Permalänk
Robot

Lian Li [Utomhus Vattenkyld]

Detta är min dator som är vattenkyld. Fast kanske på ett annorlunda sätt då jag har radiatorn utomhus.

Datorn består av följande:

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz
XFX nForce 780i SLI
Corsair Dominator 4096MB
2x XFX GeForce 8800GTX 570M 768MB GDDR3 (SLi)
Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB
Creative SB X-Fi XtremeGamer
Cooltek 500W
Lian Li PC-A08

Kylning

Radiatorn sitter utomhus, ca 3 meter ifrån datorn.

Pump Asetek WaterChill Xtreme
Cpu Zalman Waterblock
Nordbrygga EK - NB 780i - Acetal
Sydbrygga EK SB - Acetal
Mosfet EK - Mosfet 680i Part 1 - Acetal
Gpu - Zalman

Besök albumet: Lian Li [Utomhus Vattenkyld] av subaru_impreza

Permalänk
Medlem

Fina bilder Vad är det för vattenkylning?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Tackar. Det är en waterchill xtreme vattenpump sedan har jag ca 3 meter långa slangar som går till min kylare som sitter utomhus

Ska lägga in bilder på kylaren och lite temps snart.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Avstängd

1p

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
1p

Varför så mycket poäng?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subaru_impreza
sedan har jag ca 3 meter långa slangar som går till min kylare som sitter utomhus

Låter intressant, men finns det ingen risk för att vattnet fryser till under vintern?

6 poäng får du av mig pga stilrenheten och vattenkylningen som kyls utanför huset (som jag gärna vill se)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
1p

Haha! Du är då lite lam

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subaru_impreza
Varför så mycket poäng?

Roligaste killen på hela Swebits

Permalänk

gillar inte riktigt så trånga burkar.. :S där moderkortet slutar inte hårdiskar o CD romar.. skit bökigt o mecka specielt med dagens grafick kort som är huge.. själv föredrar jag en lite djupare burk med ett mellanrum mellan som i min ^^

Permalänk

Bil_experten och ep_data är ena gnälliga typer. EDIT: 8 poäng från mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dractracker
Låter intressant, men finns det ingen risk för att vattnet fryser till under vintern?

6 poäng får du av mig pga stilrenheten och vattenkylningen som kyls utanför huset (som jag gärna vill se)

Haha! Du är då lite lam

Tackar! Nej jag har glykol i vattnet så det ej ska frysa. Jag kommer med bilder på kylaren i morgon.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

ep_data är säkert bara avundsjuk på din stilrena dator:)

Som flera andra har sagt, jag vill se bilder på sakerna du har utomhus också.

7p.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Vad kostar en sån där kylning ungefär?

Väntar på temps och kylningen utomhus innan jag sätter poäng

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Åhhh.. Sånt här är alltid kul att se. Vill mer än gärna se bilder på radiatorn och dess koppling där i mellan. Har du borrat genom vägen och försett slangarna med isolering och så ? Gissar att anledningen till att du valt just dom där blocken är för att du får vattnet riktigt kallt

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Ser trevligt ut, mycket stilrent!

Får du inte kondens inne i datorn med tanke på att processorblocket är 16 grader och luften i datorn säkert är 25 grader? Inte särskillt bra om det skulle bildas vatten inne i datorn p.g.a. att du har "för bra" kylning.

Skulle gärna, som andra redan påpekat, vilja se bilder på radiatorn och resterande av kylningen som är utanför datorn.

Permalänk
Medlem

Kyler du sydbryggan något? om det behövs... har likadant moderkort nämligen och den har ju inte ens passiv kylare orginal.

Permalänk

Tackar för kommentarerna.

Ska se om jag kan få något bra kort på kylaren där ute nu fastän det är mörkt.

Nej någon kondens har jag aldrig fått, endast lite fukt på blocken när det är ca - 15 ut men då sänker jag hastigheten på fläktarna.

Mooter- Nej igen kylning av sydbryggan.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Vi måste ju få se lite utebilder också

Nice de där!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Nice temps att klocka med har aldrig tänkt på att kyla skiten utomhus,

Visa signatur

=)

Permalänk

Ni får nöja er med radiator bilden tills i mon

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk

Riktigt schysst att du dragit kablarna utanför huset! Vad tycker dina pärnon? : )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Riktigt schysst att du dragit kablarna utanför huset! Vad tycker dina pärnon? : )

Eller så är han vuxen och har flyttat hemmifrån. Riktigt finns gjort må jag säga.

Permalänk
Medlem

Det är jävligt coolt tänkt och fungerar nog kanon nu när det närmar sig vinter men hur har du tänkt när det blir sommar och varmt?

7p

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Riktigt schysst att du dragit kablarna utanför huset! Vad tycker dina pärnon? : )

Har gjort mycket "värre" saker så de har väll vant sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Det är jävligt coolt tänkt och fungerar nog kanon nu när det närmar sig vinter men hur har du tänkt när det blir sommar och varmt?

7p

Detta är faktiskt min andra dator med samma vattenkylnings kitt så jag har kört med de i ca 2 år snart. På sommrarna ligger cpun på ca 45 grader som max så det är ingen fara, den tempen var dock med en p4 som var klockad.

Här finns min gamla dator, http://www.sweclockers.com/album/?id=106

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0wz
Roligaste killen på hela Swebits

Kul kille ^^

OT najs med radiatorn utomhus

Jobbigt att LANa med den eller?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
Kul kille ^^

OT najs med radiatorn utomhus

Jobbigt att LANa med den eller?

Hehe, ja det är ju nackdelen :(..

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk

Du har precis förnyat begreppet "stationär dator", det blir fanimej inte mer stationärt än så här
Kanonbra jobbat! 9p

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

e de inte ganska riskabelt då det blir vinter elr frost,att vattnet fryser till is? (om du inte har i ngn kylar vätska)

*såg inte det ni andra hade skrivit före ja skrev mitt :P*
e man för snabb,så e man XD

Permalänk

grym kylning

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Fan grabben......

Det där en vision jag har haft länge nu...
Bor lite fel för å borra hål i väggar/fönsterkarmar å skit.
men ack så smidigt.
Jaga man låga stabila temps så är det det ultimata. Sommartid så skydda man bara kylen från solen. (extravärme vill vi juh inte ha)
En viktig fråga dock.....

Hur långt blir den totala pumplängden..?? Dvs slanglängden. Hur många vattenpumpar kör du.? Har du en extra tank o pump på halva vägen.?
Såg ju ut å va hyffsat klena slangar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nice alltså... Angående LAN. Ska du monsterklocka datorn? Isåfall kan du ju bara dra ner klockningen och sen fixa nån liten jävla radiator som klarar av originalklock och koppla in om det itne blir för mycket trubbel ^^ Annars får dom komma hem till dig:P

9/10 för mig ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner