Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Den? memtest86+-1.70.iso

Ja.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk

Hämtade ut min G0:a idag från DB. Beställde i fredags å kunde hämta idag, de är snabb service det
Blir att testa den snart när man kommer hem från jobbet.

SLACR

Batch: L727B199

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CazeW
Ja.

Ok! då vet jag ungefär vad jag ska göra.

Förresten, vilka temps hade du original med tuniq?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ok! då vet jag ungefär vad jag ska göra.

Förresten, vilka temps hade du original med tuniq?

Det minns jag inte mer. Men i 3.2Ghz är dom ungefär 30-60C.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har testat sin G0:a på ett X38-baserat moderkort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Någon som har testat sin G0:a på ett X38-baserat moderkort?

Jag kör min på ett Gigabyte X38-DQ6

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Jag kör min på ett Gigabyte X38-DQ6

Oh, nice
Jag har nämnligen ett Asus P5E på ingång.
Hur bra klockar den på X38?

Permalänk

Detta är mitt första gigabyte någonsin så de tar sin tid att lära sig biosen.
Så änsålänge har jag bara varit upp i 425x9 med min Q66:a men med min E6850 kom jag över 520fsb. Finns nog potential med X38 när de kommer ut lite mer bioser.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag fick en Q6600 med L720B027 stepping, hur bra är den?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
jag fick en Q6600 med L720B027 stepping, hur bra är den?

Antingen fick du en B3 eller en G0. Kolla första (eller andra) posten så ser du hur du ska kontrollera. Det du angav vet jag inte om man kan få ut något av.

Visa signatur

.

Permalänk

Hur ser det ut nu på det stora hela? Har alla de stora försäljarna enbart G0? Är det säkert att beställa utan att ringa och dubbelkolla?

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Jim
Hur ser det ut nu på det stora hela? Har alla de stora försäljarna enbart G0? Är det säkert att beställa utan att ringa och dubbelkolla?

Ja, det skulle man kunna påstå.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem

Woohoo! Fick min dator idag och det blev en Q6600 G0 nu när allt är igång så har jag kollat tempen lite med programmet lavalyst Everest, Kolla tempen på cpun om de är normalt?? notera att jag glömde köpa kylpasta när jag beställde datorn, men ska få hem kylpasta inom nån vecka samband med mitt nya grafikkort

Tips på vad jag kan göra?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Woohoo! Fick min dator idag och det blev en Q6600 G0 nu när allt är igång så har jag kollat tempen lite med programmet lavalyst Everest, Kolla tempen på cpun om de är normalt?? notera att jag glömde köpa kylpasta när jag beställde datorn, men ska få hem kylpasta inom nån vecka samband med mitt nya grafikkort

http://img223.imageshack.us/img223/7378/everlistmo9.th.jpg

Tips på vad jag kan göra?

Är det där Idle?
Varför monterar du inte orginal kylaren som följer med?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja det i idle, :S helt sjukt, ja det är orginalkylarn som jag har satt på, det är skumt, ibland går den upp i varv cpu fläkten o sen helt plötsligt går den ner =/

Visa signatur

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det i idle, :S helt sjukt, ja det är orginalkylarn som jag har satt på, det är skumt, ibland går den upp i varv cpu fläkten o sen helt plötsligt går den ner =/

Men det sitter ju pasta på org. kylaren.. ?

Jag skulle inte använda datorn om den idlar 68*c på Cpu

Tänk dig tempen vid belastning då..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag o min kompis som kan mer om att pilla med datorn, så han satte dit kylaren bara o skruvade dit, men ska de finnas kylpasta till ? blir ju att plocka med datorn hela kvällen

lite pasta satt på, men verka inte som de har hjälpt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag o min kompis som kan mer om att pilla med datorn, så han satte dit kylaren bara o skruvade dit, men ska de finnas kylpasta till ? blir ju att plocka med datorn hela kvällen

lite pasta satt på, men verka inte som de har hjälpt..

Se till så kylaren sitter som den ska

Den orginala kan vara bökig att bråka med..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej, ska kolla det, men det ska inte vara den tempen i idle med org kylare ? låter skumt :Dh hahahaahha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

okej, ska kolla det, men det ska inte vara den tempen i idle med org kylare ? låter skumt :Dh hahahaahha

När du närmar dig 40*c så så är du rätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej måste undersöka då

går jävligt stabilt nu

vred runt kylaren ett kvarts varv och då blev det mkt bättre dock håller endast tre av pinnarna fast kylaren, fast ändå rätt stabilt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vred runt kylaren ett kvarts varv och då blev det mkt bättre dock håller endast tre av pinnarna fast kylaren, fast ändå rätt stabilt [/B]

Tempsen blev ju mycket bättre men det hela indikerar ju att det blivit nåt vajsing när den monterades från första början. Dessutom måste man ju fråga sig varför den bara sitter med tre (!) skruvar. Jag hade aldrig kört datorn utan att kylaren är 110% ordentligt fastsatt.

Mit tips är att du monterar av och på den igen, alternativt att du passar på och skaffa en bättre kylare som du byter ut orginalkylaren mot. Du kommer garanterat upp i bättre hastigheter om du skulle vilja överklocka.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk

Av en slump kom jag in på produktsidan för Q6600 på dh. Var tvungen att kolla kommentarerna, blev då lite fundersam på ett inlägg som skrivits.
Där påpekade kunden att man skulle observera att WinXP inte hade stöd för alla kärnorna utan det hade bara Vista, SANT eller FALSKT?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav
Av en slump kom jag in på produktsidan för Q6600 på dh. Var tvungen att kolla kommentarerna, blev då lite fundersam på ett inlägg som skrivits.
Där påpekade kunden att man skulle observera att WinXP inte hade stöd för alla kärnorna utan det hade bara Vista, SANT eller FALSKT?

FALSKT!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
FALSKT!

Tack!
Känns bra att få bekräftat, helt enkelt.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk

Fick min q6600 g0 igår och den idlar på runt 25 celcius ... kom upp i 31 när jag körde crysis ett tag.
Däremot går GPU'n på 60 - 80 nånting, men det är väl ok ?

Och sen låter stock fläkten på CPU'n galet, är det också bekant ?
Isåfall måste jag byta den ... kanske köpa bättre case också.

Permalänk
Medlem

låter som att du mäter med Speedfan va..?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk

Heh, ja, det är alltså inte korrekt ?

*edit*

OK läste lite på forumet och det verkar som om man ska lägga på 15 grader ca med speedfan, så 40 ligger jag på då ... då kanske det var lite varmt iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av corpsicle
Heh, ja, det är alltså inte korrekt ?

*edit*

OK läste lite på forumet och det verkar som om man ska lägga på 15 grader ca med speedfan, så 40 ligger jag på då ... då kanske det var lite varmt iaf.

40-45 är inte varmt för stockkylaren.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Jaha - då är även jag lycklig ägare av en q6600 med G0 stepping (SLACR L730B607 från ClickOK.se). Jag har dragit igång den med standardkylaren och foldar på som bäst för Folding@SweClockers.com medan jag funderar på vilken kylare som jag ska köpa för att överklocka den. Har någon provat Scythe Ninja Plus med q6600?? Den verkar nästan vara lika bra som Thermalright Ultra-120 eXtreme men är billigare och levereras med fläkt... Snålheten kanske bedrar visheten, men jag har redan en eXtreme och vill gärna testa något nytt?
Vattenkylning verkar också kul - men blir betydligt dyrare...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]