Dell Color Laser Printer 1320C

Permalänk
Melding Plague

Dell Color Laser Printer 1320C

Färglaserskrivare var tidigare något som bara företag hade råd med, men numera finns det ett flertal billiga modeller på marknaden som även passar bra för konsumenter. En av dessa är Dell Color Laser Printer 1320C som i sitt grundutförande bara kostar drygt 2 000 kronor inklusive frakt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som om at jag klarar mig med min Canon 4300 IP ett tag till. Ska jag byta till laser så ska det vara för att det ska bli bättre. Bättre fotobilder än vad jag skrivit ut med denna skrivaren får jag inte ens i när jag framkallar bilderna hos ett vanligt frakallningställe.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att vet på ett ca hur länge "tonerna" räckte samt ca pris på dem? De må vara små men de kan vara billiga ?

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk

Laser är ju överlägset billigare i längden, en toner för 500-700 räcker ju till över 3000 ark medan en bläckpatron går på 300-500 för ca 500 utskrifter. Gick själv över till (svartvit) laser och har aldrig sett tillbaka, fördelarna är många (kvalitet, snabbhet, pris, avsaknad av kladdighet).

Tycker det är kul med lite billigare färglaser också , men för 2000 så är det nog en rätt så ranglig maskin.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk

Jag skulle gärna byta upp mig till laserskrivare. Men jag skulle nog nöja mig med en svartvit eftersom jag sällan skrivet ut saker i färg.

Permalänk
Medlem

trevligt med recensioner av lite andra grejer än det vanliga.

en liten sammanställning av den verkliga kostnaden (färgmojängerna) vore dock bra även om man nu säkert kan kolla upp det på nån sida som kränger dem.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ni kunde ju testat Samsung CPL-510 istället... (även den ca 2000kr)
Vi köpte hem en sån till hushållet (satt på skrivarserver) och den har lite fler finesser såsom 1200x1200 dpi och duplex.
Snål som man är så har jag inte skrivit ut ett helt ark med foto, så jag kan ge mitt omdöme..

Annars är det trevligt med lite recentioner av annat slag!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Ni kunde ju testat Samsung CPL-510 istället... (även den ca 2000kr)
Vi köpte hem en sån till hushållet (satt på skrivarserver) och den har lite fler finesser såsom 1200x1200 dpi och duplex.
Snål som man är så har jag inte skrivit ut ett helt ark med foto, så jag kan ge mitt omdöme..

Annars är det trevligt med lite recentioner av annat slag!

-------------------------
Kör med CLP-510 sen drygt ett o halvt år tillbaka på jobbet, fina utskrifter och håller god kvalite!
Toppenlaser och fina foton också!

Visa signatur

DJ

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat en annan minsting, Samsung CLP-300N, liten sak som saknar duplex och allt sånt där men har inbyggt nätverksanslutning. Också ungefär samma prisklass som ovanstående. Lite åt det långsamma hållet kan jag tycka men med standardkvalitet på utskrifterna har den faktiskt bättre klarhet i färgerna än en bläckstråleskrivare med standardinställningar. På fotopapper kommer ju såklart inte laserskrivaren i närheten iaf på vanligt papper, kunde varit kul att se hur det går med för skrivaren avsedda högkvalitetspapper i Samsungen...

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ha vilja vetat hur driftskostnaderna ser ut på en sånhär skrivare... Priser på toner, åtgång m.m, en inte helt oviktig detalj???

Bytte för många år sedan kladdiga bläckstråleskrivare mot ekonomiska och snabba laserskrivare... Färg har inte lockat mig nämnvärt då det mesta som skrivs ut är text...

Dessutom måste bläckstråleskrivare underhållas för att inte becka igen... Fick mer eller mindre en utskällning av en försäljare som undrade varför jag inte fattat att skrivaren måste användas kontinuerligt om den inte totalt ska torka ihop...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem

EL Giganten säljer HP LaserJet 1018 för 699kr så man är frästad att köpa en fast toner kasetten kostar 799kr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Det vore trevligt att få se Dells specifikationer på hur länge en toner håller samt vad en ny toner kostar.

Permalänk
Medlem

Lite sugen blir man ju på den men jag är för nöjd med min bläckskrivare än.

Jag köpte mig en billig Brother DCP-117C och köper patroner för löjliga pengar här: http://www.print-it.nu/.
Det är sjukt billiga priser med patronkostnader på 30-60kr. Det blir bra utskkrifter och patronerna räcker länge. En till bra sak är ju att det är separata färgpatroner så man slipper byta ut hela när en färg tar slut.

Det här är en multifunktionsskrivare som klarar kopiering och att scanna också och gör det väldigt bra. Jag kan varmt rekommendera den här skrivaren till er som vill ha billig driftskostnad och bra utskrifter. Sen är den här skrivaren självrengörande också så den inte kleggar igen om man inte använder den på ett tag, lite roligt att den håller på och grejar själv ibland

Tidigare hade jag en HP-skrivare som kostade mig 2500kr och patronerna runt 300-500kr styck. Ett klart uppköp för mig att byta till min Brother för samma pris som nya patroner skulle ha kostat till min gamla HP.

Här har ni liknande skrivare till lite olika priser från brother:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=64036,150080,72914,64037

och här till billiga patroner:
http://www.print-it.nu/

Var bara tvungen att rekommendera en billig skrivare med billiga och BRA patroner som ger en billig driftkostnad. Att man också kan scanna och kopiera i hög upplösning är ju inte fy skam! Me like!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Kollade upp vad det kostar till CLP500 iaf, 1600 spänn för en komplett uppsättning C/M/Y/K som räcker för 1000 respektive 2000 sidor.

Toner till Dell-skrivaren i recensionen ligger på strax över 1000-ingen styck för färgerna, och sen finns det även high-capacity för runt 1300kr/st... Inte billigaste tyvärr =/ Billigare att köpa ny skrivare när tonerna är slut.

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhatCat
Kollade upp vad det kostar till CLP500 iaf, 1600 spänn för en komplett uppsättning C/M/Y/K som räcker för 1000 respektive 2000 sidor.

Toner till Dell-skrivaren i recensionen ligger på strax över 1000-ingen styck för färgerna, och sen finns det även high-capacity för runt 1300kr/st... Inte billigaste tyvärr =/ Billigare att köpa ny skrivare när tonerna är slut.

Är du säker på att tonern som följer med en ny Dell-skrivare är fulla? De brukar vara fyllda till 1/4 eller något liknande.
Är den här skrivaren en singlepass?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det är viktigt att kolla vad det kostar med toners och så länge testarna inte tar upp detta är testen värda NOLL!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Är du säker på att tonern som följer med en ny Dell-skrivare är fulla? De brukar vara fyllda till 1/4 eller något liknande.
Är den här skrivaren en singlepass?

Sant, de brukar snåla med fyllningen i sina originaltoners. Det gör nästintill alla tillverkare. Men frågan är om det är värt att lägga såpass mycket pengar på en skrivare som kanske inte riktigt ger så bra utskrifter som man skulle vilja. Återigen, alltid en avvägning

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
EL Giganten säljer HP LaserJet 1018 för 699kr så man är frästad att köpa en fast toner kasetten kostar 799kr.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=23830
Där kan du köpa toner för 595:-
Förstår inte hur dom kan vara så mycket billigare än alla andra på dom.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
http://www.webhallen.com/prod.php?id=23830
Där kan du köpa toner för 595:-
Förstår inte hur dom kan vara så mycket billigare än alla andra på dom.

Snyggt! Det blir grymt billigt det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jag skulle säga att ni bör kolla in Samsungs billigare modeller om patronbyte är en fråga. tror det är den Derfpa nämnde som har billiga patroner, tillskillnad mot denna så har den inte elektrostatvalsar på patronen, det är det som gör det dyrare.

nu är det iof en del fördelar att byta allt i ett också, men men.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Njaaa..
Jag tycker om funktioner till skrivare. Multifunktionsskrivare, tocken dära AIO di kallert.
Har själv testat HP Photosmart C3180 under längre tid, den var funktionell, god kvalité, dyra patroner och tung, långsam mjukvara. Hade jag fått den för strax under 2000 kr som laser så skulle jag överväga köpa den igen.

Jag vill att ni gärna undersöker sådana skrivare, laser som bläck.
Och såklart så ska de gå att överklocka

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

HPs färglasrar kostar det mer att köpa en ny uppsättning toner+trumma än att köpa en ny skrivare - fint slit och släng sammhälle vi lever i...

Permalänk

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45933
HP Color Laserjet
Tror ni den där är något att ha?, tänkte också på att hp tonerna var hyffsat billiga också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartfogel
http://www.webhallen.com/prod.php?id=45933
HP Color Laserjet
Tror ni den där är något att ha?, tänkte också på att hp tonerna var hyffsat billiga också.

HP Laserjet 2605 är en helt OK maskin. Har köpt in ett antal av 2605dn på jobbet till mindre avdelningar. Men du bör komplettera den med 128 MB extra minne, kostar ca 400 kr utan avtalspriser.

För alla HP laserskrivare så är ett kassettbyte mer än bara toner som fylls på. Du byter även andra mekaniska delar som slits ut. Hos andra tillverkare får du byta trumma, fixeringsenheter, mm. Efter ett antal tusen utskrifter som i regel kostar betydligt mer än skrivaren.

För Dell Color Laser Printer 1320C så kostar ett 4-pack tonerkassetter ungefär som skrivaren...

http://accessories.euro.dell.com/sna/suppliesselector.aspx?st...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hfuhruhurr
HP Laserjet 2605 är en helt OK maskin. Har köpt in ett antal av 2605dn på jobbet till mindre avdelningar. Men du bör komplettera den med 128 MB extra minne, kostar ca 400 kr utan avtalspriser.

För alla HP laserskrivare så är ett kassettbyte mer än bara toner som fylls på. Du byter även andra mekaniska delar som slits ut. Hos andra tillverkare får du byta trumma, fixeringsenheter, mm. Efter ett antal tusen utskrifter som i regel kostar betydligt mer än skrivaren.

För Dell Color Laser Printer 1320C så kostar ett 4-pack tonerkassetter ungefär som skrivaren...

http://accessories.euro.dell.com/sna/suppliesselector.aspx?st...

hmm, okej tack för infon. För jag funderar på om det är värt att inhandla en färglaser till hemmet då vi får byta bläckpatroner stup i kvarten.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319458

tokbilliga patroner iom att valsen är separat. om de nu blir ett problem tjäar man troligen ändå in det på skrivaren.

finns även med nätverk för några hundra till.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

www.dell.se och några klick

4-pack: Fyrfärgskassetter med hög kapacitet för Dell färglaserskrivare 1320c
2682,50 kr Inkl. moms, Exkl. frakt

4-pack: Fyrfärgskassetter med standardkapacitet för Dells färglaserskrivare 1320c
2070,00 kr Inkl. moms, Exkl. frakt

Svart tonerkassett med hög kapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (2000 sidor)
473,75 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Cyanfärgad tonerkassett med hög kapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (2000 sidor)
736,25 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Gul tonerkassett med hög kapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (2000 sidor)
736,25 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Magentafärgad tonerkassett med hög kapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (2000 sidor)
736,25 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Svart tonerkassett med standardkapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (1000 sidor)
386,25 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Cyanfärgad tonerkassett med standardkapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (1000 sidor)
561,25 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Gul tonerkassett med standardkapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (1000 sidor)
561,25 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Magentafärgad tonerkassett med standardkapacitet för Dell 1320c färglaserskrivare (1000 sidor)
561,25 kr
Inkl. moms, Exkl. frakt

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartfogel
http://www.webhallen.com/prod.php?id=45933
HP Color Laserjet
Tror ni den där är något att ha?, tänkte också på att hp tonerna var hyffsat billiga också.

Många kunder som köpt lillebror 1600 och bara bra erfarenheter av den och helt okej "foto" utskrifter också. Inget att jämnföra med en photoskrivare men annars så.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med billig färglaser.

Själv hatar jag dock skrivare. Fy för paper.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Laser är helt överlägset till text. Skulle aldrig köpa en bläckstråle idag.

Tycker det var lite roligt att CMYK fägerna var dropp-formade på framsidan. Alla vet väll att toner är inte någon flytande vätska.