Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

Vore bra om datorbutiken kontrollerade returer innan de skickas tillbaka om alla tillbehör är med. (Tumme upp dock annars för snabba hanteringen)

Ni vill gärna man skickar tillbaka alla tillbehör vid retur, men när man får tillbaka nya(utbytta) saker så skickar ni fel/saknas det tillbehör.

Hände denna veckan igen, har bara gjort 3 returer tror jag igenom alla år till datorbutiken men 2 av dessa har tillbehör saknats.

(Om moderkortet fungera får vi se, montering får vänta då bla I/O plåten saknas)

Permalänk

Jag vet inte om det tagits upp tidigare, men jag skulle tycka det var bra om man kunde beställa med delleverans. Så man inte behöver vänta tills alla komponenter till den nya datorn kommer in på lager, valmöjligheten tror jag skulle vara bra.

För nu är det garanterat många som sitter inne med ordrar o enbart väntar på 8800GT kortet, i ett sådant fall vore då skönt att kunna få hem de övriga delarna så man kan bygga ihop dom under tiden man väntar på en komponent.

För övrigt tycker jag datorbutiken har grymt bra service o priser! Bra jobbat!

Vänliga hälsningar
Fredrik!

Visa signatur

Q6600 | 4 GB PC-6400 | Gigabyte GA-P35-DS4 | BFG 8800GTX | Thermalright 120 extreme | Vista 64 bit

Permalänk
Medlem

Lite undrande om den där extragodiskoden verkligen fungerar. Har nu beställt två gånger från er på två månader och inte fått en enda godisbit med, och det har funnits gott om plats. Står på följepappret att den är med men inget godis.
Är det ett sätt att få uppmärksamhet eller vad?
Inte en bra ide att lova något som man inte håller, oavsett vad det handlar om!

EDIT*: Nu kom godiset idag, i ett eget litet paket. Undrar varför det inte kom med resten?
Hursomhelst credd till db!

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Varför kan ni inte som andra dra pengarna när ni skickar varorna vid kortbetalning?

Förbokar man en vara där leveransdatumet flyttas fram 3-4-5 veckor får man som kund ligga ute med pengarna. Skulle man sen avbeställa tar det ytterligare tid innan man får tillbaka pengarna.

Är det meningen att era privatkunder skall fungera som gratis bank?

Permalänk

SUMITOMO - Detta har förklarats tidigare. Pengar som inte dras vid köp reserveras endast en kortare tid, och kan inte varorna levereras inom denna tid krävs att kunden återigen anger kortnummer etc då vi inte lagrar kunds kortnummer i våra egna system. Vi har väldigt lite pengar innestående då det snarare är regel än undantar att leveranserna går snabbt, vanligtvis samma dag.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Jag köpte ett Razor hp1 hos er på förra DHW och nu på detta så har en lampaslocknat på ena sidan razor säger att jag ska prata med dom jag köpt det av DVS datorbutiken på DH .. var där och ville byta ut det men fick till svar vi tar inga returer .. undra hur jag då ska göra ?

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Ni borde fixa så att det verkligen är en bild på saken man tittar på. Köpte ett moderkort, men såg sen att det inte var samma som på bilden... dum som jag var orkade jag inte med att läsa igenom specifikationen.

Går det förresten att skicka tillbaks något och sen betala mellanskillnaden och få något dyrare om man öppnat förpackningen?

edit: ni ska dock ha plus för den otroligt snabba leveransen och det goda godiset.

Permalänk
Medlem

Säkrare tider till när saker kommer till lager.

Permalänk

E-Zone~t§~ - Off Topic, men OK.. Mässan på Dreamhack är ett jätteprojekt för oss med många saker som skall klaffa, och även om vi efter några år fått rutin på saker är returer något som vi valt att inte ta hand om på plats för att kunna garantera uppföljningen av varan och hanteringen. Gör istället så att du ringer vår Kundtjänst och begär retur så skickar de en returadresslapp till dig till varan. Har du ditt kundnummer tillhands så går det snabbare.

ulf5 - Också Off Topic, men om du inte nyttjat varan brukar det inte vara några problem, den måste alltså vara i skick att säljas som ny.

xoul - Vår leveransinformation bygger på andra- och tredjeparts-uppgifter. Vi litar till uppgifter från leverantör avseende leveranstid, och branschen i stort har svårt att sia om när en vara kommer som inte finns på lager.

Påminner allmänt om trådens ämnesrad:
"Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!". Ärenden av privat karaktär tas företrädesvis i första hand med våpr Kundtjänst. Tack!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Skulle vara suveränt om ni kunde plocka in detta HTPC-chassi i ert sortiment. Svarta färgen är den för mig intressanta. Till så bra pris som möjligt också givetvis.

Chassit heter: 3R System HT1000
http://www.3rsys.com/english/products/view.asp?navi=case&idx_...

Väldigt snyggt chassi med lite mindre mått än de flesta så att det får plats i tv-bänken. Dessutom är det fortfarande tillräckligt stort för vanliga ATX nätaggregat och moderkort.

Väldigt få butiker som säljer det nu och priserna varierar väldigt mycket och det är även butiker som är klassade som lite dyrare som säljer så tycker ni borde kunna få fram ett bra konkurrerande pris på detta chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
SUMITOMO - Detta har förklarats tidigare. Pengar som inte dras vid köp reserveras endast en kortare tid, och kan inte varorna levereras inom denna tid krävs att kunden återigen anger kortnummer etc då vi inte lagrar kunds kortnummer i våra egna system. Vi har väldigt lite pengar innestående då det snarare är regel än undantar att leveranserna går snabbt, vanligtvis samma dag.

Detta stämmer inte. Pengarna har dragits direkt vid köp och bokförts.
Pengarna har aldrig reserverats enligt banken.
Enligt eran kundtjänst behövs inte kortnummer vid återbetalning
eftersom det redan finns.

Kanske det är er taktik att låta era kunder ligga ute med tusentals kronor i några veckor som ni sedan fritt kan förfoga över, vad vet jag?

Banken rådde mig iaf att göra en reklamtion mot transaktionen om inte
pengarna finns på mitt konto efter några dagar.

Permalänk

SUMITOMO - Vi missuppfattade nog varandra.. Vi reserverar inte pengarna utan drar dem direkt, detta för att OM vi endast skulle reserverat dem skulle ordrar som inte kan levereras i stort sett omgående kräva att kunden återigen genomgår betalprocessen. VI har inte tillgång till ditt kortnummer och kan därför ej dra pengarna igen, men vi kan återbetala då den information som krävs för detta lagras hos Samport som är vår partner för kortlösningen. Maila mig med referens till ditt ordernummer och vari ditt problem ligger så ser jag till att du blir nöjd, som alltid. Ser fram emot ditt mail!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

@datorbutiken.com

Stämmer, jag missuppfattade det.
Mao är det inte smidigt att förhandsboka
och betala med kort om man avbeställer när
det drar ut på tiden. Då är pf bättre även om det kostar en slant.

I vilket fall ramlade pengarna in på kontot igen idag.
Creds till killen i kundtjänst som svarade efter 10 sekunder
och lovade ordna det.

Permalänk
Medlem

När man bygger egen dator

Tycker det är lite tråkigt att ni har så några processorfläktar att välja mellan, när man bygger ihop själv. Man kan ju inte ens välja Scythe Infinity eller Ninja, som jag tycker är två självklara val. Tycker även man borde kunna välja att ta thermalright ultra med den fläkt man vill ha till, Annars finns det inget att klaga på i "bygg din egen dator" vad jag kommer på nu, finns mycket av dem andra komponenterna man kan välja förutom fläkt. Fixar ni detta blir jag väldigt nöjd och beställer min kommande dator hos er.

Jag vet att man kan köpa alla delar löst, men vad jag sett kan man inte köpa
en motering på annat sätt än via "bygg själv".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Webzter
Tycker det är lite tråkigt att ni har så några processorfläktar att välja mellan, när man bygger ihop själv. Man kan ju inte ens välja Scythe Infinity eller Ninja, som jag tycker är två självklara val. Tycker även man borde kunna välja att ta thermalright ultra med den fläkt man vill ha till, Annars finns det inget att klaga på i "bygg din egen dator" vad jag kommer på nu, finns mycket av dem andra komponenterna man kan välja förutom fläkt. Fixar ni detta blir jag väldigt nöjd och beställer min kommande dator hos er.

Jag vet att man kan köpa alla delar löst, men vad jag sett kan man inte köpa
en motering på annat sätt än via "bygg själv".

Anledningen är nog att dom är för tunga, jag vet att vissa inte levererar CPU-flänsar över en viss vikt.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Beställde nyligen med kort mellanrum 2 ordrar.
1 paketet låg det 3 godisar i ( skrev inget om extragodis )
2 paketet skrev jag extragodis som kampanjkod, och fick inte en enda godis fast det står som levererat på ordersedeln.

Det är en sak ni måste förbättra, kan man inte hålla vad man lovar ska man heller inte lova något.

Iofs inte bara för godiset som jag beställer från er, men det är gott att suga/tugga på något medans man monterar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kör ni verkligen på vikt vid beställning?

Hade 3 saker i kundvagnen.
HD2600XT
24-pin till 20-pin adapter
Corsair 520W.

Frakten skulle ligga på 129:-

Sedan tog jag bort Nätaggregatet och då gick det ned till 99:- men det konstiga är att när jag tar bort kabeln så går det ner ytterligare 30:- för ett liten kabel?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Nu blev jag utan godis igen, inte ens ett tomt kolapapper i låddan med
ordernummer 731792994.
Får ett till paket imorrn, får väl hoppas det finns lite godis till jul i den då.

*Edit*
Löste ut det andra paketet idag.. ~12 000:- och fick hela 4 godisar..
http://www.gunnarsson.biz/news/newstuff/4ynkakarra.jpg
http://www.gunnarsson.biz/news/newstuff/hoegen.jpg
Räknar man ihop det med paketet för ~1000:- häromdagen (Helt tomt på godis), så ger det alltså 1 godis per 3250:-..
Iofs beställde jag inte prylarna för att få godis, men nog känns det surt iaf. Skulle suttit fint med ett gäng att ha framme som julkarra.

Tydligen är det som jag insinuerade tidigare, man ska förvarna i denna tråd innan man beställer för att få ta del av DB's goodwill..
En eloge dock till DB-Mannen som fixade till det med X2'an så att jag fick hem grejjerna lite snabbare.
God Jul på er alla..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

ilg@dd bara så du vet dina länkar ger Forbidden
You don't have permission to access /news/newstuff/4ynkakarra.jpg on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the reques

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ilg@dd bara så du vet dina länkar ger Forbidden
You don't have permission to access /news/newstuff/4ynkakarra.jpg on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the reques

Besynnerligt..
Endera något tillfälligt fel, eller så kan jag bara tänka mej att du betett dej illa på någon av mina domäner, alternativt någon av mina spelservrar. Jag samkör nämligen alla IP-adresser jag bannat på alla mina tillhåll.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

för mig fungerar länkarna

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk

Det enda jag tycker är synd är att ni inte har något för oss kunder synligt kö system för produkterna. Hade varit kul att kunna se hur man står till i kön.

I övrigt skulle jag vilja ge en stor eloge för all eran trevliga support, stora hjälp, bra priser och snabba leveranser. har köpt 3 hela datorer och diverse små komponenter från er och aldrig att jag haft det minsta strul med er. Även returerna som oundvikligt kommit har skötts snabbt, smidigt och smärtfritt.

Stort tack datorbutiken!

Mvh Ludde
En mycket nöjd kund

Permalänk
Hedersmedlem

Under "Utförsäljning!" står bl a följande:

"Priserna sänks automatiskt varje dygn tills varan är slutsåld, så vänta inte för länge..."

Detta stämmer inte för en del av produkterna, som har hållit samma pris i rätt många dagar, tex http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ICEMATST4...

Det finns fler exempel, men en del har också sålt slut.

Jag har fyndat alldeles oerhört på bl a kablar den senaste tiden, men ville ändå påpeka att priserna inte sjunker varje dag för alla produkter. Det kanske är ett enkelt programmeringsfel, eller så har ni kanske nått inköpspriset och där tar det stopp?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vad är öppettiderna för lagret i staffanstorp?

Jag ska dit i morgon och hämta en grej, vill hämta så tidigt som möjligt

Permalänk
Medlem

Nu när du ändå har fått mejl, funkar inte extragodis-kampanjen längre?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon annan Kampanjkod än extragodis? Gratis frakt hade varit guld värt då den höga frakkostnaden är det enda som får mig att tveka på ett datorköp...

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@mp@n
Någon som vet någon annan Kampanjkod än extragodis? Gratis frakt hade varit guld värt då den höga frakkostnaden är det enda som får mig att tveka på ett datorköp...

Dbmannen har svarat tidigare i tråden, den enda aktiva -eller som var aktiv då- kampanjen är extragodis. Men vid ett dator-inköp så är väl ändå fraktkostnaden av sekundär betydelse, eller?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Instämmer med en tidigare skribent angående kösystemet. Beställde mitt datorbygge inkl. montering den 5 december och det skulle ta 5-10 dagar för leverans.

Idag har det gått 5 dagar (vet ej om det räknas som arbetsdagar eller inte? hittar ingen info om detta) och trots tre mail har jag inte en aning om när datorn beräknas vara färdigbyggd. Det enda svaret jag fått är att min order blev inaktiverad i 1 dag eftersom jag la till ett internminne (f*n om jag förlorade köplatser pga detta) i beställningen!
La upp det som ett nytt köp, knappade in mina kreditkortsdetaljer och förväntade mig att de skulle dra beloppet direkt och enbart flytta över den nya ordern till den tidigare - istället fick jag till svar att ordern blivit inaktiverad eftersom "Det innebär att det saknas pengar för att din order ska aktiveras igen." Kunde de inte bara dragit pengarna direkt när jag ändå knappade in alla kreditkortsdetaljer? De la alltså bara till ett extra minne i min tidigare order.

Detta gjorde dessutom att jag fick betala det gamla priset för minnet, 488:-, istället för det nya och nedsänkta priset 451:- som min nya order från igår låg på! Struntsamma, but still!

Visa signatur

På ingång: Antec P182 | Intel Q6600 @ 2.4GhZ | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DS4 | Corsair XMS2-6400 @ 800MHz 5-5-5-12 | GeCube Radeon XHD3850 512MB DDR3 | Samsung SH-203N | WD Caviar XL 500GB SATA2

Permalänk
Medlem

Komplett skickar ett SMS med paketnummer i som jag sen kan visa upp i min lokala ICA affär eller vart man nu hämtar sina paket, db lirar istället med att ett brev ska skickas ut. Nu ser jag på posten.se att mitt paket ligger hos servicebutiken här om hörnet, men jag kan inte få ut det förrän jag har min avi som kommer i ett brev imorgon ....

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Komplett skickar ett SMS med paketnummer i som jag sen kan visa upp i min lokala ICA affär eller vart man nu hämtar sina paket, db lirar istället med att ett brev ska skickas ut. Nu ser jag på posten.se att mitt paket ligger hos servicebutiken här om hörnet, men jag kan inte få ut det förrän jag har min avi som kommer i ett brev imorgon ....

Jodå det går bra, visa bara upp kollinummret som strå i mailet (långt nummer som slutar med SE) så kan de skriva ut AVI:n som du då får skriva på.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)