Portal, Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Portal, Vad tycker ni?

Laddade hem portal igår och har spelat ut det nu, riktigt _riktigt_ roligt spel, synd att det inte är fler banor, för man får inte nog av det!

lätt 4/5 i betyg, skulle det vara fler banor så skulle det bli en femma

Så vad tyckte ni om spelet?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Verkligen älskade det. Spelade 12 timmar igår med en liten paus. Satt verkligen klistrad. Ruskigt svårt också att klara av bonusbanorna Har fixat guld på "least amount of portals" på alla banorna, även fixat guld-tiden på många av dom.

Permalänk

Väldigt spännande, tog mig dock som bäst kanske 3-4 timmar att varva det. Väldigt snabbt spel, särskilt med tanke på att man hoppar runt så himlans fort. Med lite fler banor så vore det en trevlig femma. Måste dock säga att spelet är väldigt uppfinningsrikt, och idén bakom spelet är helt underbar.

Twisten på slutet var mer än efterlängtat efter att ha gått igenom varenda bana och lytt order. I stort sett min favoritdel, utöver Companion Box.

Dold text
Permalänk
Medlem

Ruggigt härligt spel, självklart när tvisten mitt i "huvudstoryn" kommer
Klarade just alla advancedbanor, har inte satt igång med challenge-banorna än, ska nog spara lite på dom

advancedbanorna var sjuuuuuuuuuukt roliga, önskade att alla 'standardbanor' var som advancedbanorna, så man får tänka lite extra. vanliga banorna var lite för lätta imo.

ska försöka få tag på portal.fgd så man kan börja mappa också vettja

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad det är för något?

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Laddar ner det nu... kommer med mer info! Fy vad Episode 2 hade läskigt slut?!

Permalänk

Eh, kan nån förklara vad portal är och ge en länk?
Blir lite nyfiken när ni säger att det är så bra ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Eh, kan nån förklara vad portal är och ge en länk?
Blir lite nyfiken när ni säger att det är så bra ^^

http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA

Den borde förklara särskilt bra. Principen är helt enkelt att du med hjälp av din egna kreativitet, intelligens och fantasi ska ta dig igenom olika banor med en massa intressanta hinder.

Permalänk
Medlem

Mycket härligt spel, börjat med advanced banorna med men spelat har en tendens att krasha efter man klarat dem.

Måste nog dock hålla med slutet på portal var grymt skönt ^^ dock alldeles för kort lir tog ca 1,5 timme att ta sig igenom spelet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Challenge-grejen är läskig, man lär nöta som fan med den

Har nött första challenge-banan (13) ett tag, lyckats komma ner till 4 portaler, 19 steg, och 18 sekunder.. nästa mål är 10 steg.. *ryser*

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Portal va inget för mig, dock Episode 2 som var helt underbart, synd bara att man måste vänta 1år+ för Episode 3. Köpte Orange box mest för Episode 2 men Team Fortress kan vara lite roligt då och då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Challenge-grejen är läskig, man lär nöta som fan med den

Har nött första challenge-banan (13) ett tag, lyckats komma ner till 4 portaler, 19 steg, och 18 sekunder.. nästa mål är 10 steg.. *ryser*

Hur klarade du 19 steg? Jag har problem med dem.

Har lyckats få tag på båda kuberna med 3 portaler, men sen går det inte riktigt

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Inaktiv

Helt sjukt roligt, jag får riktigt härliga hypercube känslor av hela spelet, designen, banorna,, musiken. Allt är som taget ur hypercube och cubefilmerna <3

Permalänk
Medlem

Underbart spel. Lätt 4,5 av 5
Håller med som alla säger, mer banor sen lätt en 5:a
Lätt bästa bossen/ending låten någonsin med ^___^

Spelat klart:
---------------------
Vanliga
Vanliga "med comentary"
Alla Advance banorna
Tagit guld i alla "portal challange's"
Tagit guld i 3/6 "Time Challanges"
Tagit guld i 3/6 "Step Challanges"

Måste bara hitta slutlåten i .mp3 format så jag kan lyssna på den medans jag gör rästen av alla challanges ^__^

This Thread deserves a Cake

//EDIT:
Har fixat slutlåten nu med i mp3 format ^___^

Permalänk

Haha, fixade bana 17 med 0 portals.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

Fyfan, helt underbart spel. Något som alla borde spela. När man började tröttna lite grann kom det toksköna slutet!

Permalänk
Medlem

Alla har så jävla sköna röster, "Are you still there" låter så jävla bra

Visa signatur

Permalänk

Ett av mina absoluta favoritspel. Frågar som jag gjorde i Orange Box tråden; är det någon som har något som helst info om fler banor / hammer setup etc etc för Portal ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Om jag väljer att köpa portal ifrån steams hemsida för 19 dollar så behöver jag vll inte köpa half life 2 för att kunna spela det?

Edit--> Svar nej.

Men nu en ny fråga: VIlken är fördelan med att köpa spelet? Kan man köra multiplayer eller?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Grymt skoj, även om jag inte kommit så långt än. Har helt kommit av mig i HL2e2 och kör bara portal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Om jag väljer att köpa portal ifrån steams hemsida för 19 dollar så behöver jag vll inte köpa half life 2 för att kunna spela det?

Edit--> Svar nej.

Men nu en ny fråga: VIlken är fördelan med att köpa spelet? Kan man köra multiplayer eller?

ja om du köper spelet får du spela det, om du inte köper det så kommer du inte att få spela det...

ganska enkelt eller hur...:P

Permalänk

Rätt kul spel, men är jag den enda som blev smått illamående efter ett tag? Kan ha berott på något annat men jag har nött fps hela mitt liv och aldrig blivit åksjuk tidigare

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Ja det var ruskigt kul faktiskt. Jag verkar dock inte ha tålamodet (läs hjärnkapaciteten) att klara advancebanorna. Fixade 1 igår men ska försöka igen idag.

Nån som kan spolia hur man klarar "30,000 feet drop"?
Jag försökte genom att göra en portal i golvet och i taken och lät spelet stå medans jag fixade käk men det hjälpte inte

Permalänk

Brände av de första 15 banorna inatt mellan 00-02. Sedan kunde jag inte sova förrän 04 eftersom jag bara tänkte hur jag flög genom portaler hela tiden. Klockan ringde 07 och nu sitter jag och är lagom pigg på jobbet...

Men kul var det! Längtar tills jag får tid att spela igen.

Håller med Battlefield att jag faktiskt kände mig lite åksjuk - särskilt när man går från vägg till tak t.ex. blir det konstigt.

Skönt också att mitt grafikkort fortfarande pallar att köra ett spel med alla inställningar på max. Även ep2 kan jag maxa.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Var väldigt härligt när "datorn" sa and from now on we wont lie... och en stund senare försöker "datorn" döda en, men man kommer undan och då säger "datorn" att det var ett skämt!

Dold text

Man blir sugen på en kaka...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Nån som kan spolia hur man klarar "30,000 feet drop"?
Jag försökte genom att göra en portal i golvet och i taken och lät spelet stå medans jag fixade käk men det hjälpte inte

Det ska gå att sätta en i taket och en i golvet. Tog cirka 5 minuter för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så ni kan rekomendera detta spel i helgen att hellre bli yr på än att gå på krogen som jag ska sluta med! behöver nått spel som verkligen kan mind benda en

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Rätt kul spel, men är jag den enda som blev smått illamående efter ett tag? Kan ha berott på något annat men jag har nött fps hela mitt liv och aldrig blivit åksjuk tidigare

Berror nog mycket på att FPS'n är inte stabil alls.

Har man inga portaler uppe så flyter det runt 80 FPS för mig, men så fårt du har 2 portaler, ser en på skärmen så dyker dne till 30, Och har du två brukar den dyka ner till 15-20 ibland

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Grymt kul men klarade det på högst 6 timmar
alldeles för kort =/

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas på att ett mappack kommer, 100 nya banor skulle sitta fint

Visa signatur