FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Herr Kongo släpper nu FooLars.

http://static.pici.se/pictures/IhLpkrvyL.jpg
Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/FooLars-67294987

Extremt snyggt som vanligt mannen!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem

MED SÖKFUNKTION
*juckar emot kongos ben*

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
MED SÖKFUNKTION
*juckar emot kongos ben*

ctrl + f ?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
ctrl + f ?

Jag föredrar att kunna skriva det direkt i spelaren (fönstret finns där (uppe till höger)) men det går inte att använda :/

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Herr Kongo släpper nu FooLars.

http://static.pici.se/pictures/IhLpkrvyL.jpg

Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/FooLars-67294987

Makalöst! Blir bara bättre och bättre
En sak, när skjutreglaget för volymen är max åt höger, så står det -0,21.
Vill att det skall stå 0,0 lr liknande

Permalänk
Medlem

Verkligen en bra layout fungerara kanon!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Makalöst! Blir bara bättre och bättre
En sak, när skjutreglaget för volymen är max åt höger, så står det -0,21.
Vill att det skall stå 0,0 lr liknande

Var det inte så att det är något problem med det reglaget som gjorde att du aldrig kunde ställa in det på 0.0 med musdrag. Dock blir det 0.0 om man, som jag, har snabbknapp för att höja/sänka volymen och höjer till max.

Förövrigt ett mycket fint arbete, som vanligt!

Permalänk
Medlem

@lassekongo83:

1 album

2 album

Vad är fel? :S
Hela albumomslaget syns inte och om jag lägger till ett nytt album så hamnar det andra albumomslaget på den nedre halvan (som syns på bilden).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
@lassekongo83:

1 album
http://pici.se/pictures/kxNuiJqhf.jpg

2 album
http://pici.se/pictures/tAcGpPSPe.jpg

Vad är fel? :S
Hela albumomslaget syns inte och om jag lägger till ett nytt album så hamnar det andra albumomslaget på den nedre halvan (som syns på bilden).

Du har för få låtar i playlisten. Dessutom så måste du högerklicka på playlisten > Sort / Group by > Valfritt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ah, se på tusan!
Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Alltså, är det jag som är så jävla dålig eller hur fan får man bort ett tema från Colums UI. Har letat i 10 minuter snart sen jag importerade fel fcs fil

Permalänk

Kan inte få Foobear att fungera.

Varje gång jag väljer Foolars.pui som layout, så ändrar den tillbaka till default när jag klickar på "save all"

får upp felmeddelande: "Unable to open item for playback (Unsupported file format):
"C:\Program\foobar2000\PanelsUI\foolars.pui"

någon som kan hjälpa mig?

Första jag gjorde var att lägga in Zlib och libpng i foobar2000 mappen, där exe filen i sig ligger.

Sedan har jag laddat hem alla dom plugins som länkas via deviantart. Och lagt dom i components mappen.

Sedan har jag lagt Foobear skinnet i en mapp som heter PanelsUI. Den fick jag dock skapa själv.

Så, vart någonstans har jag gjort fel?

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptic
Kan inte få Foobear att fungera.

Varje gång jag väljer Foolars.pui som layout, så ändrar den tillbaka till default när jag klickar på "save all"

får upp felmeddelande: "Unable to open item for playback (Unsupported file format):
"C:\Program\foobar2000\PanelsUI\foolars.pui"

någon som kan hjälpa mig?

Första jag gjorde var att lägga in Zlib och libpng i foobar2000 mappen, där exe filen i sig ligger.

Sedan har jag laddat hem alla dom plugins som länkas via deviantart. Och lagt dom i components mappen.

Sedan har jag lagt Foobear skinnet i en mapp som heter PanelsUI. Den fick jag dock skapa själv.

Så, vart någonstans har jag gjort fel?

Har du valt PanelsUI som standrad i Display > User interface module?

Visa signatur
Permalänk

hehe, hade råkat välja columnsUI.

tack för hjälpen Lassekongo, mycket snyggt.

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk

Jag är lite ny på foobar då jag aldrig tyckt jag funnit nån config som riktigt passat mig, är för slö för att lära mig fixa själv. Men Lassekongo's senaste var riktigt fin, och jag tänkte prova mig på den. Men jag har ju vissa problem förstås.

- Sökningen av Information och lyrics fungerar inte, behöver man göra några speciella inställningar för att det ska fungera?
- I biblioteket står det bara "Empty" även fast jag har lagt till en mapp, jag finner alla låtar under default spellistan.
- När jag söker så får jag upp alternativen, men då hamnar man i en ny spellista som skapats med bara de alternativen, så sökte man fel måste man gå till playlists och välja default igen och söka igen eller om man vill göra en ny sökning. Så ska det väl inte vara hoppas jag

Antagligen är det bara jag som är dum men jag hoppas jag kan få hjälp.

Bara en liten instickare:
Lassekongo83: du gör sjukt snygga saker, foobars, XP teman m.m. Använder ditt riktigt mysiga KnasXP tema som passade väldigt bra i FooLars

Permalänk
Medlem

En lite smått moddad version av Lassekongo's FooBear

Permalänk
Medlem

En liten fråga, hur gör man för att lägga till flera mappar på en gång i foobar2000? går ja in på File -> Add directory så kan man bara lägga till en mapp i taget...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panik
En liten fråga, hur gör man för att lägga till flera mappar på en gång i foobar2000? går ja in på File -> Add directory så kan man bara lägga till en mapp i taget...

Man drar dem rakt in i playlisten? Har alltid funkat för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Man drar dem rakt in i playlisten? Har alltid funkat för mig.

Mjo, men undrade om det gick att lägga till flera mappar genom någon meny...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panik
Mjo, men undrade om det gick att lägga till flera mappar genom någon meny...

Under "File" välj "Add files..." å markera de mappar du vill ha. Borde la funka.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag om jag vill att foo_uie_albumart ska visa en speciell bild om ingen annan finns kopplad till låten?

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Tjo, skulle vilja få mina media knappar på tborde att funka med foobar, dom funkar när jag har foobar uppe men trycker jag ner det eller tar upp en mapp/spel etc så funkar det inte.

Någon som har ett tips?:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Tjo, skulle vilja få mina media knappar på tborde att funka med foobar, dom funkar när jag har foobar uppe men trycker jag ner det eller tar upp en mapp/spel etc så funkar det inte.

Någon som har ett tips?:)

global hotkeys?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Får inte igång powerpanels volymgrejen som jag stal från någon av lassekongo83s setups riktigt ordentligt, slidern går en bit utanför ramen. Hur fixar man detta?
bild: http://exet-upload.mine.nu/upl/xeefus/desktoplork.png
kod:
// ***VOLUME***
// PerSecond
$puts(volsize,314)
$puts(vol,$muldiv(%panel_volume%,$get(volsize),1000))
$imageabs2(,,,,$get(volsize),,12,$sub(%_height%,57),/bear\vol-bg.png,NOKEEPASPECT)
$ifgreater($get(vol),0,
$imageabs2($get(vol),0,0,0,0,0,30,$sub(%_height%,50),/bear\vol-fill.png,NOKEEPASPECT)
,
)

$font(Kroeger 05_55,6,,0-0-0)
$alignabs(32,$sub(%_height%,51),30,10,left,top)%cwb_volume%

// PerTrack
$panel(VolumePanel,Volume Panel,30,$sub(%_height%,50),204,9,)

nu är det inte säkert att koden blev helt rätt men ungefär, ni som kan lär ju se vart felet ligger?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tjenare jag har precis börjat pilla med foobar på grund av lassekongos foolars layout den är riktigt grym, men har stött på ett litet problem när jag har sökt på ett ord i den lilla sökrutan uppe till höger så funkar det inte att komma tillbaka till den normala playlisten måste söka på något nytt hela tiden, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

när du söker så skapas en ny playlist med sökresultaten

Permalänk
Medlem

tackar så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Får inte igång powerpanels volymgrejen som jag stal från någon av lassekongo83s setups riktigt ordentligt, slidern går en bit utanför ramen. Hur fixar man detta?
bild: http://exet-upload.mine.nu/upl/xeefus/desktoplork.png
kod:
// ***VOLUME***
// PerSecond
$puts(volsize,314)
$imageabs2(,,,,$get(volsize),,12,$sub(%_height%,57),/bear\vol-bg.png,NOKEEPASPECT)
$ifgreater($get(vol),0,
$imageabs2($get(vol),0,0,0,0,0,30,$sub(%_height%,50),/bear\vol-fill.png,NOKEEPASPECT)
,
)

$font(Kroeger 05_55,6,,0-0-0)
$alignabs(32,$sub(%_height%,51),30,10,left,top)%cwb_volume%

// PerTrack

nu är det inte säkert att koden blev helt rätt men ungefär, ni som kan lär ju se vart felet ligger?

Du får pilla lite med:

$puts(volsize,314)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gjorde det, men då när jag försöker dra i slidern så flyttar den sig en lång bit åt vänster istället för att man skulle kunna dra i den....

Men det är länge sedan det var, nu fixade jag till det.
Ändrate lite i den så blev det bra.
såhär blidde det:

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trixade lite, så här blev resultat. Upptäckte efteråt att jag glömt ändra siffrorna på speltiden så ändrade så att de blev vita också.

Laddade hem Foobar tidigare idag så är inte så hemma i programmet så har en del frågor.
Hur ändrar man teckensnitten, deras storlek, färg?

Som ni ser står det 00 på min första låt, är det ett tecken på att den är feltaggad? På en del ställen saknas även artistens namn är även det ett tecken på feltaggning? Hur ser en korrekt taggad låt ut och var taggar man enklast om?

Hur tar jag bort så det ej står musikgenre samt proudktionsår bakom låten?

Jag tror jag har panelen så att jag kan ändra volymen direkt i spelaren, hur lägger jag till denna i själva spelaren(se användaren ovan)?

Användaren ovan verkar även ha ändrat så att han ka se albumets namn och antal låtar(högra hörnet), hur ändrar man detta?

Antar att många av frågorna är basic men vore hyggligt ifall någon kunde hjälpa en sån newbie som mig.