Permalänk
Avstängd

kolla här. Brossan hittade lite reklam ifrån Nvidia

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
"Thank you for your participation in Hellgate: London beta. At this time the servers and forums are closed until our Halloween Launch."

När är det?

Idag.

Permalänk
Citat:

"Thank you for your participation in Hellgate: London beta. At this time the servers and forums are closed until our Halloween Launch."

När är det?

På Halloween.

Spelet släpps 2/11 i sverige men 31/10 i USA, så jag förmodar att dörrarna öppnas för alla den 31, eller kanske t.o.m lite innan.

För de som missat det, så får du behålla karaktärerna du skapar nu nästa gång servrarna öppnar. Så man får ett litet försprång. Däremot så är level gränsen fortfarande 22 tills man fått hem hela spelet. Men då är det bara att fortsätta!

Det är ännu inte bekräftat att vi européer får behålla karaktärerna, men vore märkligt om endast amerikanerna fick det. Vi får hoppas helt enkelt!

För de som upplevt att datorn får slut på minne och att det kanske kraschar rätt ofta så kan jag meddela att de löst det med senaste patchen. Flöt på helt otroligt bra jämfört med tidigare versionen. Hade drygt dubbla min normala FPS på Test Center med samma inställningar som tidigare och kraschade aldrig (under ~12h) jämfört med nån gång i timmen på betan.

Permalänk
Inaktiv

Kommer betan startas nåt mer?
Alltså, kan man lika gärna avinstallera betan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kommer betan startas nåt mer?
Alltså, kan man lika gärna avinstallera betan?

Som jag nämnde så kommer den starta strax innan launch, så vi beta testare får ett försprång (upp till lvl 22 som mest). Då karaktären du skapar nu efter wipe kommer överföras automatiskt till ditt riktiga konto. Ännu oklart exakt vilken dag servrarna öppnas, men räkna med på måndag/tisdag. Verkar mest troligt, då spelet släpps på onsdag i USA och de öppnar nog de amerikanska och europeiska servrarna samtidigt (ren gissning av mig).

Permalänk
Medlem

Var på Game idag där dom sa att release datumet har skjutits upp:/ stämmer detta?

Permalänk
Avstängd

någon som har en key code som kan skicka till mig?

Visa signatur

Celereon D@ 2.93ghz | 1,5gb ram | Saphire hd 3850 256mb | xion 630w | Coolermaster Cosmos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karano
någon som har en key code som kan skicka till mig?

Skulle inte hjälpa dig så mycket med tanke på att betan är nere fram tills/nån dag innan release.

Och Yowhan: Webhallen har fortfarande 2/11 som releasedatum. Och FSS själva har inte nämnt nån försening i europa. Så det kanske bara är din butik som har en försenad leverans?

Permalänk
Medlem

ja det är möjligt, får hoppas att någon av de andra butikerna får in det i tid:)

Permalänk
Entusiast

Avbokade detta, kändes som om detta var ännu ett spel man kunde fastna helt totalt i och ville inte det. Väldigt bra spel men men man får ju göra uppoffringar ibland.

köpte wii istället

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

kommer HGL kostna ngt i månaden isf hur mkt?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
kommer HGL kostna ngt i månaden isf hur mkt?

Nej inte nödvändigtvis, enbart om man vill vara subscriber vilket ger en extra förmåner

Permalänk
Medlem

hoppas eu "slut" betan oxå börjar när us öppnar sina servrar i morgon ....

Visa signatur

//Mohahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej inte nödvändigtvis, enbart om man vill vara subscriber vilket ger en extra förmåner

vad får man för förmåner då?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
vad får man för förmåner då?

Flagship has finally announced what Hellgate: London subscribers will get for their $9.95 monthly subscription fee:

- Elite Mode - Tougher mobs, tougher all round
- Hardcore Mode - Perma-death mode for your character
- Themed events and items - First begins on day of release, Halloween
- Guild Creation - What it says on the tin!
- Achievements - Slay 6,000 zombies, get a pat on the back, and maybe a bonus item too
- Extra Character Slots - 24 for you, 3 for non-subscribers
- Larger Stash - Twice the space as non-subscribers
- Name Color - Get a coloured name, wooo!
- Forum Icon - Makes you stand out on the official forums when bitching about the in-game ads

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

var nyss inne på gamereactor.se och såg att det bara fått 6/10 i betyg... inte för att det kommer stoppa mig från att köpa det mn iaf:P

Permalänk
Medlem

Har inte bestämt hur jag gör än.

Är jag beredd betala $9.95 i månadskostnad? Inte en chans i världen.

Är jag beredd att spela ett spel utan att få tillgång till hela spelet? Väldigt tveksam till det.

Permalänk
Medlem

så om jag haft min karaktär över 1 vecka så raderas den nu då eller?

månadskostnad?? O_o om det är månadskostnad kommer jag klassa spelet som wow, wow suger.

Permalänk
Medlem

Asså, i fredags (26/10) så avslutade FFS betan. De rensade upp totalt så alla karaktärer som fanns då är borta och rensade forumen också har jag för mig. Så det ska vara fresh för release.

Men, innan eller vid release ska de öppna upp servrarna igen, och de som hade beta konton förut kan då logga in på dem och spela, dessa nya karaktärer kommer finnas senare på release, allt innan det är borta. Dock kan dessa gubbar bara spelas till slutet på Act3 och level 22 precis som innan. (Vet ej hur det är ifall man var en subscriber testare innan ifall man fortfarande har tillgång till hela spelet då)

Angående månadskostnaden är den frivillig. Du måste inte betala den som i WoW och andra MMORPG's. Men för de som vill stå ut över de andra så kan de betala en månadskostnad på $9.95 och då kommer de få ett par features som de andra spelarna inte har tillgång till.

Personligen tänker jag köpa spelet, demot sög balle men jag spelade betan och det var rätt kul, tror dock detta spel för flesta personer kommer räcka i ungefär 4-6veckor och sedan kommer man inte palla mer, typ som Diablo2 dvs.
Medans de som gillar att skappa en gubbe om och om igen kommer fortsätta.

Hoppas detta klarar upp det lite mer.

Permalänk
Inaktiv

Givet köp för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Fan va sniket att ta en månadskostnad också för vissa tjänster och saker. Sniker är det att jag läste det en kvart efter jag beställde spelet också.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

Jag har också beställt spelet nu. Kommer dock inte att betala i månaden, har aldrig tyckt att något spel är värt det

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Medlem

ok, gillade summoner den var ..... kul

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Flagship has finally announced what Hellgate: London subscribers will get for their $9.95 monthly subscription fee:

- Elite Mode - Tougher mobs, tougher all round
- Hardcore Mode - Perma-death mode for your character
- Themed events and items - First begins on day of release, Halloween
- Guild Creation - What it says on the tin!
- Achievements - Slay 6,000 zombies, get a pat on the back, and maybe a bonus item too
- Extra Character Slots - 24 for you, 3 for non-subscribers
- Larger Stash - Twice the space as non-subscribers
- Name Color - Get a coloured name, wooo!
- Forum Icon - Makes you stand out on the official forums when bitching about the in-game ads

- Hardcore Mode - Perma-death mode for your character = Att ens karaktär dör totalt? :s Vem faen vill ha den funktionen? Eller betala för den iallafall. Sinnessjukt. O_o

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
- Hardcore Mode - Perma-death mode for your character = Att ens karaktär dör totalt? :s Vem faen vill ha den funktionen? Eller betala för den iallafall. Sinnessjukt. O_o

Har du inte spelat Diablo 2 på hardcore?
Hardcore ger det hela mer spänning och en annan upplevelse.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Fan va sniket att ta en månadskostnad också för vissa tjänster och saker. Sniker är det att jag läste det en kvart efter jag beställde spelet också.

Det är förjävligt rent utsagt! Att företag vill tjäna pengar! Riktigt jävla dålig stil att dom faktiskt tror att vi är beredda att betala för något vi skulle vilja ha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug

Underbar cynism.

Apropå "ockerpriset" som FSS kräver per månad av de som vill ha full funktionalitet. Det är ungefär detsamma som två BigMac & Co vilka är slut efter ca 15 minuter och på sin höjd ger en falsk känsla av mättnad i en timma eller så. Betala månadsavgiften och ät hos morsan i stället så kommer ni både att ha mer kul och leva längre.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Kul att det faktiskt finns folk som försöker försvara detta med en månadsavgift, är det för att ni är helt ignoranta eller försöker ni bara stå ut genom att tro att ni "vet" att det är såhär kapitalism bör fungera?

Detta kan närmast jämföras med att exempelvis hyra ut vinterdäcken på en bil eller osten på en pizza.
Att betala månadsavgift för saker som borde varit med från början är ju helt värdelöst och jag tycker synd om de som går på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Kul att det faktiskt finns folk som försöker försvara detta med en månadsavgift, är det för att ni är helt ignoranta eller försöker ni bara stå ut genom att tro att ni "vet" att det är såhär kapitalism bör fungera?

Detta kan närmast jämföras med att exempelvis hyra ut vinterdäcken på en bil eller osten på en pizza.
Att betala månadsavgift för saker som borde varit med från början är ju helt värdelöst och jag tycker synd om de som går på det.

Detta kommer troligtvis för en chock för dig, men det kostar pengar att vidareutveckla ett spel. En månadskostnad gör så att de har råd att faktiskt fortsätta med spelet EFTER att det släppts.

Jag håller däremot med om att fler character slots för multiplayer (6 vore lagom, en för varje klass) och Hardcore borde vara i basutbudet, men att frivilligt få betala är en väldigt bra lösning om det inte vore för alla de som inte förstår vad det innebär...

Så, för att säga det hela igen så du absolut inte kan missförstå:

Genom att vissa betalar en summa i månaden som inte ens räcker för en måltid på stan, så gör det så att spelet inte dör ut och förblir trasigt och får en patch varannat år.

Du måste inte betala månadskostnaden. Vi andra gör det åt dig så det förbättrar spelet för dig också. Omtänksamt av oss, va? Fattar fortfarande inte hur människor kan gnälla så mycket över en hundralapp i månaden. Skaffa ett jobb.

Permalänk
Inaktiv

Inte ens en hundralapp ju. Dollarn ligger i ca 6 kr nu