Tre nya webbkameror från Creative

Permalänk
Melding Plague

Tre nya webbkameror från Creative

Tillverkaren Creative har idag lanserat tre nya webbkameror som speciellt utvecklats för bärbara datorer. De heter Live! Cam Notebook, Live! Cam Notebook Pro samt Live! Cam Notebook Ultra.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Behöver en cam jag kan sätta på min HP w2207.
Vad tror ni om nån av dessa?

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

tror dessa är väldigt bra, dessutom smidiga (:

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem

Min gamla Logitech webbcam för ett par hundra kan interpolera bilder upp till 10 megapixel. Den måste ju vara bättre än de här då (ironi)

Permalänk
Medlem

Dålig kvalitet

Varför kommer inte dessa produkter ikapp mobiltelefonernas ökande Mpixel-antal ??

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Kör fortfarande på min SonyEyeToy. Funkar hur bra som helst. Bästa kvaliteten jag sett på en webcam hitills. Funkar dessutom smärtfritt i vista.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

shyst då lär det komma ut webcam snusk i bättre kvalite som man kan tanka

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

vad dyra dom var...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Alltså, VARFÖR har egentligen webkameror så urusel kvalité? Liksom, det finns DV-kameror som ger riktigt bra kvalité, ska det då vara så jävla svårt att göra en webcam med bra lins?

Liksom, en dv-cam borde man ju tom. kunna använda som en webcam... (även om det inte alltid finns officiellt stöd för det så borde man ju kunna göra ett program för det).

Är det någon som har lite bilder på hur de bästa webcamsen är vid låt säga 30fps-filmning? (bilder tagna med webcamen är rätt ointressant imho).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Vill hellre se en webbkamera som ger bra bild i mörker än högre upplösning. Visst kan brus reduceras när man skalar ner en större bild, men då ska bilden från början vara ganska bra. Är det tänkt att man ska videoblogga i hd med dem eller? Är det så svårt att göra en kamera som klarar låg slutartid med minimalt brus, även i dålig belysning.

Nu uttalar jag mig inte om just dessa som jag inte sett utan mer generellt.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Ni som säger att det är dålig kvalite; en webcamera är först och främst till för att visa video och med värsta 1280x1024 upplösning skulle streamningen bli oerhört långsam.

Att "kameran" bara är 1,3 megapixel är väl lite fattigt kan jag erkänna men det är inte tänkt att man ska ha en webcamera för att ta kort med. + mobilkameror har snart standarden 3,2 mpx så behovet för att ta kort via webcam minskar där också.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Alltså, VARFÖR har egentligen webkameror så urusel kvalité? Liksom, det finns DV-kameror som ger riktigt bra kvalité, ska det då vara så jävla svårt att göra en webcam med bra lins?

Liksom, en dv-cam borde man ju tom. kunna använda som en webcam... (även om det inte alltid finns officiellt stöd för det så borde man ju kunna göra ett program för det).

Är det någon som har lite bilder på hur de bästa webcamsen är vid låt säga 30fps-filmning? (bilder tagna med webcamen är rätt ointressant imho).

Tejpa upp en digitalkamera på din dator då?

Håller med Highlaj, en webcam är baserad för att lätt visa i mindre skala rörelser osv. Så ska ni klaga kan ni ju spendera pengarna på en digitalkamera istället

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650W | ATI HD 4870 | Gigabyte EP45-DS4 | Corsair 2x2048MB RAM
Samsung 500GB Powerspin | Intel E8400 Dual Core | Logitech MX 518 | Samsung 943NW

Permalänk
Avstängd

Om du kan koda så går det använda din digitalkamera som webcam, dock så är det mycket få så vet hur det fungerar.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.