Permalänk

Fujitsu-Siemens problem?

hej hej! jag har ganska nyligen köpt en fujitsu-siemens 1554, med 17" crystalweiw display, jag har ett fenomen som uppkommer ibland, inte alltid utan ibland och det är när jag sätter på datorn så vissas bilden i pixelformat, ja ni vet som massa mosaikbrickor....vad kan det vara för fel? kan det vara nått fel på grafikkortet?

för om jag bara stänger ner/av datorn och sedan sätter på så vissas allt som normalt....

Datorn i övrigt funkar suveränt, ala spel och allting, men det är ju st det att det blir detta märkliga fenomen när jag startar upp den ibland?.....nån som vet?

/Lars Andersson

Permalänk
Medlem

Försvinner det efter ett tag eller måste du "power cycle" för att få det riktigt? Jag skulle kontakta supporten om den inte är något väldigt temporärt just efter uppstarten.

Permalänk
Medlem

detta låter inte kul, har beställt en likadan, hoppas den har klarar sig från detta felet då

Permalänk

hur gick det med detta Prodigylarsa? Tänktehöra om det ev. är ok att bredda denna tråd en smula till ett par egna frågor ang. Xi 1554. Jag fick hem min igår och kan säga att jag så här långt är väldigt nöjd, har dock inte hunnit spela några spel osv ännu. Känns enl. mig iaf som väldigt bra byggkvalitet, den är helt klart robust.
Min fundering är om man ska gå in på FS hemsida och välja nått uppdateringspaket? Jag var innne och kikade lite men när jag valde att jag har OS Vista premium så fick jag meddelande om att inga drivrutiner var testade med vista premium och att de därför inte tog ansvar för om nått krånglade med dessa. Någon som har köpt 1554 får gärna tala om hur de hanterade drivrutinsfrågan. Skulle
Skulle även vilja veta vilka drivrutiner ni kör till ATI radeon 1900 256MB

Det skickades med en cd med drivrutiner, är tanken att man ska köra den, tänker framför allt på om det är drivrutiner för tex tangentbord osv (eller tar man ännu nyare på FS hemsida?) Märkte att muspekaren hoppade iväg ut på sidan ibland när jag provade datorn igår..

Snälla söta rara, ge mig lite tips på hur jag får veta att jag har rätt (uppdaterade )drivrutiner osv

Ska köpa en DVI--->HDMI kabel idag, vilka program kör ni på era datorer för att hantera HD material, räcker det med mediacenter eller krävs speciella program för detta?
Gällande kablar får ni gärna säga vad ni tycker är bra. Finns ju en del att välja på, hur långt kommer man man cleas ohlssson´s grejer eller onoff? Nån som kör Supra HDMI och även provat billigare grejer, vad är skillnader ni upplevt?

Många frågor, jag vet men ställ frågor tillbaka så kan jag få chans att förtydliga...

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOTDOG2004
<snip>
Det skickades med en cd med drivrutiner, är tanken att man ska köra den, tänker framför allt på om det är drivrutiner för tex tangentbord osv (eller tar man ännu nyare på FS hemsida?) Märkte att muspekaren hoppade iväg ut på sidan ibland när jag provade datorn igår..
<snip>

Det är troligtvis inte ett drivrutinsfel utan snarare att du råkar komma åt touchpaden. Det har tagit mig ett tag att vänja mig vid min xi1546 (samma plattform som xi1554 fast med x1800) eftersom de flesta andra bärbara har endera mycket mindre eller nedsänkta touchpads. Om du kör med mus normalt kan du ju alltid slå av touchpaden med den lilla knappen just ovanför alternativt (om du har synaptics drivrutiner installerade) ändra känsligheten och/eller "palmcheck".

Kan tyvärr inte hjälpa med drivrutiner eftersom jag inte har Vista.

Permalänk

ok tack för ditt svar. kanske är som du säger. Funderar på att skaffa mus och ha som komplement till paden.

Någon som vet vet någon bra mus att spela spel med på laptop får gärna ge bra tips. Var och köpte biochock nu på lunchen och är räääättså suuugen på att få gå hem från jobbet nu..

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

okey, många svar har inte vart inne på några dagar, det ironiska är att det vart just detta konstiga fenomen när jag startade upp datorn nu, la ner locket, så dn kom i viloläge och så startade jag upp den igen....då var det borta.....

har detta med touchpaden att göra? det tycker jag låter märkligt, använder extern mus vid sidan av....

ang. drivrutiner, alla drivers är dom jag fick med, är väldigt säker på att jag installerat alla...

jag kan fortfarande ej förstå vad detta är, någon som har nån ide? börjar bli orolig här faktiskt.....

EDIT!!!!!:::::: Pratatade just med Fujitsu-siemens, det var en dryg jävel som tyckte jag skulle formatera om och installera om OS pga drivrutinerna...okey, han är förvisso Mr tekniker men jag är tveksam till det alltså men men, skulle ringa supporten ikväll sa han när jag satt vid datorn...

EDTI #2:::::: Bioshock funkar GREAT på den här datorn!!....fantastiskt spel...