CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

Demot funker fint fint för mig, helt utan besvär
1280x1024 high till very high res
DX10

screenshotserna

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=2472523&postcount=638

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
DX10

screenshotserna

Snyggt! Vad får du ut för fps ungefär? Flyter på hela tiden?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

givf nya drivisar till vista64, eller vad det nu är som gör att det går skit i v64 :/

64bits-versionen funkar dock inte att köra, krashar efter en stund, så fick köra 32bitsversionen, kanske är det som fular till det... bleh.

rullar helt okej i xp iaf, 1680x1050 allt på high, ingen AA ~35-40 fps. definitivt fullt spelbart

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Relik 📜

Man kanske skulle fimpa AA..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save

Kolla på bilderna och uppe i hörnet ser du ju FRAPS gula FPS. Sen får du avgöra själv om det flyter eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save

från 20 till 30fps. Under stora krig situationer kan fps hacker ned realt!

Men storsta problemet - optimerad drivers för crysis demot, 169.01, hindrar överklockning av mitt gkort i Vista, väldigt ostabilt. Annars skulle fps bli högre.
Nvida ska snart släppa bättre drivrutiner till som är överklocknings vänligt (anta jag)

Visa signatur

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Lol, väntar nog på 2gb minne till + 8800gt innan jag lirar.

Försöker få igång det med mitt system + 7800gtx som ställer upp tills 8800 kortet e här men shit, allt på low i 1680*1050 och jag håller typ 8fps i snitt

Visa signatur
Permalänk

http://static.pici.se/pictures/rfcAGoMUx.png

Så ser det ut när jag spelar :/
Fel drivrutiner?

datorn: 4200+, 7900gtx 512mb, 2gig ram

edit: vred upp allt på high och då funkade allt som det skulle, dock @ 15fps )=

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Lite slutsatser jag dragit av att ha testat demot. Mycket snyggt, men samtidigt verkar det totalt ospelbart på vilken hårdvara man än har på Very High och nästan på High också. Shader drar ned prestandan nått så fruktansvärt.

Är inte alls imponerad av själva spelet. Far Cry var kändes mycket coolare när det kom, dessutom känns inte vapen och styrning speciellt bra. Men det är ju som sagt ett demo, men skulle inte tro det blir några större förändringar.

Prestandan måste de i alla fall fixa till. Visst är det snyggt, men har läst mycket om hur bra optimerat det är vilket jag inte håller med om alls. Åtminstone inte för Dx10 vilket är det enda jag testat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
tyvär kan ja inte det då jag är fattig och morsan hittar ja inga ord för hur "korkad" hon e.. alltså hon vägrara lyssna på mig ang. datorer bla.. :'(!

edit. ja klockade kortet litegrann, får se va som händer
ska planet vara mörkt eller ljust:P? andra gången var det ljust..
men hackar lika mkt trots liten klock

Eller så är hon klok och tycker det finns vettigare saker att göra än att lägga 20000:- på att du ska få spela ett spel.

Permalänk
Medlem

klockade lite nu

3,5ghz och 590/880 på grafikkortet

1280*1024 -- No AA -- No AF

Allt på HIGH ------------------------ 35-55
Allt på HIGH utom Shader på MEDIUM 45-70

Men jag kör ju XP 32 så det ser ju inte lika snyggt ut som i Vista, det kanske flyter bättre i Vista tom?

Ska bli kul att se tester Vista vs. XP

Köra Allt på High tycke jag blev nästan hackigt...över 50fps vill man nästan ha tycker jag! gärna 60 för att vara kräsen men det ska man väl inte vara

Så får bli Allt på HIGH utom shader som jag sätter på MEDIUM, det funkade kanon :)'

OBS! har ni inte bytt till senaste drivrutinerna förstår jag att det hackar som stryk, gav en enorm boost! sen att ställa ner shadern också, den drar så grymt mycket kräm!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Eller så är hon klok och tycker det finns vettigare saker att göra än att lägga 20000:- på att du ska få spela ett spel.

hehe jo medans hon röker upp dem pengarna per år så.. vill hon ja ska börja röka:/ ??

hon har själv klagat på dem och undrat va man kan göra åt det och jag har svarat lämna in den å säg åt dem att byta Gkort, formatera/ominstalla Xp Pro men ne då blir det för mkt för hennes hjärnkapacitet plus att en bra dator kostar inte 2Ok idag.. snarare tio;)... ännu sämre är att det blir dyrare att köpa från t.ex leasy som morsan gjort med flertal datorer.....

Dessutom får ja inte göra ngt med den alls....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
DX10

screenshotserna

Flyter fint... jo...

5, 10, 8, 11, 8, 8 fps på de screenshotsen jag kollade på..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

plus, nu vill inte ens tgtbord eller mus funka.... det får power och ja kan trycka på numlock knappen å lampa lyser men fan inget mer:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Utifrån de få screenshotsen jag har sett i tråden ser det verkligen inte revolutionerande ut. Ser ut som Far Cry.

Ok, gör såhär! Ladda hem demot, installera det o spela det. Ha allting på high o ha även den högsta upplösningen som du kan ha. Tycker du fortfarande att grafiken är som i Far Cry, så borde du skaffa ett par glasögon.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
plus, nu vill inte ens tgtbord eller mus funka.... det får power och ja kan trycka på numlock knappen å lampa lyser men fan inget mer:/

Börja söka sommarjobb så kommer du att få en riktigt skaplig dator i öhm augusti nästa år. Så gjorde jag, så jag köpte datorn i sign. + nu kommer det stadigt studiestöd in, så jag skulle kunna köpa en värsting stationär om jag ville spela crysis på högre inställningar, men för ett spel kanske det är lite onödigt. Därför köp en 360 istället!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Flyter fint... jo...

5, 10, 8, 11, 8, 8 fps på de screenshotsen jag kollade på..

taken with FRAPS boyo!
Do you know what that means?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nån torrent att tanka nånstans ?
Får bara 270k från deras sida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broix

Ta från FZ.se

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broix

Fick torrent från FZ.se

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22365

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Börja söka sommarjobb så kommer du att få en riktigt skaplig dator i öhm augusti nästa år. Så gjorde jag, så jag köpte datorn i sign. + nu kommer det stadigt studiestöd in, så jag skulle kunna köpa en värsting stationär om jag ville spela crysis på högre inställningar, men för ett spel kanske det är lite onödigt. Därför köp en 360 istället!

jotjena:p.. går ut skolan nästa år å förhoppningsvis får ja studiemedel på 2.5tusen tillsdess.., dessutom e mitt rum för litet och att spela spel som crysis på en laptop är inget direkt val för mig. jag anser det ska göras på stationär burk..visst ja kan spendera mina 7k NU PÅ EN GÅNG , men va har ja left då ? inte ett piss.. prioriterar annat först faktiskt även om dem grejerna aldrig görs eller införskaffas..

vikket jävla pack man har till familj... skitburkar hela tiden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

och hur i helvete kommer man i i det läge så man kan starta felsäkert etc ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Skönt att man spelade igenom hela demot på fyllan och inte minns något... Får spela igenom det igen. Något som jag minns är dock att jag tycker single player känslan sög hårt jämfört med multiplayer. Kan ha varit för jag var sjukt kass på att sikta av olika anledningar... Men ingen annan som håller med om att vapen/skjut-känslan var lite annorlunda än i MP-betan?

Äh... skjutkänslan var skön tar tillbaka det jag sa.

Kör i 1440x990 nu (är det inte så den heter? 1440-ngt iaf), allt på max och 4x AA. Flyter helt perfekt, är ute, vid vattnet, ligger stabilt på 25 fps som lägst, oftast runt 30-32.

Permalänk
Medlem

oj, hade igång rivatuner för att kolla tempen, det visade sig att jag inte hade graffet klockat något

går säkert få upp fpsen ytterligare 10 då

jag tycker då 25fps är för lite, över 35 annars måste man sänka, enligt mig dock

musen måste ju gå mjuk och hänga med.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Äh... skjutkänslan var skön tar tillbaka det jag sa.

Kör i 1440x990 nu (är det inte så den heter? 1440-ngt iaf), allt på max och 4x AA. Flyter helt perfekt, är ute, vid vattnet, ligger stabilt på 25 fps som lägst, oftast runt 30-32.

1440x900

Permalänk
Medlem

Damit vad sur jag blir när alla andra kan lira demot som det ska funka och det ska flimmra sönder på min dator:'( Man får väll fortsätta drömma.

btw har någon kunnig kunskapen och vet vart problemet ligger blir jag glad:D

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Inaktiv

Kör allt på medium, 1280x960 upplösning, aa på 0.

Men varför ser det ut såhär =(

Permalänk
Medlem

1360 x 768 allt på Low Det ser ut som Far Cry ungefär och flyter ganska bra. Kör XP nu då jag inte har ett DX10 kort i denna burken. Jag hör att kylningen på mitt X1800GTO får jobba en del. Det blir fint med ett nytt grafikkort.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig spelet fetkrashar i flygplanet innan man får spela? Jag kör vista 64-bit och senaste beta drivern. 169.01

Har testat att starta med 32bit exe-filen, men med samma resultat. Spelet hänger sig med massa grönt och lila skräp i bilden.