Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

nej det kan man inte, men om saken är indestructible så går väl durabilityn bort, alltså den pajar inte.

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem

Hmmm nu har jag maxat traps....Några tips vad jag ska lägga skillpoints på nu för att kunna döda light-imuna saker? Är lvl 77 atm

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny Bunny
Hardtail: Kan man joina med sin nya Mf trowher barb ngn gång på rush??
Lite drygt att sitta på smitern hela tiden, så man istället kan köra lite pitruns
Sen gambla jag en 3 + PC Tiara (Clean... =/) är den värt ngt?

Javisst, ingen fara. Jag rushar dig Act1 Normal- Act4 Diablo Hell utan uppehåll mot ditt Hellforge Quest... Om du vill så kommer jag nog vara inne runt 23.00 ikväll alternativt 15.30 imorrn, på Acc: PlayHarder alt. GrapesofWrath

Får se om jag orkar köra ikväll dock, slutar jobbet kl. 22 och börjar 6.30 imorrn.. Imorrn har jag tre pers att rusha upp, du får jättegärna haka på då om du vill!

Visa signatur

"We should live so that when we come to die, even the undertaker will be sorry." - Mark Twain

Permalänk
Medlem

Hardtail: Jag blir gärna med rushad om du har tid o lust nån dag (eller gör det samtidigt som nån av de andra?) Du kan lätt få mina HF-Q isf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Hardtail: Jag blir gärna med rushad om du har tid o lust nån dag (eller gör det samtidigt som nån av de andra?) Du kan lätt få mina HF-Q isf.

Du får gärna hänga med på samma veva som mina mulor. Adda mig på flist och hojta till när du ser att jag är inne. Vad har du själv för accountname?

Förutsättningen för detta är ju självklart att det är Softcore Ladder vi pratar om, men det antar jag var det du menade?

Visa signatur

"We should live so that when we come to die, even the undertaker will be sorry." - Mark Twain

Permalänk

sen är static field mycke mer effektivt med infinty tar 2-3 static sen 3 fb med main vapen sen switch en hit då e han död

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
sen är static field mycke mer effektivt med infinty tar 2-3 static sen 3 fb med main vapen sen switch en hit då e han död

Gör Conviction Static Field starkare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardtail
Du får gärna hänga med på samma veva som mina mulor. Adda mig på flist och hojta till när du ser att jag är inne. Vad har du själv för accountname?

Förutsättningen för detta är ju självklart att det är Softcore Ladder vi pratar om, men det antar jag var det du menade?

Jadå det är SCL. Halle7 är mitt acc. Addar dina 2 nu

Permalänk

- light res dels från conviction sen från vapnet med static gunkar juh inte på immuna så det funkar bättre om dom har mindre i res

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem

Fick boost av cookie (tack cookie) så behöver inte längre

Permalänk
Medlem

TUSAN vad less man blir! Har varit tempbannad i nästan 2h exakt är detta vanligt brukar vara tempbannad i 1h typ inte 2h?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
TUSAN vad less man blir! Har varit tempbannad i nästan 2h exakt är detta vanligt brukar vara tempbannad i 1h typ inte 2h?

Va det inte så att tiden förlängdes när man försökte logga in när man fortfarande var bannad? (Vet inte, har aldrig råkat ut för)

PS. Nån som kan länka till bra summoner-guide. Har sett många olika men vet inte vilka som är bra... Tänkte spela upp en som man kan leka med när man är trött på de andra temporärt.

Permalänk
Medlem

Jepp så äre...juh fler gånger under tiden man är bannad juh längre tid tar det.....tro mig jag vet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk

Hardtail: Vad sägs som det här :
Jag fixar min gubbe till lvl 40, så får jag rush gratis?
Fick Fal i Nm (hf) och Lum i Hell (hf) på min första gubbe, den enda som jag har nu =/ ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny Bunny
Hardtail: Vad sägs som det här :
Jag fixar min gubbe till lvl 40, så får jag rush gratis?
Fick Fal i Nm (hf) och Lum i Hell (hf) på min första gubbe, den enda som jag har nu =/ ...

Hehe, riktigt så entusiastisk är jag inte på att spela Diablo 2. Just nu är jag dessutom jävligt förbannad för allt går åt helvete här på jobbet just nu..

Behöver alla HRs jag kan få så jag har lite det som policy att ta HF-Questet.

Dessutom skulle det skilja typ 5 minuter i total speltid för den grushen, vare sig du är level 1 eller 40 eftersom att normal ändå är för lätt för att spela någon större roll varken speltidsmässigt eller svårighetsmässigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon har lite att göra eller bara är sugen på att boosta mig genom normal SCL skriv till *helsefyr

Permalänk

Läste att man kan öppna portar för att kunna spela diablo trådlöst vilken inte alls funkar bra för mig. Har öppnat de som beskrevs men det hjälper inte.

Börjar bli less på att ha nätverkskabeln i laptopen hela tiden. Vill kunna röra runt laptopen även om jag blir sugen på att spela d2.

Hjälp sökes!

Permalänk
Medlem

Snacka om skönt, igår såg jag ett game som hette free acc here och jag tänkte då jaha det är väll en scammer som vill at tman skriver in namn o pass och får fram en kod eller något, men det visades vara helt seriöst och jag fick hans ena acc som bla innehöll arach, soj, 3torch osv skitbra ju!

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Citat:

Snacka om skönt, igår såg jag ett game som hette free acc here och jag tänkte då jaha det är väll en scammer som vill at tman skriver in namn o pass och får fram en kod eller något, men det visades vara helt seriöst och jag fick hans ena acc som bla innehöll arach, soj, 3torch osv skitbra ju!

Det händer ofta sånt, när det har varit ladder reset
[Edit] awh... har ingen lust att spela D2 nu =/

Permalänk
Citat:

Fan va chill att något sånt händer
Aldrig fel med SoJ och Torches
kan ju säga att det hände mig me, fick grief,CTA, pala T, anni,2 soj, 6 jah, 2 ber, cham, ists det va däremot för ett tag sen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Läste att man kan öppna portar för att kunna spela diablo trådlöst vilken inte alls funkar bra för mig. Har öppnat de som beskrevs men det hjälper inte.

Börjar bli less på att ha nätverkskabeln i laptopen hela tiden. Vill kunna röra runt laptopen även om jag blir sugen på att spela d2.

Hjälp sökes!

jag spelar det utan att öppna några portar. Trådlöst och med bärbar

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk

kolla brandäggen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeX-WickeD
Fan va chill att något sånt händer
Aldrig fel med SoJ och Torches
kan ju säga att det hände mig me, fick grief,CTA, pala T, anni,2 soj, 6 jah, 2 ber, cham, ists det va däremot för ett tag sen..

Jäklar, 6 Jah och 2 Ber hade jag aldrig bangat på.

Det jag inte förstår med Blizzard är hur i helvete de kan vara så sjukt dumma i huvudet att de aldrig ändrat på drop raten för runor högre än Vex. Tror de att marknaden fylls MINDRE med HRs när runorna är så in i helvete jävla svåra att hitta så att folk måste dupa dom för att vanligt folk ens ska få en chans att se dem in game?

För min del så andas Diablo 2 sina sista andetag nu, och jag kommer nog inte ladda spelet så många gånger fler när Mass Effect, Bioshock och alla de andra grymma kommande spelen släppts.

Visa signatur

Permalänk

nej jag hade ganska tur fick en HotO också, glömde säga det xD
Nej det förstår inte jag heller, men det är väl lite det spelet går ut på, att man ska inte hitta dom bästa sakerna så värst ofta (fast dom kunde som du säger höja dropraten lite).

Fan va tråkigt att du kanske ska sluta, tycker det är synd eftersom spelet kommer liksom dö ut..
När jag inte heller pallar köra mer brukar jag börja på en ny gubbe, det är ifs riktigt segt i början men det är kul när man kommer upp i högre lvls
Funderar faktiskt på att börja på en PvP FB Sorceress

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet nån bra build till kick assasin?

Permalänk

Om du nu bestämmer dig för att sluta, skulle man kunna få ditt account då ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

en snabb fråga!! hur gör man för att komma till hell som lvl 1? alltså hur gör man med ancient i act 5?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av welelle
en snabb fråga!! hur gör man för att komma till hell som lvl 1? alltså hur gör man med ancient i act 5?

Du gör så att nån höglevlad boostar dig, alltså dödar monster o klarar quests åt dig. Sen för att döda baal gör du lättast så att du går in i ett game som heter nåt i stil med "baal for quest" och låter någon med baal-questen döda baal medan du står i stan. Då får även du questen. Du behöver inte göra ancients alls.

Läs mer på sida 198 i denna tråd.

Permalänk
Medlem

tackar så mkt.. mkt pinsamt att man inte såg det dära på sida 198!!

Permalänk
Medlem

En fråga. Om man kör en necro summoner. Använder man life tap nåt eller typ bara amplify damage? Ett poäng sätter man ju, men ska man sätta mer?