Mass effect - läckert värre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Skriv en liten kort recension? Vore as nice Måste ju få smaka på vad man har att vänta ...

Sjalvklart!
Urskta men jag sitter pa en dator med amerikasnt layout pa tng sa jag har inte alla bokstaver som ni ser

Btw min xbox fungar igen tog av och satte Hddn bara YAY!

Mini recension av Mass Effect

Forsta intrycket: Startar spelet och wow menyer och allt ar coolt, riktigt scifi kansla. Startar spelet fixar karaktar etc. Kommer in, grafiken ar battre an man tror, kor pa uppskalad 1080p Mumma! I like!

Systemet for att snacka med folk ar underbart, massa tt valja mellan

Systemet for fighter ar harligt!, man kan stannar och kolla vad ens karaktarer gor byta mellan dem valja utrustninge tc sedan para trycka PLAY! och agea skiten av fienderna... aterkommer med mer info. Har bara spelat sammanlagt i tre timmar...

Har fullt upp med Naruto och Cod, ghaa Assasins ar inte ens oppnad...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Hmm frågan är vilken klass man ska köra? Funderar på Soldier eller Vanguard för min del än så länge.

• Soldier – Soldiers are Combat specific characters.

• Engineer – Engineers are Technology centered characters.

• Adept – Adepts are characters especially skilled with Biotic abilities.

• Infiltrator – Characters who blend their Combat and Technical abilities.

• Sentinel – Characters who balance using Biotic abilities and Technology.

• Vanguard – Characters who mix their skills at Combat with their Biotic abilities.

Mer information om klasserna:-> Galactic Codex Entry

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Adept för mig, utan tvekan :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

står mellan Soldier eller Vanguard hos mig med

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Sentinel valde jag

Ska forsoka ladda upp lite bilder snart

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hmm frågan är vilken klass man ska köra? Funderar på Soldier eller Vanguard för min del än så länge.

• Soldier – Soldiers are Combat specific characters.

• Engineer – Engineers are Technology centered characters.

• Adept – Adepts are characters especially skilled with Biotic abilities.

• Infiltrator – Characters who blend their Combat and Technical abilities.

• Sentinel – Characters who balance using Biotic abilities and Technology.

• Vanguard – Characters who mix their skills at Combat with their Biotic abilities.

Mer information om klasserna:-> Galactic Codex Entry

Vanguard eller Sentinel låter skoj Blir säkerligen någon av dem...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk

Har precis klarat main storyn med en god gubbe, tog ca 10 timmar.
Main storyn ska väl tydligen vara den lilla delen av spelet men var dock jävligt bra och fängslande så jag följde den till slutet
Blir till att spela en ond gubbe å klara alla sidequests nu.

Spelet var helt fantastiskt bra. Kan inte tänka på en negativ sak.
Får fortfarande gåshud när jag tänker på spelet...

Min kopia är från USA om ni undrar hur jag har klarat det innan release.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Ja visst ar spelet harligt bra :), jag vet dock inte vad det var for fel pa min kopia, efter 5 timmar spelande typ sa kunde jag inte lasa dvdn langre...
Har skickat in den for en ny.

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man öppnar kistor etc som har svår decryption om ens egen gubbe har för dålig skill, men en annan i gruppen har så det räcker?

I NWN2 t.ex så räckte det med att trycka på respektive låda så tog den andra AIn intiativet och öppnaden den.

Men här verkar det inte fungera så?

Permalänk
Medlem

man ska inte underskatta first aid och repair i sådan här framtida äventyrs spel,så det blir nog enginer för mej.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

*cry* 5 dagar kvar än.. alltför länge.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Nån som vet hur man öppnar kistor etc som har svår decryption om ens egen gubbe har för dålig skill, men en annan i gruppen har så det räcker?

I NWN2 t.ex så räckte det med att trycka på respektive låda så tog den andra AIn intiativet och öppnaden den.

Men här verkar det inte fungera så?

Om en i gruppen har tillräcklig skill så ska du bara kunna trycka på lådan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Har precis klarat main storyn med en god gubbe, tog ca 10 timmar.

Så ännu kortare en vad jag befarade :/ så förbannat trist, hopp kanske ska avboka min beställning just nu.

Alltid hatat sid quests o.s.v för de tillför inget annat en massa dötid och försök att förlänga ett spel med ointressanta irrelevanta saker.

Varför är alltid västerländska RPG's så FÖRBASKAT KORTA. 5% main spel, resten sido qusts som har normalt sett inget med varandra eller storyn att göra, bara dumt försök att öka spellängden. Ala Oblivion är ett bra exempel, 5 timmar main quest och sen....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Så ännu kortare en vad jag befarade :/ så förbannat trist, hopp kanske ska avboka min beställning just nu.

Alltid hatat sid quests o.s.v för de tillför inget annat en massa dötid och försök att förlänga ett spel med ointressanta irrelevanta saker.

Varför är alltid västerländska RPG's så FÖRBASKAT KORTA. 5% main spel, resten sido qusts som har normalt sett inget med varandra eller storyn att göra, bara dumt försök att öka spellängden. Ala Oblivion är ett bra exempel, 5 timmar main quest och sen....

Klart du inte ska beställa ett spel som du inte tycker om.
Men side-questerna är knappast dötid, de är roliga och kan leda till en massa rolig kunskap om saker å ting

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nja är du ärlig nu ... ? Det är ju ofta sidequests som är riktigt roliga! Drar mitt vanliga exempel med Oblivion ... tycker t.ex. de är mkt roligare att göra Thieves guild och The Darkbrotherhood questerna än main storyn ... Men som sagt, jag är ju Oblivion fixerad också

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Om side questen är roliga och varierande så funkar det annars är det som MugiMugi säger. Själv är jag nu osäker på om det blir Mass Effekt eller Kane and Lynch, hmm svåra val denna månad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Om side questen är roliga och varierande så funkar det annars är det som MugiMugi säger. Själv är jag nu osäker på om det blir Mass Effekt eller Kane and Lynch, hmm svåra val denna månad.

Kane and Lynch verkar i alla fall ha få rätt kassa betyg.

Permalänk
Medlem

kan man lira detta live eller är det bara singelplayer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
kan man lira detta live eller är det bara singelplayer?

bara singelplayer.

kr0owe, Kane and Lynch ska vara värdelöst

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Mass Effect är gjort av bioware som inte vet hur man gör dåliga spel så där har du svaret. Punkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Mass Effect är gjort av bioware som inte vet hur man gör dåliga spel så där har du svaret. Punkt.

Bra citerat ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

släpps på torsdag va?
Har för mig att jag ska få min lön på fredag, då är min helg uppbokad iaf

Älskar att Seth Green gör rösten för "joker", tycker Seth är en väldigt skön person.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ok Kane and lynch får vänta då.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

23:e är iofs på fredag vad dum jag är..och givitvis ska jag jobba över....blir att ta lite långledigt på lunchen lr något

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker inte att du ska avboka Mass Effect trots att main questen är "bara" 10h lång. Det är ju alla sidoquests man kommer ha kul med och alla quests som man kommer att kunna tanka ner medans vi väntar på Mass Effect Episode 2 och 3.

Sen kommer det även finnas replay value på spelet tack vare att man kan vara ond eller god (i spelets egna termer The Paragon and the Renegade).

Det finns 6 klasser och det ska gå och unlocka 6 till klasser om jag har förstått det rätt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Sen NÄR är alla quests KUL, kan totalt inte fatta det, quests har alldrig varit roligt i huvud taget, oftast är de så förbannat irrelevanta, skrev om det redan i Xbox 360 tråden, har självklart inte spelat mass effect men har fortfarande i mitt liv alldrig spelat ett bra sidoquest i ett enda RPG. oftast handlar det om att gå och döda X och Y, och hämta Z eller gå till Å Ä Ö och snacka med dem medan du åker världen runt för att fördriva tiden.

Har oxo alldrig stött på ett spel där alla sidoquestar bidrar med t.ex. mer story o.s.v. utan de är bara meningslöst tidsfördriv.

När jag lirar RPG så det enda jag bryr mig igentligen om är ett långt och bra story, som verkligen drar in en, bryr mig inte om spel stil, och antal sidoquests som många värnar tycka vara det viktigaste.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen NÄR är alla quests KUL, kan totalt inte fatta det, quests har alldrig varit roligt i huvud taget, oftast är de så förbannat irrelevanta, skrev om det redan i Xbox 360 tråden, har självklart inte spelat mass effect men har fortfarande i mitt liv alldrig spelat ett bra sidoquest i ett enda RPG. oftast handlar det om att gå och döda X och Y, och hämta Z eller gå till Å Ä Ö och snacka med dem medan du åker världen runt för att fördriva tiden.

Har oxo alldrig stött på ett spel där alla sidoquestar bidrar med t.ex. mer story o.s.v. utan de är bara meningslöst tidsfördriv.

Side-quests är väll oftast mer för utforskande, få en bättre karaktär överhuvudtaget?
Ser man på mass effect, iaf så jag ser det.
Visst om nu bara main-storyn bara är ungefär 10 timmar, men saken är ju att med ett sånt här spel så springer man ju inte igenom mainstoryn utan man kör lite main sen får man ett par side-quests som man gör för att hela tiden utvecklas och få saker som kanske bara finns på den planeten just där i galaxen, och dit tar dig aldrig main-storyn.

Visa signatur

Permalänk

Som RedFlip säger, main storyn tar dej bara till ett fåtal planeter. Vet inte hur många planeter det finns att utforska men betydligt mer än det i alla fall.

Märkte just en ganska cool grej när jag skulle starta ny gubbe, man kan fortsätta med sin föregående gubbe som man körde i förra karriären. Med samma skills, "allignment" o.s.v.

...undrar vad det betyder bara

edit: läste just om specialization classes, där är något jag verkligen missat
Måste spela om. Nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sen att folk utalar sig "10h" bara att klara det.

det är väl säkert om man vet exakt vart allt är och bara rushar igenom allt i ultra fart, tycker folk alltid överdriver.. stannar man och kollar på allt, njuter av grafiken vill se alla sekvenser ordentligt, rotar i diverse menyer och inventory.. KNAPPAST att du kommer igenom det på 10h

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Jag ser inte 10h speltid på mainstoryn som nåt stort problem. Så länge som det finns en massa sidouppdrag. Och ja, för det mesta så skyndar sig folk igenom det hela och gnäller sen över att det tog slut då de stressade. I Oblivion så struntade jag helt i main storyn förrän jag kommit ca 50h in i spelet. Gjort tonvis med quests i städer och mindre orter, små grupper osv. Kanske blir lite svårare här däremot då storyn ska vara förbannat bra.

Jag tänker iaf sitta och njuta, och vara en överjävlig renegade mot allt och alla.