan att svenskarna var lättlurade. De gäller ju inte att vara enkelriktat och tro blint vad som sägs här, och bara tro att medison är bluff bara för du och nisse säger det.
visst dom kan vara ett bluff företag men dom kan även vara ett redigt företag med billiga datorer.
men de gäller att kunna granska båda sidorna och vara kritisk.
MEn jag vet inte var ni har bevisen att dom inte har några datorer. Men medisons bevis får vi se om nån vecka ju om dom har något.
Jo det är bara jag och thenisse som tror att det är en bluff. Absolut inga andra. Det är fult logiskt att vi kan köpa en dator med den specen för 150$.
Vi är bara otacksamma idioter som inte uppskattar att det Svenska företaget Medison har löst U-lands problemet med datorer om ack 50$ för dyrt men endå en lösning med en wideescreen och en riktig cpu samt disk.
Det är verkligen otroligt att ett så stort företag har lyckats att sänka de mer välrenoverade företagen så som Dell, Toshiba, Fujitsu-siemens mfl.
Men det var jhu bara en tidsfråga efterssom branschen absolut har för höga marginaler!
Vi kan jhu ta och jämföra detta med en Mobiltelefon på OnOff för 99:- (SEK) då detta är igentligen samma sak, en barebone, cpu, hdd,minne,garanti,frakt och kundservice;).
De verkar jhu ha löst detta bra genom att frakta själva barebonen från taiwan till brasilen för montering, allt detta för att bygga den logiska datorn och för att hålla ned fraktkostnaden. För att låta fabriken i taiwan göra allt är jhu super korkat. (!)
Sisst men inte minst frakten är jhu underbar endast 4-6v, för att det tar inte 7-8v att skicka saker från taiwan med båt då tull osv måste vara inblandade.
Men vi har glömt det bästa. Varken Intel eller AMD har lyckats med detta att bygga en dator för 150$ och ja de har försökt. AMD lyckades för en tid sen om ni kommer ihåg har för mig att den hette Pico och såg ut som en macmini. Tack vare Medison så kan nu alla köpa en dator, och AMDs dröm om att ha världen uppkopplad är snart sann.
Medison tack för att ni finns och allt detta ifrån ett Cafè BRA jobbat!
Allt detta på 5personer! Otroligt ja ni har jhu låga omkostnader, för just personalkostnader är den tunga biten i det hela.
Gammal är gubbe