Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riskokaren
Varför inte göra som många andra länder i Europa? Satsa på en yrkesarmé!

Utveckligen går hela tiden åt det hållet, den allmäna värnplikten kommer med största sannolikhet ryka inoom några år.
Och i och med att förstvaret satsar mycket på att ansälla värnpliktiga i NBG och i utlandsmissionernerna så går vi sakta men säker mot en renoldlad yrkesarmé med lumpen som frivillig utbildning för utlandstjänst.

Själv muckade jag från P4 som radiolänkgc(i sveriges bästa radiolänkgrupp) i sommras. Lumpen är sjukt bra erfarenhet, men lär sig mycket om hur man själv och andra människor fungerar i många olika situvationer.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Jag fick besked förra veckan att lösskjutning till Ceasar nu FINNS och ska komma till mitt förband inom en väldigt snar framtid. Sen vet alla mkt väl vad "det kommer snart" betyder inom FM men det är en annan sak

Fick info om att utöver lösskjutningsanordningen ska gascylindern bytas till en blå (övnings) när man ska panga löst.

Gott att höra. Mindre gott att höra att det verkar så omständigt

Permalänk
Medlem

Då är det väl slut på att bara bära en anordning i västen, har svårt att se mig själv med en hel gascylinder i väskan.

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem

Fick brev från försvaret om att jag inte blir inkallad. När jag fyllde i forumuläret på internet ville jag inte gör lumpen men har ångrat mig nu. Är nästan lite sugen på att få göra den. Finns det någon möjlighet att få vara med ändå? Stod att beslutet inte kan överklagas men ändå...

Permalänk
Medlem

Det går att skicka in ett formulär om mönstring fast om du redan är nekad är chansen att du får minimal.

Permalänk

Bara typ tre månader kvar nu Till erfarna, behöver man sketbra kondis typ?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob

Sketbra och sketbra, grundkondis är ju bra fast det beror ju vilken tjänst du har. Oavsett tjänst ska du i alla fall springa fälttest, och fyfan det är smärta!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Då har man fått kallelse till infohelg. 24-25 november på P4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noodles^
Då har man fått kallelse till infohelg. 24-25 november på P4.

Där ser man, även jag har kallelse dit samma datum. Vad rycker du in som?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
rycker in i jan 08, I19 boden som radiolänkgruppchef/befäl.....

HAHAHA dom enda som är sämre än er i boden är a9, kom ihåg det

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svedis
Där ser man, även jag har kallelse dit samma datum. Vad rycker du in som?

GM900 Robotsoldat. Själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

GM900 Robotsoldat. Själv?

NK700 Bärgningsplutonbefäl, med inryck 28 januari tror jag det var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svedis
NK700 Bärgningsplutonbefäl, med inryck 28 januari tror jag det var.

Åfan, då kommer jag få nöjet att skjuta sönder din bärgare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan säga att jag hade sketdålig kondis men klarade mig ganska bra endå. Ska dock tilläggas att jag låg på T2 som lastbilsförare

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Ryckte in 29/10 2007 som Signalspaningsplutonbefäl. Genomför just nu GSU nere på Marinbasen i Karlskrona.

Befattningsutbildningen äger sedan rum på SSS (Sjöstridsskolan) och därefter hamnar jag på mitt "hemmaförband" - 4e sjöstridsflottiljen.

Utbildningskod: HC710.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.youtube.com/results?search_query=robot+p7&search=S...
Dock är videon från P7

Ryser av att bara tänka tanken, att åka bandvagn utan glas och undekyldregn som haglar mot.

Tjänsten kommer säkert bli ganska långtråkig då de innebär att man spanar över ett stort fält och väntar in. allt från 10min till 1 dag.
Skjuter en salva och förflyttar sig

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Rycker in som bärgargruppbefäl på TrängR 2:a kompaniet. Dock blir det nog ändring på det eftersom jag jobbar på AkutMott som A-USK så vill dom ha min kompetens på annan plats. Ngn mera på TrängR 2:a kompaniet som skall rycka in den 4 feb?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha XD Får väl ta och hålla sig i säkerhet bakom alla andra vagnar:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Rycker in som bärgargruppbefäl på TrängR 2:a kompaniet. Dock blir det nog ändring på det eftersom jag jobbar på AkutMott som A-USK så vill dom ha min kompetens på annan plats. Ngn mera på TrängR 2:a kompaniet som skall rycka in den 4 feb?

Yep, Stridsfordonsbefäl. Eskortplutonen, 3:e Kompaniet.

Antar att det var dig radion intervjua på infohelgen ?

Pepp är jag iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
rycker in som bevakningssoldat/bilförare i Göteborg Juli 08

jag var bevakningssoldat där, jag tyckte faktiskt om det:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Yep, Stridsfordonsbefäl. Eskortplutonen, 3:e Kompaniet.

Antar att det var dig radion intervjua på infohelgen ?

Pepp är jag iaf.

Nä försökte hålla så låg profil som möjligt... Haha det kan ju hänt att vi stöt på varandra, för vi sprang ju ihop 2:a och 3:e hehehe ;P

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Nä försökte hålla så låg profil som möjligt... Haha det kan ju hänt att vi stöt på varandra, för vi sprang ju ihop 2:a och 3:e hehehe ;P

Stötte på massa snubbar så ja, det finns en möjlighet.
Haha, en sak är säker dock, min kondis måste bättras. Klarade mig under 11.15 så det är lugnt men jag dog efter dom 2,5 km:erna.

Inte för att jag heller förde så mycket oväsen ifrån mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag var bevakningssoldat där, jag tyckte faktiskt om det:)

trevligt trevligt. Hoppas att det blir kul detta, har sett fram emot lumpen sen högstadiet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Kan vara bra att ha för du lär behöva den.

Jag gjorde lumpen 04/05 som vagnchef på Stridsfordon 90. De heter tydligen "GC800 Stridsfordonsbefäl, Armén" idag.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Sketbra kondis kan vara bra om man vill ha hopp&skutt medaljen, men tydligen kunde man klara det genom att lunka på lite fortare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Motortekniker i flottan, karlskrona, sen flottan vid visby. Ska börja träna som fan nu!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Avstängd

För er som inte vill göra värnpliken, var i Sverige kan man lagligen annars:

Skjuta med Grg (Granatgevär Carl Gustaf) "BiGbAraBOOOOOM"

Leka med sprängdeg, dynamit, tändhattar, stubintråd OSV, hela dagen (Ännu mera oväsen)

Vältra runt med dyra, tunga,bepansrade & beväpnade fordon, i skvättade lera

Förutom detta:

Ha det trevligt med personer, som du sen förmodligen känner för resten av ditt liv.

Men, visst är det jobbigt, skitigt, tungt och för dj*vligt ibland....men man glömmer aldrig.

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag rycker in som Skyttesoldat stridsfordon 90 januari 08. Någon fler?

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Vilka gör 15 månader?

Permalänk

vad är bra med A9? jadu inget!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)