Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Har testat att logga in med syrrans konto, då funkar det utan problem...

Jasså? hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Vet inte om det här är rätt ställe, men iallafall. Sen jag la in senaste uppdateringen kan jag inte logga in på windows live messenger på min n73:a. Altså det programmet man kan hämta via "hämta" menyn. Har testat att avinstallera och allt möjligt. Det enda som händer när jag försöker logga in är att jag får medelandet "Det uppstod ett fel i ID-tjänsten för windows Live, försök senare" Så har det varit i 3 veckor... Har testat att logga in med syrrans konto, då funkar det utan problem... Skapligt irriternade. finns ju ingen support att prata med heller... Nån som varit med om nåt liknande som har några tips?

Jag fick det medelandet första gången och då var jag inloggad via datorn.
När jag logga ur från datorn så kunde jag logga in via mobilen.
(eftersom det var samma konto, man kan ju inte vara inloggad från 2 olika ställen samtidigt)

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som får slitmärken på batteriluckan av kameraluckan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larrza
Jag fick det medelandet första gången och då var jag inloggad via datorn.
När jag logga ur från datorn så kunde jag logga in via mobilen.
(eftersom det var samma konto, man kan ju inte vara inloggad från 2 olika ställen samtidigt)

Får samma hela tiden efter uppdateringen här med.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Hej! Köpte nyss min Nokia N73, måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Vet nån hur jag ändrar bakgrundsbild så att bilden täcker HELA bakgrunden, hittils när jag ändrar bakgrund så är bilden bara centrerad.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

falconer1987

genom att bli medlem och göra ett eget tema på http://www.ownskin.com

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me

japp. har två blanka streck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me

Nope, har haft mitt skal i över 1 år innan jag bytte till den svarta modellen, inga repor av kameraluckan, men det kanskle beror på att du trycker ner kameraluckan hårt?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Nope, har haft mitt skal i över 1 år innan jag bytte till den svarta modellen, inga repor av kameraluckan, men det kanskle beror på att du trycker ner kameraluckan hårt?

jag har haft min telefon i ett halvår och lite till och jag har blanka repor efter kameraskyddet. Jag har inte tryckt hårt kan jag lova

Permalänk
Medlem

Jag försöker trycka försiktigt, men då fjongar den till så jekligt på grund av fjädern i luckan Det kan inte vara nåt tillverkningsfel..?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Någon som har testat detta ?

http://cellcare.blogspot.com/2007/08/blog-post.html

Mja jag får inte flash lite att fungera så det verkar kört.

Edit: Det är väl ändå bara ett tema som körs på telefonen?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Mja jag får inte flash lite att fungera så det verkar kört.

Edit: Det är väl ändå bara ett tema som körs på telefonen?

Ingen aning, såg mest fräckt ut liknar ju xp :).

Visa signatur

Permalänk

Hej!

Köpt en Nokia N73ME och har en liten fråga ang den. När telefonen är i väntläge så visas ju operatörsnamn högst upp men när min telefon har varit igång ett tag så dyker även namnet på min operatör upp längre ner på displayen oxå? Alltså så visas Telenor SE på 2st ställen samtidigt i väntläget.

Allt funkar som det ska annars bara lite fundersam varför den gör så?

Mvh
Per

Permalänk
Medlem

telefonsate

När jag skulle uppdatera telefonen så ringde en polare så att telefonen dog och nu kan jag unte starta den vad gör man...
skulle uppdatera en 73 till 73m kan man lämmna in den så att dom fixar den men då ser dom ju att jag ändrat produktkoden..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MysticalAcid
Hej!

Köpt en Nokia N73ME och har en liten fråga ang den. När telefonen är i väntläge så visas ju operatörsnamn högst upp men när min telefon har varit igång ett tag så dyker även namnet på min operatör upp längre ner på displayen oxå? Alltså så visas Telenor SE på 2st ställen samtidigt i väntläget.

Allt funkar som det ska annars bara lite fundersam varför den gör så?

Mvh
Per

Det är inte någon form av skärmsläckare?

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Re: telefonsate

Citat:

Ursprungligen inskrivet av froodi
När jag skulle uppdatera telefonen så ringde en polare så att telefonen dog och nu kan jag unte starta den vad gör man...
skulle uppdatera en 73 till 73m kan man lämmna in den så att dom fixar den men då ser dom ju att jag ändrat produktkoden..

Går inte telefonen i offline läge alternativt stängs av när den ska uppdatera... Telefonen är på tills du har laddat klart hela firmwaren, då stängs telefonen av och den börjar flasha. Jag tror du måste ha gjort någonting annat eftersom din polare inte kan ringa till en telefon som är avstängd.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Det är inte någon form av skärmsläckare?

Nej det tror jag inte, bifogar en bild nedan.

http://pern.diinoweb.com/files/DSC00985.JPG

Mvh
Per

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MysticalAcid
Nej det tror jag inte, bifogar en bild nedan.

http://pern.diinoweb.com/files/DSC00985.JPG

Mvh
Per

Det blir så oavsett vilket tema du använder?
Kommer det fram även när du Aktivt vänteläge aktiverat?
Ser onäkligen konstigt ut!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Citat:

Det blir så oavsett vilket tema du använder?
Kommer det fram även när du Aktivt vänteläge aktiverat?
Ser onäkligen konstigt ut!

Ja det blir så oavsett tema och i aktivt läge så finns det ett grönt i framför Telenor. Precis som det skulle vara någon information men det händer inget när man klickar på det.

Hehe lite skumt är det allt kanske är det sim-kortet som är mysko?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett det förut!
Vilken programvaruversion har du i telefonen?
Testa gärna med ett annat simkort! om du kan!

Om du löser det så berätta gärna vad det var!

//Håkan

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag har aldrig sett det förut!
Vilken programvaruversion har du i telefonen?
Testa gärna med ett annat simkort! om du kan!

Om du löser det så berätta gärna vad det var!

//Håkan

Jag har V4.0727.2.2.1

Har beställt ett nytt simkort nu får se om det hjälper. Kom på en fråga till vet du om det finns något kodminne att ladda ner som program till N73, saknar den funktionen lite från min gamla SE lur.

Mvh
Per

Permalänk
Medlem

Det där är ju informations raden... jag fick fram typ samma när jag va ute och reste tex så visade den dubai international airport när jag var i dubai i sommras.. kan lova att jag var mäkta imponerad.

Visa signatur

Permalänk

Rolex

Aha okej vi får se hur det blir med mitt nya simkort för mitt andra är ganska gammalt från Vodafone.

Permalänk

Måste tacka Hkan för att han gjorde en helt perfekt och snabb återupplivning av min Nokia N73 som dog efter att jag bytt produktkod och kört NSU!

Lämnade först in telefonen till Mobilbanken i Vänersborg men de lyckades inte återuppliva den trots att de hade telefonen i nästan två månader!

Detta tog Hkan tre dagar!!! Skickade ner telefonen i ett REK:at vadderat kuvert på måndagen och fick tillbaks den fullt fungerande i ett REK:at vadderat kuvert på fredagen och det enda han ville ha var kostanden för porto! Men jag gillar hjälpsamma och ärliga människor så ett litet bidrag fick han såklart!

Skulle inte tveka på att skicka ner en telefon till honom igen och tänker tipsa folk i min omgivning om honom om de lyckats döda sin Nokia på ett eller annat sätt! All heder till Håkan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadgerBoy
Måste tacka Hkan för att han gjorde en helt perfekt och snabb återupplivning av min Nokia N73 som dog efter att jag bytt produktkod och kört NSU!

Lämnade först in telefonen till Mobilbanken i Vänersborg men de lyckades inte återuppliva den trots att de hade telefonen i nästan två månader!

Detta tog Hkan tre dagar!!! Skickade ner telefonen i ett REK:at vadderat kuvert på måndagen och fick tillbaks den fullt fungerande i ett REK:at vadderat kuvert på fredagen och det enda han ville ha var kostanden för porto! Men jag gillar hjälpsamma och ärliga människor så ett litet bidrag fick han såklart!

Skulle inte tveka på att skicka ner en telefon till honom igen och tänker tipsa folk i min omgivning om honom om de lyckats döda sin Nokia på ett eller annat sätt! All heder till Håkan!

Registrerad: jan 2006

och två inlägg sedan dess.. Din text låter ju lite väl "säljande" för att vara sann.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Mitt första inlägg skrev jag 2007-08-25 15:59 och jag hade fortfarande registrerat mig jan 2006, vad är problemet med det? Jag skriver inte i forumen om jag inte ser att jag kan tillföra något eller behöver hjälp med något.

Kan editera texten till mindre säljande om det får dig att må bättre men jag vet att min Nokia lever igen. Hade jag blivit blåst på min då döda N73:a så hade jag gjort ett fint litet inlägg om det också men nu fungerade det väldigt väldigt bra och då kan man väl få upplysa om det vare sig man varit aktiv som ett "fån" eller om man inte skriver mer än när man verkligen behöver hjälp eller information i forumet?

Det kanske inte heller är så nödvändigt att citera inlägget som ligger precis ovanför i tråden?

Permalänk
Medlem

Nån som provat Tres mobil-tv tjänst?
Buggigt eller flyter det på bra?

Sen går det att stänga av den blinkande blåa dioden? Lite irriterande..
Och går det inte att ha så att när man har ett alarm i kalendern att plinga när telefonen är avstängd?

Permalänk
Medlem

Fungerar gps eller navigation på n73?

Har jag förstått det rätt att det räcker med nokia maps installerat för att få gps? Eller måste jag ha en riktig gps som jag kopplar telefonen till?

Vad behövs?

Är fullkommligt okunning på gps men en n73 ME ligger på posten och väntar på mej i morgon

Tack på förhand// Wir3

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

Du behöver en gps mottagare för att få det funka till n73,den har ju inte inbyggd gps mottagare som 6110 navigator eller n95..
Brukar finnas till bra priser på tradera ibland.