Permalänk
Medlem

datorn startar inte (hiper)

Hej har nyss köpt ett hiper 580watt typ M.

som driver

cpu:amd athlon 2600xp

mb:asus a7n8x deluxe

ram:512mb kingston

hdd: 2stk ide diskar 1 seagate 120gb, 1 maxtor 160gb.

5fläktar 3*92mm 2*120mm.

Men när jag ska koppla in 1 sata disk så vägrar datorn att starta :(. nån som vet vad felet kan vara? Har 2stk helt nya 500gb seagate diskar som aldrig är använda som jag vill koppla in men det vägrar funka.

Permalänk
Medlem

Startar datorn utan sata-disken så lär det vara intressant med en bios-uppdatering för din del...

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Men har kunnat använda s-ata diskar med mitt gammla nätagg? Eller det kanske inte spelar någon roll?

Permalänk
Medlem

Testa nätagget i en annan dator, Hiper är itne direkt kända för att ha bra kvalitet på sina grejor.

Permalänk
Medlem

Jag provade dem 2 s-ata diskarna i min systers dator och den första hände det inget med datorn den startade men kom inte ens i boot. och den andra disken börja lysa o ryka så stängde av datorn illa kvickt.. Nån som vet vad som kan ha hänt?:S måste vara fel på diskarna ska ta diskarna till stället jag köpte dem på imorgon och hoppas jag får ut något på garantin. Förövrigt var det 2stk 500gb seagate diskar så dem har ju 5års garanti. annars e de 2200kr åt skogen vilket känns lite surt =/