FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem

Ny config igen.

Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/Foo-LTTM-Listen-To-The...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt. Fast jag gillar din förra bättre.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur fixxar man så d står vad man lyssnar på i msn?? :S har försökt ladda ner nån dll fil men d verkar vara för fel vewrision :S nån som vet???

HA d!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazzej
Hur fixxar man så d står vad man lyssnar på i msn?? :S har försökt ladda ner nån dll fil men d verkar vara för fel vewrision :S nån som vet???

HA d!

http://stephan.kochen.nl/proj/foobar2000.html -> MSN Now Playing.
Jag kör den med nyaste foobar och msn live 8.5 beta men den funkar även med den vanliga msn-versionen och windows live messenger icke beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazzej
Hur fixxar man så d står vad man lyssnar på i msn?? :S har försökt ladda ner nån dll fil men d verkar vara för fel vewrision :S nån som vet???

HA d!

Finns den norna nämnde, men vill även rekommendera denna som jag använder, lite ändringar så radio streams visas korrekt i MSN (foo_msnalt_stream). Funkar med nyaste MSN och Foobar2000.

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?s=&showtopic=31...

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Lite mod av Lassekongo83's senaste, jag gillar!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur får ni albumart att visas i playlisten?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Magi! Nej men med t.ex Columns UI och Panels UI kan du lägga in kod för bilder, och playlisten är också kodad dit. Allting är det t.o.m.
Så det är typ en bild-kod för folder.jpg i den mappen albumet är, sedan är det kod för playlisten...
Kanske inte så bra förklarat men håller på att svimma just nu, hur trött som helst. lassekongo83 kan nog förklara mycket bättre än mig om han hittar hit.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag släppt min senaste:

Last ner + mer info: http://lassekongo83.deviantart.com/art/Foo-Slan3-64701825

@Cj: Du måste ha PanelsUI. Koden för att visa album art i playlisten är:
(Högerklicka på playlisten > settings och lägg till detta i Group Display.)

$imageabs2(100,100,,,,,0,4,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,NOKEEPASPECT)

Placera en folder.jpg för varje albums framsida i albumets mapp.

Eller om du placerar alla covers i en mapp. (Då måste de heta exakt likadant som din %album% tag. Kan vara ett problem då filnamn inte kan innehålla vissa tecken.)

$imageabs2(100,100,,,,,0,4,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,NOKEEPASPECT) $imageabs2(40,40,0,0,,,$sub(%_width%,37),7,\plats/till/din/mapp/%album%.*,NOKEEPASPECT)

Där de olika värdena är storlek, x, y postition osv.

Edit: Utan radbrytningar innan $ som det blir här på swec i code-taggen. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Nu har jag släppt min senaste:

http://static.pici.se/pictures/YbBxfcioi.png

Last ner + mer info: http://lassekongo83.deviantart.com/art/Foo-Slan3-64701825

@Cj: Du måste ha PanelsUI. Koden för att visa album art i playlisten är:
(Högerklicka på playlisten > settings och lägg till detta i Group Display.)

$imageabs2(100,100,,,,,0,4,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,NOKEEPASPECT)

Placera en folder.jpg för varje albums framsida i albumets mapp.

Eller om du placerar alla covers i en mapp. (Då måste de heta exakt likadant som din %album% tag. Kan vara ett problem då filnamn inte kan innehålla vissa tecken.)

$imageabs2(100,100,,,,,0,4,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,NOKEEPASPECT) $imageabs2(40,40,0,0,,,$sub(%_width%,37),7,\plats/till/din/mapp/%album%.*,NOKEEPASPECT)

Där de olika värdena är storlek, x, y postition osv.

Edit: Utan radbrytningar innan $ som det blir här på swec i code-taggen. :/

Får det bara till och bli såhär:

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Får det bara till och bli såhär: http://pici.se/thumbs/t_YVniKbrHr.gif

Ladda ner den igen. Blev ett fel när jag laddade upp den först.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Ladda ner den igen. Blev ett fel när jag laddade upp den först.

Blev lite bättre iaf

Vad ska jag göra åt det svarta längst ner?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Blev lite bättre iaf
http://pici.se/thumbs/t_FFhQHGBGw.gif

Vad ska jag göra åt det svarta längst ner?

Ser ut som att du förstorat fönstret. Ta bort kodbiten att den ej ska visa titlebar och förminska fönstret.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Ser ut som att du förstorat fönstret. Ta bort kodbiten att den ej ska visa titlebar och förminska fönstret.

Fixat.. går det inte att få ÅÄÖ på låtnamnen? =/
Och sedan står det bara ett frågetecken på hur många gånger låten är spelad och likaså på när den senast är spelad, vad ska jag göra åt det?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Fixat.. går det inte att få ÅÄÖ på låtnamnen? =/
Och sedan står det bara ett frågetecken på hur många gånger låten är spelad och likaså på när den senast är spelad, vad ska jag göra åt det?

Tror inte typsnittet har bokstaven Å. Men Ä och Ö fungerar för mig.
Du får spela låten en gång först så att foo_playcount_mod kan lägga till informationen i låtens id3-taggar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Du får spela låten en gång först så att foo_playcount_mod kan lägga till informationen i låtens id3-taggar.

Funkar ej här :/

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Funkar ej här :/

Hmm foo_playcount_mod kan ibland strunta i att uppdatera vissa låtar. Har inte så stor koll på det då den uppdaterar de flesta av mina låtar. Kanske låtarna är skrivskyddade? Kolla också så att allt i Preferences > Tools > Play Count Mod - Tag Writing är klickat i.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Hmm foo_playcount_mod kan ibland strunta i att uppdatera vissa låtar. Har inte så stor koll på det då den uppdaterar de flesta av mina låtar. Kanske låtarna är skrivskyddade? Kolla också så att allt i Preferences > Tools > Play Count Mod - Tag Writing är klickat i.

Nu funkar det
en lite fråga, tänkte byta bakgrund... hur ändrar man den lila färgen i samlitga texter till något annat?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Nu funkar det
en lite fråga, tänkte byta bakgrund... hur ändrar man den lila färgen i samlitga texter till något annat?

Kopiera koden till ett valfritt kod-program (rekommenderar inte notepad, men den går väl an troligtvis.) CTRL+F. Leta upp flertalet $font i koden. Kan se ut nåt sånt här tex: $font(Cicle Semi,16,,229-186-228).
Ändra Red-Green-Blue värdet (229-186-228) till nån annan valfri färg.

Om du har Photoshop så är det bara att använda Eyedropper tool och klicka på den färgen du vill ha. Klicka sen på Foreground color och titta vilket RGB värde färgen har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Kopiera koden till ett valfritt kod-program (rekommenderar inte notepad, men den går väl an troligtvis.) CTRL+F. Leta upp flertalet $font i koden. Kan se ut nåt sånt här tex: $font(Cicle Semi,16,,229-186-228).
Ändra Red-Green-Blue värdet (229-186-228) till nån annan valfri färg.

Om du har Photoshop så är det bara att använda Eyedropper tool och klicka på den färgen du vill ha. Klicka sen på Foreground color och titta vilket RGB värde färgen har.

Tackar, hur ändrar man på artisten, lyckas inte hitta den?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem

he he jag visste inte äns att man kan ändra skinns sådär hehe

men till saken, jag använde Foobar 2000 innan på XP å la in en ASIO för mitt Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional å fixade lite, fick Super ljud woo!

men då jag gick över till Vista igen å fixade ASIO etc som jag hade på XP. så henger sig programet ibland mitt i låtar så hör man bara lixom.... ja det laggar fast på ett stelle å fortsätter spela just den delen hela tiden å du kan inte få skiten att stoppa... måste starta om datorn ( får alltså en error ruta å sen stängs foobar ner )

nån som har upplevt deta å ver hur man fixar skiten?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
he he jag visste inte äns att man kan ändra skinns sådär hehe

men till saken, jag använde Foobar 2000 innan på XP å la in en ASIO för mitt Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional å fixade lite, fick Super ljud woo!

men då jag gick över till Vista igen å fixade ASIO etc som jag hade på XP. så henger sig programet ibland mitt i låtar så hör man bara lixom.... ja det laggar fast på ett stelle å fortsätter spela just den delen hela tiden å du kan inte få skiten att stoppa... måste starta om datorn ( får alltså en error ruta å sen stängs foobar ner )

nån som har upplevt deta å ver hur man fixar skiten?

Låter som undermåliga drivrutiner till Vista från Creative. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skulle behöva hjälp med covers, världens skummaste problem!

Jag har både mappen med musik och mappen med downloads på samma partision på hårddisken men av någon anledning vill den bara visa covers för albummen om de ligger i downloads mappen (har provat att flytta en album från musik till downloads), vad kan va felet?

btw har jag detta "temat" http://dawxxx666.deviantart.com/art/Foo-AVA-1-03-58156028

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Låter som undermåliga drivrutiner till Vista från Creative. :/

de kan du ge dig på, tog mig 24 timmar att fixa Drivrutiner till vista,

CD skivan man fick till kortet var enbart för XP sen var man tydligen tvungen att KÖPA en CD med drivrutiner till Vista via deras hemsida. å jag upplever att XP drivrutinerna är mycket mer stabila än Vistas.

så jävla korkat att man måste köpa drivrutinerna separat för Vista då jag betalt ca 1200kr för ett ljudkort.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Okej, jag är intresserade att veta vad för nyttiga plugins ni använder?

Två stycken plugins jag eftersöker.

Lyrics, varje gång den startar en låt letar den reda på texten ifall det inte finns. Jag vet att detta finns till iTunes, borde finnas till foobar också men jag har inte hittat något trots att jag sökt som en galning.

Skulle önska en liknande plugin som lyrics, fast för album art. Så varje gång den inte hittar någon albumbild så får man möjlighet att ladda hem.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem

Tjena
Någon som är duktigt på foobar här som skulle kunna förklara för mig hur man gör så att Album Framsidan reflekteras?

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem

@acrylamid: Det finns nåt externt program till foobar som kan ladda ner covers åt en, kom dock inte ihåg vad det hette.

@Ziff: Till detta behöver du en PNG-bild med transparent gradient med din bakgrundsfärg längst ner och transparens längst upp. Den ska vara i samma storlek eller lite större den tänkta storleken du ska ha till cover-bilden.

// Vanliga cover bilden $imageabs2(220,220,,,,,0,0,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,nokeepaspect) // Vanliga cover bilden reflekterad $imageabs2(220,220,,,,,0,0,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,nokeepaspectROTATEFLIP-6) // Gradient bilden som ger reflektionseffekten $imageabs2(220,220,,,,,0,220,/bilder\reverse_overlay.png,nokeepaspect)

Edit: utan radbrytningar vid folder.jpg som detta forumet skapar i code-taggen. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här är min första:

Här är min andra:

Den är byggd på Lassekongo83s gamla layout Stort tack till honom!

Hittade även en gammal layout som jag hade för några år sedan:
http://img482.imageshack.us/my.php?image=shot00033hv.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
@acrylamid: Det finns nåt externt program till foobar som kan ladda ner covers åt en, kom dock inte ihåg vad det hette.

@Ziff: Till detta behöver du en PNG-bild med transparent gradient med din bakgrundsfärg längst ner och transparens längst upp. Den ska vara i samma storlek eller lite större den tänkta storleken du ska ha till cover-bilden.

// Vanliga cover bilden $imageabs2(220,220,,,,,0,0,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,nokeepaspect) // Vanliga cover bilden reflekterad $imageabs2(220,220,,,,,0,0,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,nokeepaspectROTATEFLIP-6) // Gradient bilden som ger reflektionseffekten $imageabs2(220,220,,,,,0,220,/bilder\reverse_overlay.png,nokeepaspect)

Edit: utan radbrytningar vid folder.jpg som detta forumet skapar i code-taggen. :/

Tack så mycket för ditt utförliga svar men jag glömde nämna att jag använder album_art som läser in album framsidor från ID3 taggarna och jag har försökt ändra lite i det du visade men har inte lyckats någe vidare.

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziff
Tack så mycket för ditt utförliga svar men jag glömde nämna att jag använder album_art som läser in album framsidor från ID3 taggarna och jag har försökt ändra lite i det du visade men har inte lyckats någe vidare.

Ok. För att läsa in från ID3 taggarna i PanelsUI så kan man istället skriva så här också:

$replace(%path%,%filename_ext%,)%album%.*
eller
/genväg\till\dina\omslag\%album%.*

Då läser den in %album%, så bilden måste ju ha precis samma namn som den.
Om nu * inte fungerar så kan den bytas ut mot .png eller .jpg.

Visa signatur