FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Ok. För att läsa in från ID3 taggarna i PanelsUI så kan man istället skriva så här också:

$replace(%path%,%filename_ext%,)%album%.*
eller
/genväg\till\dina\omslag\%album%.*

Då läser den in %album%, så bilden måste ju ha precis samma namn som den.
Om nu * inte fungerar så kan den bytas ut mot .png eller .jpg.

Jag har alla mina covers på min D: partition och alla heter Artist - Album går det att ordna så att foobar kan läsa in dem ändå? Riktigt sjysst att du orkar hjälpa mig och tack i förväg.

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns nåt externt program till foobar som kan ladda ner covers åt en, kom dock inte ihåg vad det hette.

http://album-art.sourceforge.net/index.php/Main_Page

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziff
Jag har alla mina covers på min D: partition och alla heter Artist - Album går det att ordna så att foobar kan läsa in dem ändå? Riktigt sjysst att du orkar hjälpa mig och tack i förväg.

Tror detta ska fungera.
/genväg\till\dina\omslag\%artist% - %album%.*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Tror detta ska fungera.
/genväg\till\dina\omslag\%artist% - %album%.*

Tackar fick det att fungera nu men jag var tvungen att ta bort / innan genvägen då fungerade det.

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem

http://dawxxx666.deviantart.com/art/Smart-wide-foo-AvA-skin-5...

Använder detta men vill att albumart ska ta mindre plats för att inte få så pixliga bilder, hur gör jag?

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Korsordsguru

Hade tråkigt idag.

Playlist:

$if(%isplaying%,$puts(rgb1,$rand(255))) $if(%isplaying%,$puts(rgb2,$rand(255))) $if(%isplaying%,$puts(rgb3,$rand(255))) $if(%isplaying%,$puts(rgb4,$rand(255))) $if(%isplaying%,$puts(rgb5,$rand(255))) $if(%isplaying%,$puts(rgb6,$rand(255))) $if(%isplaying%,$rgb($get(rgb1),$get(rgb3),$get(rgb5)),$rgb(255,255,255)) %list_index%. [%album artist% - ]['['%album%[ CD%discnumber%][ #%tracknumber%]']' ]%title%[ '//' %track artist%] $tab() $if(%isplaying%, $transition(P--L--A--Y--I--N--G,$rgb($get(rgb1),$get(rgb2),$get(rgb3)),$rgb($get(rgb4),$get(rgb5),$get(rgb6))) ,) $if(%isplaying%,$rgb($get(rgb1),$get(rgb3),$get(rgb5)),$rgb(255,255,255)) %length%

Byt ut de två "$rgb(255,255,255)" till "$rgb(0,0,0)" om ni har ljus bakgrund.
Tyvärr går det inte att fånga på bild vad scriptet gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Byter fråga, lyckas inte fixa så att det står foobar2000 istället för PanelsUI nere vid startmenyn. La in följande under: // PerTrack

$if(%_isplaying%,
$settitle(%artist% - %title%)
$settray(%artist% - %title%)
,
$settitle(foobar2000)
$settray(foobar2000)
)

Nån som kan förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
http://dawxxx666.deviantart.com/art/Smart-wide-foo-AvA-skin-5...

Använder detta men vill att albumart ska ta mindre plats för att inte få så pixliga bilder, hur gör jag?

Du kan leta reda på större covers.

Om det är pluginet albumart så kan man ändra det i Preferences (CTRL+P) > Album Art.

Om det är en Track Display panel så får du högerklicka på den och välja settings.
Där inne får du leta reda på den imageabs2 som visar bilden. Lägg antagligen till en NOKEEPASPECT bakom det sista ',' eller minska de 2 första värdena.
$imageabs2(100,100

@hordac:
Har du den senaste PanelsUI? Du råkade inte lägga den i nån annan panel som Track Display eller Single Columns? (Gå till Preferences > PanelsUI > Edit Layout och se om du lagt in den där.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83

@hordac:
Har du den senaste PanelsUI? Du råkade inte lägga den i nån annan panel som Track Display eller Single Columns? (Gå till Preferences > PanelsUI > Edit Layout och se om du lagt in den där.)

Måste lagt den fel, nu funkade det finfint, tack!

Såg en bild någonstans med en karaoke-liknande funktion till foobar. Eftersom låten spelades följdes texten av en färg så man visste var i texten man var.

Finns nån som component?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Såg en bild någonstans med en karaoke-liknande funktion till foobar. Eftersom låten spelades följdes texten av en färg så man visste var i texten man var.

Finns nån som component?

Vet inte. Sökte runt lite på forumet och hittade en massa konstiga svar.
Se om detta kan vara något kanske. (Inlägg #13)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ahh krångel, verkar som jag behöver LRCGEN men hittar den inte, tror jag väntar till någon gör en component som fixar allt per automatik.

Permalänk
Medlem

Min senaste. FooBear.

Den har ett par buggar fortfarande. Volym-bilden ändras inte när man ändrar volymen. Play/Pause-knapp på det stora albumomslaget är lite knas. Ska nog också lägga till lite extra funktioner innan jag släpper den. Just nu kan man bara visa playlist, library filter, playlist switcher. Funderar inte på om lite lyrics och annat smått o gott kan vara något att ha. Björnen ska nog får sig en skönhetsoperation också, om jag orkar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Min senaste. FooBear.

Jag gillar det skärpt ser framemot att kunna använda den senare

Permalänk
Medlem

Snyggt! Den där skulle jag vela ha UTAN björnen Den skrämmer mig. Även utan reflektionen på album-arten. Men det förmodar jag att det går att fixa enkelt!
När får vi chansen att pröva denna?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Snyggt! Den där skulle jag vela ha UTAN björnen Den skrämmer mig. Även utan reflektionen på album-arten. Men det förmodar jag att det går att fixa enkelt!
När får vi chansen att pröva denna?

Björnen kommer nog att vara standard-bakgrunden. Den kan ju inte heta FooBear utan nån björn. Men jag kommer nog att lägga till en liten knapprad längst ner där man kan byta bakgrund till enfärgad och en till med en stock-photo modell kanske.

Har smått lyckats fixa volymen. Blev inte så som jag tänkt mig, men det gör väl att jag kommer att släppa den lite senare i kväll om jag hinner.

Edit: Och om ingen svarar på denna tråden tills dess så måste jag ju redigera detta inlägget. Så kika förbi lite då och då kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha, så pass tidigt. Utmärkt! Då sätter jag mig här och väntar tills du är klar.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Passar på att fråga, finns det nått bra mircscript till foobar?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Passar på att fråga, finns det nått bra mircscript till foobar?

Du kan ju köra med inbyggda Copy Name funktionen, som kopierar det du har i din title formatting -> Copy Command

t.ex som jag har:
np: From Autumn To Ashes - On The Offensive
Går att ställa in %album% och allt vad du nu vill ha. Kolla under Keyboard Shortcuts.

http://exet-upload.mine.nu/upl/xeefus/np.png
om du förstår utav bilden.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Björnen kommer nog att vara standard-bakgrunden. Den kan ju inte heta FooBear utan nån björn. Men jag kommer nog att lägga till en liten knapprad längst ner där man kan byta bakgrund till enfärgad och en till med en stock-photo modell kanske.

Har smått lyckats fixa volymen. Blev inte så som jag tänkt mig, men det gör väl att jag kommer att släppa den lite senare i kväll om jag hinner.

Edit: Och om ingen svarar på denna tråden tills dess så måste jag ju redigera detta inlägget. Så kika förbi lite då och då kanske.

Stiligt som vanligt, längtar redan

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Passar på att fråga, finns det nått bra mircscript till foobar?

AMIP
http://amip.tools-for.net/wiki/

Permalänk
Medlem

Släpper nu FooBear.

Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/FooBear-65777342

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Släpper nu FooBear.

http://static.pici.se/pictures/zfrysrTtr.png

Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/FooBear-65777342

Vad är detta "library filter"?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med Playcountern, någon som vet varför den inte funkar?
Står bara ett frågetecken på den fast jag testat lyssna på en och samma låt 2ggr

Permalänk
Medlem

Där har ni min foobar! Columns UI ftw

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som streamar musik med foobar via Kplaylist? Det verkar inte fungera, det kommer upp ett felmeddelande om att "Reported file length changed". Fungerar perfekt med VLC, men det ser ju inte riktigt lika bra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbsi
Jag har ett problem med Playcountern, någon som vet varför den inte funkar?
Står bara ett frågetecken på den fast jag testat lyssna på en och samma låt 2ggr

http://pici.se/thumbs/t_uuJyBKCVv.gif

Kolla så att inte musikfilerna är skrivskyddade. Kolla också i Preferences > Tools > Play Count Mod. Klicka i allt under Tag Writing.

@Frostmind: Det är som det gamla Album List till columns ui, fasst nu med mer funktioner. Den inkluderas i PanelsUI.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Kolla så att inte musikfilerna är skrivskyddade. Kolla också i Preferences > Tools > Play Count Mod. Klicka i allt under Tag Writing.

@Frostmind: Det är som det gamla Album List till columns ui, fasst nu med mer funktioner. Den inkluderas i PanelsUI.

Okaj verkar dock inte få min att fungera?

Står bara 5st med empty på, går inte att dra något dit heller?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem

Snyggt lassekongo83 som vanligt!
Det är bara en sak jag stör mig lite på, går inte att dra volymkontrollen till 0.00dB? Den ställer sig på -0.16dB som högst.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Okaj verkar dock inte få min att fungera?

Står bara 5st med empty på, går inte att dra något dit heller?

Har du scannat in ditt bibliotek i Preferences > Media Library?

@xeefus: Det har aldrig gått och ändra till mer på den vad jag vet. Inte ens på orginalet som kommer med Columns UI. (Har aldrig gått för mig iaf.) Så jag tror det är en bugg i självaste foobar/pluginet. Skillnaden är dock så liten att man knappt märker av om den står på -0.16 eller 0.00.

Visa signatur