Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajkas1
En inbyggd SIP-client, typ något som fungerar tillsammans med Skype, finns det?

Länk till mobil.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Vad för puck är det? hur långt abbonemang på wayfinder hänger med?

Länk till mobil.se

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stort minne P1 tar emot?

Läser på Sony Ericsson Developer-siten detta:
"External memory: Up to 1GB Memory Stick Micro (M2)" Källa

Kan ju inte stämma att 1GB är max?!

Detta är helt klart det som avgör om jag köper telefonen eller inte.

Någon som testat 2GB / 4GB eller läst på något annat ställe vad den klarar?

EDIT: Just fått reda på att 2GB och 4GB ska funka finfint! (läste på esatos forum).

Visa signatur

// DEF

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som vet hur länge mobilen behövs laddas första gången, om det ens behövs?

moderna telefoner med litium-lion behöver inte laddas extra länge första gången, står det typ4 timmar i manualen, så behövs bara 4 timmar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Skulle vara kul o kunna få se statistik som visar på hur många som förlänger sitt abbonemang på wayinder efter 12månader.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

hur är det med wayfinder-abonnemanget, kan man vänta med att aktivera det?
eller börjar det ticka så fort man köpt telefonen på något vänster?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
jag har en M600 (samma design) och det är inte speciellt snabbt att skicka SMS tyvärr

det snabbaste sättet är via den lilla ikonen högst upp till vänster och välja nytt sms

att bara trycka på meddelande-ikonen (den stora i nederkanten) tar längre tid och är omständigare...

har du skickat ett SMS nyligen till mottagaren så finns det en liten hotlist att välja mottagare från - annars får man välja telefonbok och välja mottagare den vägen

och ja - den klarar 4Gb...

Men ändra så att "meddelande-ikonen" öppnar ett nytt SMS istället för att öppna meddelande-applikationens "grundläge" då. Då är det bara ett skärmtryck för att komma till det nya SMS:et som skall skrivas. Tyvärr får man vänta typ 5 s eller mer med en M600 ändå men med en P1 ska det förhoppningsvis gå fortare.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
hur är det med wayfinder-abonnemanget, kan man vänta med att aktivera det?
eller börjar det ticka så fort man köpt telefonen på något vänster?

Man kan vänta med aktivering.
Så det är lugnt.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

jag som redan har ett då? ett livstidsabbonemang. Hur gör jag då? kan man radera programmet ur telefon för att lägga in sin egna?

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
jag som redan har ett då? ett livstidsabbonemang. Hur gör jag då? kan man radera programmet ur telefon för att lägga in sin egna?

Det behövs inte - du för över din licens till den nya telefonen dvs aktiverar den med dina uppgifter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
///

Visst måste man göra så - men det är just det som är problemet...att man måste ändra det själv till något som borde vara default på telefonen för att göra livet enklare för användaren.

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Om man tittar på bilder i p1an eller film blir det lika skarpt som typ i k810?
Jag menar i skärmen.
Känns som dom kan bli lite oklara när det är toutch screen. Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Har idag varit och klämt på en P1i kändes helt underbar både till form och knapp vist.

Detta har nu fått den effekten att jag bestämt mig för att avsluta mitt 3 abb och fortsätta mitt Telia abbonemang.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Hm, två frågor enkla frågor.

1; jag har ett 3G-kontaktkort, men det går ej igång, själva funktionen 3G. Det står Telia Sweden 3G, men då jag trycker på symbolen står det "3G ej tillgängligt" längst ner, kan meddela att jag bor i Sthlm City och morsan har även full styrka till 3G med mobilen bredvid. Är det inte aktiverat från scratch eller måste jag göra det?

2; Hur avslutar jag ett program, är det bara via aktivietshanteraren eller kan jag göra det på något annat sätt? Och när jag går ur ett program och stänger ner det via aktivietshanteraren och trycker på meny-knappen på displayen, varför kommer jag tillbaka till det föregående programmet och inte själva menyn? Om jag t.ex. var inne i kalender och avslutade sedan det, är det kalendern jag kommer till då jag trycker på meny igen.

Snabba svar uppskattas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hm, två frågor enkla frågor.

1; jag har ett 3G-kontaktkort, men det går ej igång, själva funktionen 3G. Det står Telia Sweden 3G, men då jag trycker på symbolen står det "3G ej tillgängligt" längst ner, kan meddela att jag bor i Sthlm City och morsan har även full styrka till 3G med mobilen bredvid. Är det inte aktiverat från scratch eller måste jag göra det?

2; Hur avslutar jag ett program, är det bara via aktivietshanteraren eller kan jag göra det på något annat sätt? Och när jag går ur ett program och stänger ner det via aktivietshanteraren och trycker på meny-knappen på displayen, varför kommer jag tillbaka till det föregående programmet och inte själva menyn? Om jag t.ex. var inne i kalender och avslutade sedan det, är det kalendern jag kommer till då jag trycker på meny igen.

Snabba svar uppskattas.

1. Testat med annat kort?
Kan vara fel på det.

2. Endast via aktivitetshanteraren tyvär.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

kan man på nåt sätt få gpsen att inte alls använda gprsen? vill ju inte att de ska kosta pengar... har nu laddat ned alla svenska kartor som finns i mywayfinder.com ... men ser att grpsen kopplas upp ändå när jag ska använda den :S

Permalänk
Medlem

Wayfinder är konstruerat så att det alltid kopplar upp för att ladda ner uppdateringar till kartorna - även om det är så att du har de senaste redan nerladdade...

testa att sätta telefonen i flightmode (funkar BT till GPS då? )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DEFF
Någon som vet hur stort minne P1 tar emot?

Läser på Sony Ericsson Developer-siten detta:
"External memory: Up to 1GB Memory Stick Micro (M2)" Källa

Kan ju inte stämma att 1GB är max?!

Detta är helt klart det som avgör om jag köper telefonen eller inte.

Någon som testat 2GB / 4GB eller läst på något annat ställe vad den klarar?

EDIT: Just fått reda på att 2GB och 4GB ska funka finfint! (läste på esatos forum).

Jag använder iaf ett 2 GB minneskort i min P1i

Permalänk
Medlem
Citat:

Wayfinder är konstruerat så att det alltid kopplar upp för att ladda ner uppdateringar till kartorna - även om det är så att du har de senaste redan nerladdade...

testa att sätta telefonen i flightmode (funkar BT till GPS då? )

nopp, bt funkade inte då...

Permalänk
Medlem

nej jag testade det efter jag skrev inläget och den stänger även av BT i Flightmode - synd annars kanske man kunde fått WF att skippa uppdateringen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nej jag testade det efter jag skrev inläget och den stänger även av BT i Flightmode - synd annars kanske man kunde fått WF att skippa uppdateringen

mjoo hur är det med tomtom då? kanske vet?
undrar också ifall nån vet hur man byter låt när knapplås är på och musikspelaren är minimerad? måste ju kunna byta låt/höja volym när man har telefonen i fickan.... eller man kanske måste ladda ner nåt nytt mp3spelarprogram, nån som vet nåt bra?

Permalänk
Medlem

tomtom hämtar inte hem nått, så med tomtom kommer det inte dra nå datatrafik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

så är det, men det kostar att uppdatera sina kartor hos tomtom efter ett tag (beroende på abonnemang och tjänster man köper)

det gör att kartorna på minneskorten snabbt blir inaktuella i städer det byggs mycket

jag har både TomTom och Wayfinder och jag använder TomTom tills jag drabbas av kartfel - då startar jag Wayfinder om jag inte hittar rätt (bara hänt en gång iofs)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja, alla har ju sina nackdelar, tyvärr.

hur äre med wayfinder om man åker nånstans där inte finns mobiltäckning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilket TomTom är det man ska leta reda på (om man vill ha sverige inkl europa) ?
Och finns det nån skillad på OS osv ?

//nejo

Permalänk
Medlem

Så... vad för applikationer bör man smiska in i mobilen nu när man fått den

Permalänk
Medlem

JCGJukebox, Swiss manager pro 1.51(gryymt skönt o ha), tomtom 6 + skandinaviska kartor, Agile messenger(någon som vet nåt bättre msn program?) och jag letar på fortfarande

Permalänk
Medlem

Beställt en idag

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan läsa in ical-filer på något sätt utan att behöva ha tillgång till en windows-dator?

Permalänk

Nu har jag med beställt en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Nu har jag med beställt en...

DU/eller ni, kommer inte att bli besvikna.

Permalänk
Avstängd

Jag har för en stund sedan plockat ut min "pitt" och jävlar va hightech samt robust den känns. Enda minus för MIG just NU är pekskärmen varför? Jo ren ovana dvs minus är temporärt då mitt tålamod aldrig varit bra xD

Någon som har en bra Mobilsida att dela med sig?