Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

1. Det skulle underlätta mycket att kunna spara kundvagnar utan att köpa dem.
Är mycket jobbigt att följa trådar med köpråd.
http://sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=86
Visst går det att ta en screenshot eller kopiera text men priserna blir då inaktuella samtidigt som det tar tid.

Om man hjälps med en gemensam dator vill man kunna lägga in flera liknande varor man är intresserade också.

2. Priserna duger, men sortimentet är inte lika bra. Tuniq tower, Gigabyte GA-P35-DS4 bara som exempel. Jag tror att det finns det efterfrågan på dem, men är inte säker då jag själv avstår ifrån dem.

3. Hur gör jag för att få godis och vad menas med kampanjkod ? Jag har aldrig beställt från datorbutiken men har idag skapat ett konto och planerar göra det snart. Kanske inte viktigaste men vore synd att bli utan.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Smuts - Vi har inte fått tag på Jetway, vi jobbar på det!

Zet - Produktansvarig underrättad.. [edit] Lagt upp en split som tillbehör till dessa produkter, se följande produkt: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SSI-45

Trailen - Fixat, se ditt konto!

ph1ber - Att du handlade hos oss denna gång tar jag som att vi var billigast och hade varorna i lager. Och ja, vi kör lagret även på helger nu för kunna leverera riktigt snabbt även i början av veckan då vi tidigare haft hela helgens orderstock att ta hand om först. Kul att det uppskattas och märks!

Gramner - Produktansvarig informerad, tack för tipset!

Andre_H -
1. På gång, en mycket efterfrågad funktion.
2. Produktansvarig informerad, tack!
3. När du har någonting i kundvagnen ser du en ruta där i vilken du bl.a kan ange koden "extragodis".

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
[...]
2. Priserna duger, men sortimentet är inte lika bra. Tuniq tower, Gigabyte GA-P35-DS4 bara som exempel. Jag tror att det finns det efterfrågan på dem, men är inte säker då jag själv avstår ifrån dem.
[...]

Jag fattade inte "igår" och inte idag heller, men kan nog vara mig det fortfarande inte gått upp ett ljus för.
Alltså vad menar du?
De har GA-P35-DS4 i lager och till vettigt pris.
Någon Tuniq såg jag inte till.

dbmannen: Vi har en jättelång tråd här på swec om just GA-P35-DS4. Det finns olika revisioner av det, där 1.0 har stor kylare som på er bild och resten (1.1, 1.2 och 2.0) mindre kylare samt att 2.0 har tagit bort COM och LPT från bakplåten och ersatt med fyra USB-portar.
I tråden har folk sagt att de numera brukar få 2.0:an när de beställt men någon fick en 1.1 för några dagar sen.

Det är ju ett problem när tillverkaren ändrar i specifikationerna så mycket utan att döpa om produkten riktigt. Jag undrar om det inte skulle gå att precisera mer vad man ska beställa.
Det står (på gigabytes klisterlapp med EAN-kod) rev 1.1 på min kartong (obs inte köpt hos er). Så det går ju att identifiera på några sekunder.
Skulle ni kunna lägga upp så man kan ge någon specifik kommentar när man beställer eller att ni har en dropdownlista med de olika revisionerna?
Det ska fungera som "jag vill ha den här, annars kontakta mig".

Bäst vore om ni med varunummer kunde skilja revisionerna åt men det kan nog vara mer omständigt antar jag?

Liknande resonemang gäller intels Q6600 processor. Den finns ju i gammal (SL9UM) B3-stepping och nyare (SLACR) G0. Den senare drar mindre ström och klockar bättre, därför ville alla som läser på ha den och folk kontaktade er "manuellt" för att få veta osv vilka ni hade. Räknar man på det så kanske dessa samtal/mail till kundtjänst lagrar upp en del tid som kostar pengar för personalen, som ni istället skulle kunna ta pengarna och utveckla systemet i givna förslag så man kan välja det redan när man beställer.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Aqualize - Du talar om att exponera någon form av kommentar-fält man kan fylla i i samband med order, med specifika önskemål, samt låta kund välja revision.. Med tanke på i vilken takt vi lyfter in och ut produkterna på lager känns detta tyvärr som en utopi, baserat på bl.a att vi mycket väl kan köpa en och samma vara från flera olika distributörer för att möta efterfrågan, distributörer som i sin tur kan leverera olika revisioner, även på sätt att även om vi som i exemplet haft 2.0 inne för leverans kan nästa leverans från annan distributör innehålla 1.1..

Det jag kollar till dig idag kanske inte är sant imorgon när du lägger ordern, det skall man också tänka på. Då är faktiskt den personliga servicen oumbärlig - att kunna komma med önskemål/frågor inför köp så vi kan lägga undan berörd vara och plocka den till specifik order. Bästa sättet att göra detta är att välja "förskottsbetalning" då dessa reserveras i mån av tillgång, men inte skeppas innan betalning inkommit. Då kan man ta undan varan och ordern, avvakta betalning och därefter skeppa.. SweClockare har ofta önskemål som är så specifika att ingen allmänt tillgänglig data kan underhållas med rimliga resurser för att tillgodose dem. Vi gör vad vi kan i mån av tid för att uppfylla specialönskemål, och det har också hänt att vi specificerat stepping i artikelnummer på processorer som efterfrågats av väldigt många.

Ditt förslag är ändå tänkvärt inför framtiden, och jag vill därför ge dig en fraktfri leverans som tack. Maila mig gärna ditt kundnummer!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Aqualize - Du talar om att exponera någon form av kommentar-fält man kan fylla i i samband med order, med specifika önskemål, samt låta kund välja revision.. Med tanke på i vilken takt vi lyfter in och ut produkterna på lager känns detta tyvärr som en utopi, baserat på bl.a att vi mycket väl kan köpa en och samma vara från flera olika distributörer för att möta efterfrågan, distributörer som i sin tur kan leverera olika revisioner, även på sätt att även om vi som i exemplet haft 2.0 inne för leverans kan nästa leverans från annan distributör innehålla 1.1..

Det jag kollar till dig idag kanske inte är sant imorgon när du lägger ordern, det skall man också tänka på. Då är faktiskt den personliga servicen oumbärlig - att kunna komma med önskemål/frågor inför köp så vi kan lägga undan berörd vara och plocka den till specifik order. Bästa sättet att göra detta är att välja "förskottsbetalning" då dessa reserveras i mån av tillgång, men inte skeppas innan betalning inkommit. Då kan man ta undan varan och ordern, avvakta betalning och därefter skeppa.. SweClockare har ofta önskemål som är så specifika att ingen allmänt tillgänglig data kan underhållas med rimliga resurser för att tillgodose dem. Vi gör vad vi kan i mån av tid för att uppfylla specialönskemål, och det har också hänt att vi specificerat stepping i artikelnummer på processorer som efterfrågats av väldigt många.

Ditt förslag är ändå tänkvärt inför framtiden, och jag vill därför ge dig en fraktfri leverans som tack. Maila mig gärna ditt kundnummer!

Mina tanker är lite för att ta försäljningen "to the next level".
Men då kanske ni kan fundera över något sätt att automatisera detta att man får en vara undanlagd. Men har man något textfält för att ge meddelande till er (kanske ni redan har?) så kanske ni får jättemånga meddelanden som måste ju givetvis läsas manuellt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

DBmannen

Besök denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=771...
Ska beställa lite saker till modd bygge och behöver lite hjälp

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk

Godis är dåligt för tänderna, jag tycker ni borde sluta med godiset!!!

De flesta kan inte ta sitt ansvar och äter godiset vid helt andra tillfällen än efter en större måltid då det trots allt inte är så skadligt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Snabbare frakt hantering!

Beställde redan vid 12-13 tiden igår och paketet skickades Idag..

Nu vid 17.00 fick jag ett mail.

Ändå har den stått som "leveransklar" hela dagen igår.

Pratade även med en tjej i kundtjänst om SLACR Cpu´n och hon sa "Ska se vad jag kan göra, om jag inte ringer så får du den Cpu´n, om jag ringer dig så får du annulera beställningen på Cpu´n direkt i telefonen".

Fick inte nått samtal igår så nu hoppas jag hon håller vad hon lovar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har lite idéer (som kanske någon skrivit förut?:P):

1. Ni kanske kunde göra någon guide för folk som inte är lika datorkunniga som oss här.
Tex vilken processor man väljer i vilket "läge" (OC eller inte), vilka moderkort som passar ihop med vilka processorer, vilka minnen man ska välja och vad frekvens och latenser spelar för roll osv.

2. Ni kan göra ett system (kanske lite komplicerat) där ni skriver i pris-prestanda ratio, tex GB/kr . Behöver ni ju inte ha på allt men kanske TV, och lite datorkomponenter.

3. Betyg där man kan betygssätta varor.

4. Om det är en produkt som är jättebra kan ni ju skriva "testvinnare Pc-för-alla" eller liknande samt att ni kanske länkar. När det gäller processorer kan ni ju länka från Toms Hardware.

5. Topplistor på populäraste produkter i varje avdelning (det brukar jag i alla fall rangordna efter när jag söker på prisjakt etc). Tex "Hetast just nu" på förstasidan.

6. Ni skulle kunna göra sökfunktionen lite mer avancerad, så att man kan söka maxpris, i lager osv utan att man ska behöva trycka på detaljerad sökning.

7. Sist men inte minst: Tycker ni kan fixa en logo som heter "DB recommended" eller liknande som ni sätter på - som jag skrev innan - riktigt bra och prisvärda produkter!

BTW så ska jag testa och handla hos er inom kort. Ni har ju bra priser, hoppas servicen också är bra, då kan det bli en butik att handla av i framtiden:P

Mvh

Permalänk
Medlem

Hur vore det att sluta upp med vilseleadande garantiuppgifter ??
BFG's grafikkort - Begränsad Livstidsgaranti ??? det är inte ens i närheten av någon livstidsgaranti så länge du inte bor i Nordamerika, där är det en begränsad livstidsgaranti sålänge du inte klockar sönder det eller dylikt..
Vet inte om ni har detta utskrivet på några andra produkter.

Detta är inte okej, vilseledande marknadsföring hör hemma hos oseriösa företag..

EDIT: Ja börja skriva ut stepping på processorer, var lite banbrytande och våga gå i bräschen för nått, verkar som att inget företag vill göra detta, förstår inte riktigt varför, 95% av alla som köper cpu bryr síg inte om stepping och dom som bryr sig slipper belarma eran kundsupport med dessa frågor

Permalänk
Medlem

enda anledningen att man skulle köpa från datorbutiken är priserna. komplett har mycket skönare sida med rekommendationer, kundrecensioner. att dom dessutom visar en mer utförlig lagerstatus och har snabbare frakt gör det ju inte sämre.

se och lär av komplett.se!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haart
enda anledningen att man skulle köpa från datorbutiken är priserna. komplett har mycket skönare sida med rekommendationer, kundrecensioner. att dom dessutom visar en mer utförlig lagerstatus och har snabbare frakt gör det ju inte sämre.

se och lär av komplett.se!

Mmm..., men skippa allt lullull som finns på komplett. Gillar DB:s rena, bildlösa listor och avsaknandet av "rekomenderade produkter" under varje kategori. Brukar göra en del efterforskning innan jag köper grejer, så rekomendationer från butiken är oftast bara ivägen. Sen tycker jag komplett är mer svårnavigerad än db, så tänk efter före innan ni "lär" er nått.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

näfan.. kompletts sida är grymt jobbig, ändra absolut inget på designen och utformningen.. förutom kundrecensioner, det är bra

Permalänk
Medlem

Jag önskar en grymt snabb frakt, polarens lillebror fyller år på onsdag nästa vecka, jag beställde ikväll och burken ska va klar senast tisdag (helst)!

Fast en sak undrar jag faktiskt över, när jag beställde för 9500:- i måndags kostade PF-avgiften 75:-, när jag beställde ikväll kostade den 95:-?

En PF-avgift är väl en "standard" avgift.. ?
Dv.s den ändras inte av vare sig varans storlek eller tyngd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade ett stort vadderat kuvert nedkört i brevlådan idag när jag kom hem - fyllt med godis! Superbra jobbat DB-mannen Tack!

Edit: Såg nu att jag har fått en fri frakt dessutom, stort tack! Hoppas detta inte räknas som spam utan att det även går bra med lite Ros såväl som Ris i denna tråden

Visa signatur

Datorer är kul men ibland är dom jobbiga.

Permalänk
Medlem

hahah idag e jag glad! TACK DB!

Fick för det första SLACR Q6600, DS4 Rev. 2.0 OCH typ 80st godisar

Trodde först alla godisar låg på nån kartong men ni hade ju fyllt hela hörnet i stor-kartongen med godisar!

Just är jag glad, trots allt strul och bråket med PCcity så känns det som att det finns butiker som lyssnar på kunderna och t.om kan göra jobbet rätt.

Det är just därför jag återkommer till er varje gång, och det är just därför jag valde att handla av er igårkväll också.
(De grejor jag fick idag var beställda i måndags.)

Tummen upp för den datorn också såg att den packats och skickats redan vid lunchtid idag.

Just nu är jag som en 8-årig pojke som precis fått sin första radiostyrda bil på julafton!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

DTD följs inte/saknas

Hej!

Jag tänkte passa på att yttra mig om ett fel som jag upptäckt. Då jag använder flera olika webbläsare och operativsystem så försöker jag alltid följa de "regler" som finns för webbyggande.

På er sajt så använder ni er av XHTML 1.0 Frameset, vad jag förstår.
Jag testade att köra W3:s validator på några sidor och fick flera fel - inte bra.
Sidan är väldigt seriöst uppbyggd med en bra struktur men jag tycker ändå att lite tid borde ägnas åt att validera HTML- och CSS-koden som driver sidan.

Kolla även igenom sidorna efter åäö eller andra främmande tecken (t.ex. Köpvillkoren). De ska ersättas med de metataggarna som finns (t.ex. &aring).

Finns det några planer på att om man köper för en viss summa så får man nån kompensation i form av t.ex. reducerad fraktavgift? Då menar jag för den beställningen man gör och inte framtida. När jag beställer delar och dylikt är det kanske 1 gång om året och då är det viktigare för mig med frakt o.dyl. än insparad bonus...

I övrigt, tummen upp!

/Daniel

Permalänk
Medlem

Re: DTD följs inte/saknas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av långeman
Kolla även igenom sidorna efter åäö eller andra främmande tecken (t.ex. Köpvillkoren). De ska ersättas med de metataggarna som finns (t.ex. &aring).

Bättre är att använda UTF-8 (utan BOM).

Frames borde förresten vara förbjudet. Nån liten iframe för att hantera tex filuppladdningar kan jag gå med på, men i övrigt är frames mest ett elände.

Efter min beställning idag kom ett mail, i vilket det förklaras hur man följer sitt pakets väg genom landet. Men den texten kanske skulle anpassas efter Postens sida som den ser ut idag?

Citat:

Om du vill följa paketets/paketens väg från oss till dig klickar du på någon av länkarna ovan, eller via postens hemsida, http://www.posten.se/, Gå in på länken "Hitta:" -> "Paket" längst upp till höger. Sökning är endast möjlig med ett kollinummer åt gången.

Förresten, jag tänkte jag skulle få lite extragodis, men tjena! 50 spänn extra i frakt. Det var ju inget vidare, och jag vet ju inte hur mycket jag betalar för. Det kanske är billigare i affären då.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem

beställde denna skärm http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=AOC2116S
och fick en av samma märke men såg helt annan ut sen stog det 21.6" på kartongen! http://www.aoc-europe.com/wEn/monitors/tft/20_24/21_2216Sw.ph...

sen såg jag att
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=AOC2116S
Som modellen heter "AOC 2116S 22" men den bilden är igentligen
http://www.aoc-europe.com/wEn/monitors/tft/20_24/22_210S.php
modell 22" 210S
Den jag skulle haft enligt bilden kostade 2590:-
och den jag köpte kostade 2195:-
blev besviken då skärmen såg annars ut än jag förväntat mig, den hära var inte lika slimmad som den som var på bilden

MYCKET DÅLIGT AV ER ATT INTE ENS HA EN BILD SOM VISAR RÄTT SKÄRM! :@

Och ni ska bli förstahandsval!

Visa signatur

Fejdan is tha shitz

Permalänk

Jag kom och tänka på en sak, brukar man inte alltid få lite godis när man beställer? Jag fick inte en ända

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Jag kom och tänka på en sak, brukar man inte alltid få lite godis när man beställer? Jag fick inte en ända

Du kan få några av mig

Visa signatur
Permalänk

Jonte[YoT]: Angående godis har vi en grej på gång, men det blir en överraskning!

---

Amstaff: Lagret är i drift även på helger, men vi jobbar på att snabba upp ytterligare. Avseende PF-avgiften så debiterar vi enligt antal paket, blir lite billigare med bara ett paket.

---

Hampe10:

1. I våra konfiguratorer hittar man prylar som i vart fall är pin-kompatibla med varandra, men ditt förslag innebär en del ytterligare. Jag tar detta till mig inför nästa version av hemsidan.

2. Också ett bra förslag, noterat!

3, 4: Båda dessa är på gång, vi har stora förhoppningar att det system vi valt kommer att uppskattas mycket!

5. Även detta ett klockrent förslag, noterat!

6. Både pris och lager har du på varje sida, i det vi kallar "Filter".

7. Finns redan, men nyttjas sparsamt och är inte exponerat vilket jag fört vidare till marknadsfolket. Tack för påpekandet!

Som tack för dina utmärkta förslag vill jag bjuda på en fraktfri leverans vid kommande ordertillfälle - maila mig ditt kundnummer så lagrar jag detta på ditt konto!

---

daweeeBD:

1. Vi köper produktinformationen från Cnet Channel, och i dessa uppgifter får vi även info kring garantier. Vi håller på att se över hur denna info presenteras, en tanke är att inte skriva ut garantiinfon då den ofta avser USA-marknaden..

2. Jag är rädd att detta skulle få långt större konsekvenser än man först tänker på. Utan att gå in i för stor detalj så skapar vi ju ett Artikel-ID för varje modell, och hade vi gått ner till stepping hade vi fått skapa artikelnummer ända ner på den nivån. Vi kan heller inte beställa specifika steppings, vilket gör att vi inte på förhand vet vilken modell som kommer när vi beställer. Jag tar dock ditt förslag till mig och har det i bakhuvudet, vi kanske kommer på en lösning - vem vet!

---

långeman: Jag har meddelat utvecklare angående ditt påpekande. Avseende bonussystemet kan du nyttja insparade poäng som rabatt på nästa köp, vilket i många fall uppväger fraktkostnaden. Det finns förslag på fraktfritt vid viss innestående poängställning, men inga beslut är tagna kring detta. Tack för tummen!

---

Styletag: För att gå händelserna i förväg.. I kravspecifikationen för nästa version av vår sajt står "inga frames". Att frakten gick upp i samband med att du lade extragodis i kundvagnen beror på att detta läggs i kundvagnen som en artikel vilket påverkar frakt. Detta kommer att lösas.

---

Fejdan: Bilder skall aldrig ses som en del av specifikationen utan snarare som illustrationer, men skall visa rätt produkt. Produktansvarig meddelad, tack för påpekandet!

---

Andersson89: Om du beställer saker vi packar själva så brukar vi lägga med lite godis, men med varor som vi bara sätter adresskort på - chassin, skärmar etc - kan vi inte alltid bipacka godis.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Tycker iaf att det är mycket dåligt att ni inte har rätt bild på produkten man köper, men men.. ni kanske tycker att köparen ska få sig en överaskning!

Visa signatur

Fejdan is tha shitz

Permalänk
Medlem

Har aldrig läst denna tråd men har läst väldigt många exempel som hänt andra
t.ex dålig packning, inget godis på mina 3 senaste beställningar?

Packningen blev jag lite pissed över men tänkte att det kanske var en "oops"-grej och accepterade det. Hade inte en aning att man brukar få godis me? Shit..? Vad för godis?

Dbmannen, kan du kolla om ni har gjort nån miss eller om det är en inställning typ "Skicka INTE med godis till denna beställare" som är inkryssad på mig.

Kundnr: 80862784

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Kan tyckas något onödig, men ack så trevlig funktion. Direktlänk till paketspårning från orderinformation på kontosidan. Man får ju direktlänk i sändningsbekräftelsen, men skadar inte ha den på fler ställen.

Permalänk

Hade tyckt det varit kanon om man själv hade kunnat välja andra speeditörer än posten.För posten är inte allt för snabba eller duktiga.Har väntat på min tv länge nu.Sen har de även lyckats förstöra nån kartong som var med i sändningen.Men min tur så har de säkert förstört tv med.Eftersom att jag redan är tv lös så börjar jag vara lite less på de.Så i framtiden kommer möjligheten att välja andra bolag än posten för frakt vara en hög prio för mig.Är inte första gången de strulat.Måste dock säga att ni har en trevlig kundtjänst.

/Kristoffer

Permalänk

Electrix - Nej, någon sådan inställning hittar jag inte, men väl en som säger att nästa leverans blir fraktfri

Drakgore - Finns på "att göra"-listan, tillsammans med många andra småsaker.. Att det tar tid förklaras av att vår utvecklingsavdelning har fullt upp med att rulla ut nya system till JME-butikerna sedan vi gått samman.

MrHellCat - Diskuterades faktiskt senast idag, men faller på att Posten är oslagbara vad gäller att leverera till privatkonsumenter. Andra speditörer må vara duktiga på att hantera visst skrymmande gods, men dessa tar oftast också längre tid på sig. Då vi packar större TV-apparater på pall skall dessa aldrig utsättas för risk oavsett speditör. Tackar för rosen avseende Kundtjänsten!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att db överträffade mina förväntningar rejält idag. Beställde lite datordelar kl 13-14 idag o de skickades iväg 16.20. Illa kvickt!
Fast datorbutiken har ju alltid varit och kommer alltid vara mitt förstahandsval

Permalänk

En till sak.När ni skickade mitt paket gick det som hempaket.Men den överskred max vikten för det.Så det kunde bli förseningar.Är något ni borde vetat innan ni skickade.Då den överskred med över 20 kg.Något som ni borde ändra på i framtiden och skicka som pallgods på en gång.

Vet inte om jag tycker posten är snabba?
3 okt kl 16:20 Sundsvall, Skadad förpackning lagad. Försändelsen kan bli försenad
2 okt kl 13:46 Hub Malmö, Försändelsen har sorterats
2 okt kl 13:46 Hub Malmö, P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad
2 okt kl 12:05 Malmö Tunggods, Posten har tagit emot försändelsen
1 okt kl 16:18 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Så där ser det ut nu för min beställning har stått still sen den 3 okt.

Permalänk
Medlem

hur länge tar det innan man får bonuspoäng?

Visa signatur

Fejdan is tha shitz